Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: Hengka94 - 03.04.2015, 13:16:58
-
Ostin tuossa 740 volvooni uuen tarvike katin motonetistä siinä on nuoli lämpöpellissä. Tarkoittaako se nuoli virtaus suuntaa vai että sen pitää olla moottoriinpäin? Onko väliä kummalla puolella lambda sitten on?
-
virtaus, lambda ennen kattia
-
Joo kiitos tiedosta! Kyllähän se tietysti niin on ettei se lambda niitä puhtaampia kaasuja katin lopusta maistele
-
Perkele uus ongelma tuli siinä kun rupesin tarkemmin kattelee sitä kattia nii jos sen lambdan haluu katin etuosaan niin se virtaussuunta on väärä eli nuoli näyttää moottoriinpäin. Mites tälläsessä tilanteessa kuuluis menetellä? :uglystupid2:
-
Onko yleismalli vai mallikohtainen katti?
-
Joissain on tosiaan ennen ja jälkeen kattia lambda, mutta ei näin vanhoissa. Biltemasta 7€(?) hitsattava holkki lambdalle, hitsaat sen ennen kattia
-
740 tapauksesta löytyy yksi tai jopa kaksi tulpattua lambda paikkaa alkuperäisestä etuputkesta.
Niitähän voi kokeilla irroittaa, mutta järkevin vaihtoehto olisi kyllä omastakin mielestä tuo Kaziganthin ehdottama hitsattava kierre.
-
Juu sain viikolopunna uuen lambdan paikan hitsattua ja putken muutenkin kuntoon. Ei auto toiminu senkää jälkeen kunnolla tutkimuksen jälkeen huomasin ilmamassamittari (tai joku sellainen) oli hajonnu. Nyt uuella toimi jonkin aikaa ja taas sama vika ettei ota kierroksia ku maksimissaan 2000 ja ei meinaa pysyä käynnissä. Tulin sit uuteen tuloksee että saa varmaan liikaa bensaa.Jos nyt joku sai selvää tästä selostuksesta ja osais auttaa niin ISO KIITOS!