Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Kaksnelikantti96 - 01.04.2015, 23:43:11

Otsikko: 940 ei käynnisty
Kirjoitti: Kaksnelikantti96 - 01.04.2015, 23:43:11
Elikkä ongelmana on että kaverin 940 ei konerempamjälkeen käynnisty?
Välillä lupaa mutta ei lähde millää.
Jako katottu
Jakaja kannessa eli apuakselilla ei merkitystä
Suuttimien johdot oli menny sekaisin mistä tietää mikä kuuluu minnekkin?
Kone purettu ajosta ja toimi silloin välyksistä huolimatta
Kansi kävi portttauksessa ammattilaisella samalla kansi jumpattiin kuntoon.
Ihmetyttää lähinnä se että tulpat kastuu ja kipinäkin tulee:/
Kone on laakeroitu itse ja alakerta. Kasattu itse kansi tuli valmiina pakettina.
Ideoita otetaan vastaan!
Otsikko: Vs: 940 ei käynnisty
Kirjoitti: laatikkovika - 02.04.2015, 10:03:56
Vauhtipyörä väärässä asennossa.
http://www.justanswer.com/volvo/6f8x5-volvo-940-verify-timing-correct-when-installing.html
Vauhtipyörän reiätön kohta startin aukon kohdalle kun jakomerkit ovat kohdallaan.
Otsikko: Vs: 940 ei käynnisty
Kirjoitti: Huikkoster - 02.04.2015, 13:41:17
Ja suuttimien johdoilla ei merkitystä. Kaikki sumuttaa yhtäaikaa.
Otsikko: Vs: 940 ei käynnisty
Kirjoitti: jogiin - 02.04.2015, 15:23:58
Eihä virranjakajaa oo purettu  ::)
Otsikko: Vs: 940 ei käynnisty
Kirjoitti: Kaksnelikantti96 - 02.04.2015, 19:14:22
Kiitos infosta! Tosiaan vauhtipöyrä varmaankin on väärässä asennossa eitaas tullu mieleenkää tollanen  :D
Aina oppii uutta kokeillaan tänään mitä tapahtuu kun sitä kääntää infoon sitten lisää!
Otsikko: Vs: 940 ei käynnisty
Kirjoitti: Kaksnelikantti96 - 03.04.2015, 01:00:40
Nonii kone lähti käymään mutta venat kolkottaa aavistuksen mäntiin :idiot2:
Ihmetyttää kyllä koska jako on 100% varmuudella kunnosa.
Kantena 531 laskettuna 1.5mm nokan nostoa en tiedä koska se on hiottu eikä ole oma osa....
Mites herkkä tolanen on venaan napauttamaan?
Otsikko: Vs: 940 ei käynnisty
Kirjoitti: laatikkovika - 03.04.2015, 22:53:20
Aika paljon 531:stä otettu. Turbokäytössä vain oikaisu, ei madallusta.. Onko turbo vai vaparialakerta?
Vaihda joku volvon oma nokka ja kokeile tai mittaa nokan nosto. Taulukko http://www.turbobricks.com/resources.php?content=camspec
Jos nosto yli 12 mm niin ollaan kyllä rajoilla ja kun olet ottanut kannesta 1.5mm niin nostohan saisi olla kait 10.5 luokkaa? T on hyvä. :)
Tietävämmät jatkavat, kunhan arvailen itse.
Otsikko: Vs: 940 ei käynnisty
Kirjoitti: Slerbahuuli - 04.04.2015, 00:32:06
Minulla on 1,6mm laskettu 531 ja vx3, ei hakkaa mäntiin.

Mitenkä jako katottu? Ja mistä tiedät että venat hakkaa mäntiin? Se naputus ei kuulu ku kerran ja sen jälkeen ei lähde enään käyntiin.
Otsikko: Vs: 940 ei käynnisty
Kirjoitti: laatikkovika - 04.04.2015, 13:05:57
Tässä voi nyt olla liian paljon nostoa nokassa kun on jostain hiottu. Tosin jos venttiilit napsuu mäntiin, ei se enää kävisi niinkuin ylempänä todettu.
Jos sylintereihin ei koskettu niin olisiko syynä piston slap kun puristukset nousivat höyläyksen myötä ja sylinterit väljät? En tiedä..
Onko oikean kokoinen kannentiiviste?
Hakuammuntaa.
Otsikko: Vs: 940 ei käynnisty
Kirjoitti: Kaksnelikantti96 - 04.04.2015, 16:35:35
Noniin kone on siis vapari mutta turbon kone siinä on puhallin vaan puuttuu ja kyllä se yläkerrasta kuuluu se napse.
Ei ole mikää korvia raastava jollotus mutta ei kyllä kehtaa ajakkaan.
Aluksi ei kuulu mitään mutta jos annat kaasua ja kun kierrokset laskee ääni kuuluu selkeiten
Jakoa olen kyllä pyöritelly ja se on kunnossa (olen kolme vinokineen jakopäätä tehny että jotenkin tiedän miten homma pelaa)  :D
Ajattelin itsekkin kokeilla tolla volvon vakio nokalla mulla on M nokka ylimääräsenä siinä ei ainakaa oo liikaa nostoa (B230F vakionokka)
Mitäs mieltä muuten ootte volvon D nokasta millanen se olis vaparikäytössä? Sellanenkin löytyy nimittäin.
Tiedän että hakuammunnaksi menee varsinkin kun ei ole oma auto mutta vinkeistä on ollut hyötyä kiitän  :)
Otsikko: Vs: 940 ei käynnisty
Kirjoitti: Slerbahuuli - 04.04.2015, 18:33:11
Jos on hiottu nokka surutta vaihdettu vakionokan tilalle, niin välykset on mitä sattuu.

Kuuntele meisselillä mistä kuluu (kahvapää korvaan ja meisselipää kanteen).

Venttiilit jos hipoo mäntää niin se ääni kuuluu tasan kerran.