Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: mikko078 - 04.04.2015, 21:20:12
-
Huomasin tossa ysin rekisteriotteesta hävinnyt jarruttomasta vetopainosta 200kg. Siis nyt on jarruton 500kg(ennen 700kg) ja jarrullinen 1800kg. Onkohan muilla tapahtunut vastaavaa? Mitenhän viranomaiset suhtautuu liikenteessä?
-
Olisikohan joku "valveutunut" virkailija korjannut virheellisen tiedon oikeaksi. Taitaa tuo 500kg olla oikeampi lukema.
Mun 4WD lava-autossakin on jarruton 500kg ja jarrulinen kuitenkin 2700kg. ::)
-
Mielestäni oon ihan varmasti verrannut tuota painoa meidän octavian vetopainoon joka 640kg, että volvossa olisi ollut isompi? Voinhan tietysti muistaa väärin.
-
Tuo on käynyt hiljain aika monelle. Kulemma jos "erheen" huomaa heti konttorilla, asia saadaan korjattua muttei enään jälkikäteen.
Mikähän tosson ideana? Tiedän nyt vuoden ajalta ainakin kymmenen tapausta jossa on perinteisen vuosikatsastuksen aikana muuttunut vetopainot.
-
En tiedä mitä aiemmin on lukenut, mutta joku aika sitten huomasin tällä
hetkellä voimassa olevasta otteesta, että jarruton vetomassa oli joku vitosella alkava. Ja jarrullinenhan on V70n 1800kg.
-
Eikö noi painot ole autovalmistajan suosituspainoja? Vai mistä nämä lukemat pierastaan. Nyt yhtäkkiä ei enää saa vetää kärryä 230kg+ mönkijää +350kg yhdistelmää!
Kuinka ne voi muuttua noin yht´äkkiä?
-
Vai mistä nämä lukemat pierastaan.
Tuntuu että noissa ei kyllä ole mitään logiikkaa.
-
Ei mitään uutta, että vetopainot muuttuu leimalla, maastureissa on saattanut jopa tuhannen kiloa hävitä jarrullisesta vetomassasta. Joku lottokone niillä vissiin trafissa pyörii. Myös muutoskatsastetut renkaat ovat saattaneet hävitä otteesta ym. kivaa.