Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Bmw m535 - 07.04.2015, 19:55:19
-
Mikä on vikana kun volvo nyki noin 50-60km/h vauhdissa, nyt se nykii melkein koko ajan. On nopeus mikä hyväänsä.
Jotenkin tuntuu, että moottori kävisi raskaammin tyhjäkäyntiä.
-
Vikakoodien luvulla hyvä aloittaa..
Jos pääsee lukemaan livedataa, niin siinäkin selviää paljon.
-
tyhjennä kondenssi vedet polttoaine suodattimesta!
-
Suutin/railipaineen säädin. Mut vikakoodin luvulla selviää paljon.
-
Tärinä johtui renkaista.
Mutta edelleen siinnä 50-60km/h nopeudessa välillä nykii.
Viimeksi kun käytin auton huollossa, ei ollut vikakoodeja tullut. Sillonkin auto nyki.
Missä se raillinpaineensäädin sijaitsee?
-
Ja tämä nykiminen tapahtuu tasakaasulla.
-
Railipaineen säädin on korkeapaine pumpun kyljessä moottorin kuskinpuoleisessa päädyssä. Testerillä näkee jos paineet seilaa ni on tämä rikki.
-
Vetoakselissa väljää. Siinnä tais vika löytyä.
-
Vetoakselissa väljää. Siinnä tais vika löytyä.
Millä väljyyden totesit?
-
Otin vetoakselista kiinni ja ylös/alas revin. Tuntui väljää/ kolisi.
Todennäköisesti vetoakselin kannatin laakeri vain rikki. Illalla pitää alkaa purkamaan, niin sitten se selviää.
-
On se sisimmäinen veturi paskana :'(
En olisi uskonu, ettei Volvoon saa vetoakselia muualta kuin volvon merkkiliikkeessä. Monopoli asemassa hinta on sitten 755€. Se siitä hyvästä Volvosta.
-
Hommaa käytetty jos tiukkaa tekee, ohan noita tarvike vetareita mut tiedä sitten kestävyydestä ???
-
En ala mitään käytettyjä ostamaan.
Ihmetyttää ettei tarvikkeena saa justiin tuohon malliin. Jos olis 5 vaihteinen laatikko niin siihen löytyisi.
-
Oletko etsinyt ulkomailta?
-
Olen mutta ei ole löytynyt vielä mikä passaa 6 vaihteiseen automaattiin.
-
Eipä lähtenyt nykiminen. Vetoakseli oli sökönä, mutta edelleen nykii.
Tasakaasulla pahiten nykii.
-
Nykiminen/ pomppiminen tuntuu koko korissa.
-
Mikähän olis vikana, kun vikakoodi oli p1555?
Tuskin tämäkään auttaa nykimis ongelmaan.
-
P1555
P1555 OBD Code Definition:
P1555 Electronic Variable Orifice Output
P1555 OBD Code Description:
Possible Symptoms
Reduced power output
Limp mode
Possible Causes
Boost Pressure too High
Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
Charger Pressure Control defective
VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck
Solenoid Valve for Boost Pressure Control defective
Possible Solutions
Check Hoses/Pipes to/between Components
Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control
Check / Clean / Replace Charge Pressure Control
Check / Clean mechanism for variable nozzles
-
Jos tosta oikein osasin suomentaa. Niin ahtopaineen säädin varmaankin on sökönä.
Eikös se toimi alipaineella.
-
vanhemmissa D5 muistelen että on alipaineella säätö mutta olikohan niin että sitten uudemmassa 2.4D koneessa on elektroninen... kumpi sulla on? kun ei mulle ainakaan selvinnyt nopeesti auton vuosimalli...
-
Sähköinen venttiili on tuossa. Näyttäisi pelaavan nyt.
-
Selvisikö tuo nykimisen syy? Minulla omassa 2008 vm. yksilössä nyt samaa vaivaa...kilometrejä on varsin maltilliset 135tkm. Automaatti varsinkin 4.vaihteella nykästelee hitusen juuri 50-60km/h nopeuksissa...