Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: SL70 - 08.04.2015, 15:42:19
-
Tämä on ensimmäinen viestini tällä foorumilla. Uusi myöskin Volvon omistajana koskaan. En äkkiseltään selaillessani löytänyt tietoa jo olemassa olevista keskusteluista, joten aloitan kysymällä seuraavaa:
V70 -03 2.5T:tä on ilmeisesti sekä geartronicilla, että normi automaatilla. Omani on siis perinteinen automaatti. Mitä eroja näillä on? Teknisesti toki ohjauselektroniikka on ainakin poikkeava, mutta onko eri öljyt (huoltoväli), eri valmistaja tms? Muita huomioita? Tyypillisiä ongelmia?
-
Tämä on ensimmäinen viestini tällä foorumilla. Uusi myöskin Volvon omistajana koskaan. En äkkiseltään selaillessani löytänyt tietoa jo olemassa olevista keskusteluista, joten aloitan kysymällä seuraavaa:
V70 -03 2.5T:tä on ilmeisesti sekä geartronicilla, että normi automaatilla. Omani on siis perinteinen automaatti. Mitä eroja näillä on? Teknisesti toki ohjauselektroniikka on ainakin poikkeava, mutta onko eri öljyt (huoltoväli), eri valmistaja tms? Muita huomioita? Tyypillisiä ongelmia?
Taitavat olla ihan sama asia.
-
ero on just vaihteenvalitisimessa ja ohjelmassa... mekanisesti pitäs olla samat lootat.
-
Ok. Kiitokset tiedosta.
-
Ja hyvä se on kun vaihdatat öljyt huuhdellen. Minulla oli entinen auto tuolla geartronicilla T5:ssa ja oli t o d e l l a hyvä vielä pitkäli yli 300 000km ajettuna. Nykyinen D5 manuaali ja jollakin tapaa kyllä kaipailen tuota mainiota laatikkoa :)