Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: modsman - 08.04.2015, 23:41:23
-
Terve!
Onkohan tuo miten ikävä vaihtaa? Hommasin siniseltä muutamalla eurolla uudet osat.
Öljy valuu salakavalasti putken yläpuolta pitkin ja rotjaa koko koneen alaosan. Aikasta hankala paikantaa vuotokohta mut melko varmalta näyttää.
-
Ei ole. Avaa ne 2 pulttia turbon puolelta ja sitten putki mahtuu tulemaan pois.
Mulla kusi lohkon puolelta vaikka oli uudet tiivisteet, hiukka moottorisilikonia o-renkaaseen niin alko pitämään.
-
Ei ole. Avaa ne 2 pulttia turbon puolelta ja sitten putki mahtuu tulemaan pois.
Mulla kusi lohkon puolelta vaikka oli uudet tiivisteet, hiukka moottorisilikonia o-renkaaseen niin alko pitämään.
Kiitti!
Onko mahdollista vaihtaa yläkautta? :)
-
Kiitti!
Onko mahdollista vaihtaa yläkautta? :)
Kai se mahdollista on, mutta varmasti aivan saakelin hankalaa...
Alakautta on todella simppeli homma.
-
Kai se mahdollista on, mutta varmasti aivan saakelin hankalaa...
Alakautta on todella simppeli homma.
Jeps, eikun volle montulle Kiitos! :)
-
Terve,
Öljyvuotoa yritän korjata, mutta näyttäisi vahvasti siltä, että öljy tuleekin turbon yläpuolelta. Mikä siellä voisi olla mahdollinen vuotokohta?
(https://i.ibb.co/cS5nGwkS/IMG20250829154828.jpg) (https://ibb.co/cS5nGwkS)
(https://i.ibb.co/XTXqJKK/IMG20250829154501.jpg) (https://ibb.co/XTXqJKK)
mini photo download (https://imgbb.com/)
-
Näyttäis banjoliittimeltä mut en oo ihan saletti. On tossa irrallaan yks mitsun runko.
-
Näyttäis banjoliittimeltä mut en oo ihan saletti. On tossa irrallaan yks mitsun runko.
Missä kohtaa?
-
Imuputkessa ennen turboa liitos siinä huohotusletkussa joka tulee koneen etupuolelta. Siinä pitäis olla lämmityselementti eli sähkötöpsäkin pitäis löytyä.
Ainakin siinä yläkuvassa on kosteeta.
-
Terve,
Öljyvuotoa yritän korjata, mutta näyttäisi vahvasti siltä, että öljy tuleekin turbon yläpuolelta. Mikä siellä voisi olla mahdollinen vuotokohta?
(https://i.ibb.co/cS5nGwkS/IMG20250829154828.jpg) (https://ibb.co/cS5nGwkS)
(https://i.ibb.co/XTXqJKK/IMG20250829154501.jpg) (https://ibb.co/XTXqJKK)
mini photo download (https://imgbb.com/)
Dieselissä pähkäilin samaa. Lopulta vuotopaikka löytyi venttiilinkopan tiivisteestä. Vuotoa oli hankala tutkia kameroiden kanssa kun öljy onnistui kulkemaan piilossa. Moottorin ylätukikumin irroittamalla alkoi vuotopaikka näkymään.
-
Ja öljykorkin tiivistettä kannattaa aina epäillä
-
Paluuputken vastakkaisella sivulla.
-
Päivitystä...
Turbon putket ja letkut vaikuttavat olevan ok. Iso epäilys kohdistuu nokka-akselin asentotunnistimeen, jonka O-rengas vuotaessaan sotkisi öljyllä juuri tuon päälipuolen. Tunnistimen johdot näkyvät kuvassa (pun ja vih).
Nyt vaan purkamista ja gynelologin sorminäppäryys kehiin ::)
-
Päivitystä...
Turbon putket ja letkut vaikuttavat olevan ok. Iso epäilys kohdistuu nokka-akselin asentotunnistimeen, jonka O-rengas vuotaessaan sotkisi öljyllä juuri tuon päälipuolen. Tunnistimen johdot näkyvät kuvassa (pun ja vih).
Nyt vaan purkamista ja gynelologin sorminäppäryys kehiin ::)
Jos nokka-akselin asentotunnistimesta tulee öljyä, on pakonokan takastefa syyllinen. Yläpoikkituki, ylätukikumi ja sen moottorin päässä oleva alumiininen tuki pois niin pääsee käsiksi.
-
Jos nokka-akselin asentotunnistimesta tulee öljyä, on pakonokan takastefa syyllinen. Yläpoikkituki, ylätukikumi ja sen moottorin päässä oleva alumiininen tuki pois niin pääsee käsiksi.
Tuossa lienee viimein ratkaisu. Otin tunnistimen irti ja totesin ettei siihen edes kuulu O-rengasta. Tunnistin oli tuoreessa öljyssä, joten tuo stefa menee vaihtoon.