Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: aahoo86 - 05.04.2015, 13:21:11
-
Aloitetaanpa tuosta omastakin volvosta jonkinlainen rojektitopicci; Auto itsessään on -83 vuosimallin 244 (paperissa 244, kontinkannessa 240) ja jossain välissä siihen on vaihtunut B230K kone ja M47 vaihteisto. Kori kolhuinen sieltä-täältä, etulokasuoja ainakin pitää vaihtaa ja takakyljen aaltoilevat kittikötöstykset koittaa hioa ja paklata suoremmaksi. Keväämmällä myös maalata yli tummansinisellä maalilla, jota löytyy vielä edellisen corollaprojun jäljiltä..
Nyt jo pikkuhiljaa alkanut tapahtumaan, tänään 850 volvon helmoja sovittelin, mutta ei oikein ole passaavat. Oudon kuprulle jää alaosastaan ja ruuvien sijasta pitäisi koittaa liimata paikoilleen (tai heittää mäkeen)
(http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/Volovo/05042015_zps1o64wxej.jpg) (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/Volovo/05042015_zps1o64wxej.jpg.html)
(http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/Volovo/05042015_001_zpsscsfixvw.jpg) (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/Volovo/05042015_001_zpsscsfixvw.jpg.html)
850:stä myös spoikka:
(http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/Volovo/27032015_001_zpseyalx7yf.jpg) (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/Volovo/27032015_001_zpseyalx7yf.jpg.html)
Jenkkikeula uusilla H4 JA H1 umpiolla, kokeilen laittaa noiden uudemmanmallisten lokasuojien kanssa, saa nähdä miten istuu :)
(http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/Volovo/28032015_zpsmi9stpqd.jpg) (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/Volovo/28032015_zpsmi9stpqd.jpg.html)
Pakolliset huoranportaat tottakai hommattu ihan ensimmäisenä ;D
(http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/Volovo/25032015_zpsvzwnobhp.jpg) (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/Volovo/25032015_zpsvzwnobhp.jpg.html)
Vanteiksi 17x8 tuumaiset reilulla huulella. Kumit vaihtuu vielä kokoon 225/45, meinaan omaan silmään aika törkeät nuo venytetyt 205/40. Vanteiden 35ET:llä etuset 8mm ja takaset 25mm spacereilla tulevat sopivasti lähelle kaarta.
(http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/Volovo/27032015_zps60wcc47a.jpg) (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/Volovo/27032015_zps60wcc47a.jpg.html)
Loppuun vielä pari kuvaa itse volvosta; On se komia oma ensimmäinen volvo S*
(http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/Volovo/01032015_006_zpsbaw6y4qh.jpg) (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/Volovo/01032015_006_zpsbaw6y4qh.jpg.html)
(http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/Volovo/01032015_005_zps4cnjyyka.jpg) (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/Volovo/01032015_005_zps4cnjyyka.jpg.html)
Päivitetään sitä mukaa kun jotain tapahtuu (hitaasti) ja herää kysymyksiä
-
Lisää harmaita lankkuja foorumille. :smitten:
-
Sen verran nuista jenkkilyhtyjen asennuksesta uudemalli keulaan ni joutuu todenäkösest noista kehyksien alaheijastimista luopuun ja muutenkiin joutuu hiukan pilkkomaan noita kehyksiä jos haluaa paikallee. Ite kokeilleena jäi vähä puolitiehen tuo muokkaaminen ;D toine vaihtoehto on tehä tuohon etupeltiin sellane kehyksien mentävä lovi sinne alareunaan ni vois jollain keinolla saada istutettua. On siihen varmaan joitain muitaki keinoja mutta ei se iha bolt on setti tule olemaa :D Ja sitten eikös tuon voimakeulan maskin kanssa tarttis sen erilaisen konepellin mikä ulkonee tuosta keulasta? ::)
-
Sen verran nuista jenkkilyhtyjen asennuksesta uudemalli keulaan ni joutuu todenäkösest noista kehyksien alaheijastimista luopuun ja muutenkiin joutuu hiukan pilkkomaan noita kehyksiä jos haluaa paikallee. Ite kokeilleena jäi vähä puolitiehen tuo muokkaaminen ;D toine vaihtoehto on tehä tuohon etupeltiin sellane kehyksien mentävä lovi sinne alareunaan ni vois jollain keinolla saada istutettua. On siihen varmaan joitain muitaki keinoja mutta ei se iha bolt on setti tule olemaa :D Ja sitten eikös tuon voimakeulan maskin kanssa tarttis sen erilaisen konepellin mikä ulkonee tuosta keulasta? ::)
Joo, tiedossa on et ei se tuohon uudempaan keulaan passaa "bolt on". Hommasin vanhemman mallin lukkopellin, valojentaustat ja tuon valojen alapellin, samoin tuo maski pitäisi saada vaihdettua vanhempaan GL maskiin. Niillä sen pitäisi jo aikalailla passata, mutta jänskättää vieläkö joutuu lokasuojat vaihtamaan yhtenäisemmän ilmeen takia :)
-
Itellä ku kokeilin ni nuo etuvilkut kyllä saa paikallee pikku modauksella ja jotenki jopa siististi mutta jos tiedos ois vanhamalli lokarit ja vilkut ni kannattaa kyllä hommata! Tulee varmast siistimmä näköne eikä tarvi hermoja täysin menettää ;D
-
Sekin, kun ennen tuota jenkkikeulaa kerkesin jo ostaa suoremman lokarin apuk. puolelle, niin ei tässä budjettirakentamisessa hirveesti viittisi noita lokasuojia jemmaan ostella :) Ja eipähän kyllä tiedossakaan ole vanhempia lokasuojia, nii kokeillaan pirruuttaan miten se istuu..
Eihän linjoilla sattuisi tuon volovon edellisiä omistajia olemaan?
-
Nii nii no eiköhän ne sinne istu ku vähä jaksaa luovuutta käyttää :D täytyy seurailla millattis sen sitten toteutat :)!
-
Tuosta mun budjettirakentamisesta vielä, kun nuo edellämainitut osat tuli tontille vanteet ym; Niin ne on jo maksanut melkein kolme kertaa enempi kun itse auto :D Mutta toisaalta mitään en muuta tuohon ole tehnyt, kun öljyt vaihtanu lootaan ja perään ja hyvin se on jo 1500km vienyt ja noinkin vanhaksi autoksi tarjonnut kohtuu kyytiä. Harvoin hinta-laatu ollut näin kohillaan ;D
-
Muiden projekteja kun tulee päivittäin lueskeltua, hyvä jottei tämä oma tunnu missään :o
Eilen kuitenkin tuli ruuvattua jo kesäpyöriä alle. Etusiin pitäisi vaihtaa 10mm lätyt 8mm tilalle. Menee niin läheltä iskaria, että joutui tasapainot ottaan kehältä pois ;D Taakse myös jos vaihtaisi nuo 25mm 30 millisiin, saisi vieläkin lähemmäksi kaarta takarattaat ja näyttäis fiksummalta.
(http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/Volovo/P4110140_zpsz6shuemd.jpg) (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/Volovo/P4110140_zpsz6shuemd.jpg.html)
Motonetistä tuli viikolla uudet umpiot, jokohan tänään jaksaisi alkaa jenkkivaloja sovittelemaan :pomo:
-
Vanha keula pois
(http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/Volovo/12042015_zpsmgyllujc.jpg) (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/Volovo/12042015_zpsmgyllujc.jpg.html)
Riisutun näköinen :)
(http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/Volovo/12042015_006_zpskrvg4ylo.jpg) (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/Volovo/12042015_006_zpskrvg4ylo.jpg.html)
Rutatun lokasuojan tilalle suorempi
(http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/Volovo/12042015_007_zps2rh3fzwc.jpg) (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/Volovo/12042015_007_zps2rh3fzwc.jpg.html)
Lokasuojia ja puskuria lukuunottamatta keula seitkytä lukuistettu, tohon malliin se jäi; Huomenna jatkuu.
(http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/Volovo/12042015_008_zpsmtt3znai.jpg) (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/Volovo/12042015_008_zpsmtt3znai.jpg.html)
Nimimerkille 240 iso kiitos keulan osista! :hello:
-
(http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/Volovo/13042015_002_zpsbmvjukk2.jpg) (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/Volovo/13042015_002_zpsbmvjukk2.jpg.html)
(http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/Volovo/13042015_001_zpsiqhq2jkc.jpg) (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/Volovo/13042015_001_zpsiqhq2jkc.jpg.html)
Ei oikein hyvä noiden uudempien vilkkujen kanssa ja joutuu vähän peltiä liimamaan lokareiden alaosaan. Puskurin listat kun laittaa, niin häviää nuo rakoset alhaalta ja siistiytyy heti; Kun enää keksisi miten sen pitkän listan kiinnittäisi? Ja GL:n maski pitäisi jostain kaivaa.
Aiemmin ole edes ajatellut, mutta jostain syystä jää tuo mun konepelti kuskinpuolelta ylemmäksi :o
-
On kyllä todellä surkea näky tuollainen kötöstys :-[
Mutta konepeltiä saat säädettyä kun avaat sen niin näät noissa pellin etukulmissa sellaset kierrettävät kumistopparit.
-
Kaziganth ehtikin ensin. Ja toinen seikka tuossa konepellissä, että jos saranaa ei ole voideltu, niin vääntää sitten siltä puolen peltiä koholle.
-
Kötöstys ;D
Niin tuo pelti on koko matkalta koholla kuskinpuolelta, kopaista saranat voidella; Jospa se auttaa.
-
Tässä varmaan tarkotettiin uuden ja vanhan keulan osien sekottelua, ei oikeen istu mikään kunnolla.
-
Kötöstys ;D
Niin tuo pelti on koko matkalta koholla kuskinpuolelta, kopaista saranat voidella; Jospa se auttaa.
Saranan voitelu auttaa uuden suoran konepellin kanssa. Vanha konepelti päässyt sitten jo vääntymään. Myös sarana saattaa olla vääntynyt.
-
Hyvä syy vaihtaa joskus pappakeula jos tuo konepelti mutkalla ja alkaa tympästä vilkkujen kanssa kikkailu :)
Itseasiassa vilkut ei ole kun yhdellä ruuvilla kevyesti kiinni. Pitää koittaa saada ne vielä syvemmälle lokasuojaan ja miettiä erilainen kiinnitys, joilla istuisivat paremmin. Toiset vilkut ostettu soviteltavaksi, katotaan mitä tästä tulee..
Kellään kokemuksia halpahallien maston rubbercomp spraymaalista? Paikallinen tokmanni tota myy ja tekisi mieli kokeilla miltä näyttää jos maalaisi keulan kromit mustaksi...?
-
Kellään kokemuksia halpahallien maston rubbercomp spraymaalista? Paikallinen tokmanni tota myy ja tekisi mieli kokeilla miltä näyttää jos maalaisi keulan kromit mustaksi...?
samaa kuraahan tuo periaatteessa on kuin plastidippikin. Kromimaskin maalasin viimekesänä tolla eikä oo ainankaan vielä maali irronnut...
-
Nojoo, taas volvoa amisteltu ja hitsasin peltiä jatkoksi lokasuojien alaosaan kun jäi nuo rumat rakoset:
(http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/Volovo/18042015_zpsmut6dneo.jpg) (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/Volovo/18042015_zpsmut6dneo.jpg.html)
Samalla kun keulan kamat oli purettuna, hipaisin pari kerrosta maston rubbercompia valojen kehyksiin ja tummennusspraylla vilkunlasit. Menivät harjoitellessa kyllä liiankin tummiksi :)
(http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/Volovo/19042015_002_zps6dyfi31u.jpg) (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/Volovo/19042015_002_zps6dyfi31u.jpg.html)
Pitää ottaa parempia kuvia, juuri kun auton hallista ajoin pihalle kuvia ottakseeni, alkoi sataa vähintäänkin helvetisti rakeita niskaan :D Puskurinlistoja myös koitin sovitella, mutta ei sitä poikittaista listaa saa enää tuohon mitenkään järkevästi; Joutuu jostain vanhemmanmalliset touhuamaan..
-
Koitin itselleni uskotella, etten näille volvoille tule merkkiuskolliseksi, mutta niinpähän tuli toinen volexi ostettua :)
(http://i1323.photobucket.com/albums/u588/chevy-impala67/Volovo/03052015_zpstes8i9gl.jpg) (http://s1323.photobucket.com/user/chevy-impala67/media/Volovo/03052015_zpstes8i9gl.jpg.html)
Muuten ihan hintaansa nähden hyväkuntoinen, mutta meinaa öljy maistua. Mistä se johtuu, kuulemma tyyppivikoja?
240:ssä niin paljon remonttia, helpottaa vähän kun nyt on käyttövehje erikseen ja tarvitse pitää sitä liikenteessä. Käyttökinneriksi sen ostin, mutta kävi vanhanaikaiset ja projektiauto siitä tuli :D