Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Jonny - 12.04.2015, 09:22:18
-
Moi!
Käytin leimalla -94 T5 ja päästöt oli pielessä. Häkää liikaa.
Koodien mukaan "lambda hidas reakointi". Missähän vikaa olisi siis?
Joskus samanlaisessa autossa oli eri koodit kun lambda oli kaput...
-
Googlen kautta löytyy nopsaa testausohjeet:
Näemmä 436 saattaa aiheuttaa koodin 435, eli ensin 436:n kimppuun.
Code 4-3-5 (Front HO2S Too Slow)
1) Check for other codes. If Code 4-3-6 is stored, perform testing for that code first. If Code 4-3-6 is not stored, go to next step.
2) Perform a compression check on all cylinders. Repair as necessary. If compression is okay, go to next step.
3) Check for air leakage in intake system. Repair as necessary. If there is no air leakage in intake system, check for air leakage in exhaust system. Repair as necessary. If there is no air leakage in exhaust system, check fuel and residual pressure. Repair as necessary. If fuel and residual pressure are okay, retest using new front HO2S.
Code 4-3-6 (Rear HO2S Compensation)
1) Check for other codes. If Code 4-2-5 is stored, perform testing for that code first. If Code4-2-5 is not stored, go to next step.
2) Perform a compression check on all cylinders. Repair as necessary. If compression is okay, go to next step.
3) Check for air leakage in intake system. Repair as necessary. If there is no air leakage in intake system, check for air leakage in exhaust system. Repair as necessary. If there is no air leakage in exhaust system, check fuel and residual pressure. Repair as necessary. If fuel and residual pressure are okay, go to next step.
4) Turn ignition on. Connect fuel pressure gauge to system. Squeeze hose between EVAP valve and intake manifold with Hose Pliers (115 8957). Code for EVAP system can be set. Start engine and run at idle until rear HO2S starts operating. Rear HO2S starts operating a short time after rear HO2S preheating starts.
5) Increase fuel pressure by squeezing hose after fuel pressure regulator with Hose Pliers (115 8957). Voltage across rear HO2S terminals should increase to about .8 volt. Remove hose pliers.
Remove instrument cluster hose at intake manifold. If voltage across rear HO2S terminals drops to about zero volts, retest using new front HO2S. If voltage across rear HO2S terminals does not drop to about zero volts, retest using new rear HO2S.
-
Löysin yhden alipaineletkun joka on jostain irronnut.
Tulppasin tämän jo nyt on arvot kuin ulkoilmaa.
Mistä puuttuu nyt alipaine, sitä en tiedä. Kaikki pelaa ja ei vikakoodeja, tämä riittää minulle. 8)
-
Löysin yhden alipaineletkun joka on jostain irronnut.
Tulppasin tämän jo nyt on arvot kuin ulkoilmaa.
Mistä puuttuu nyt alipaine, sitä en tiedä. Kaikki pelaa ja ei vikakoodeja, tämä riittää minulle. 8)
Mistähän päin se alipaineletku mahtoi löytyä? Näissä ei hirveästi niitä turhia alipaineletkuja ole ;)
-
Omassani moneen ongelmaan auttoi, kun sininen juotti uudelleen moottorin ecun pohjalla olleet huonolla juotoksella olleet, irronneet ecun nastojen vastakappaleet. Maksoi 460 eur, mutta eipä ole ollut ongelmia sen jälkeen. Vikakoodeja tuli ties mistä. Pahin oli ilmamassamittari, mutta ei siinäkään ollut oikeasti vikaa. Lambdan kenties vaihdoin turhan aikaisin ko. tapauksessa, mutta joskus sekin on vaihdettava.
- Tommi
-
Mistähän päin se alipaineletku mahtoi löytyä? Näissä ei hirveästi niitä turhia alipaineletkuja ole ;)
Siitä mustan kopan alta. Kaasuläpän luota jossa jakopaikka alipaineletkuille. 20 cm pätkä oli vailla osoitetta, jonka tulppasin.
Venakopan mustan muovin alta tulee metalliputki (vailla osoitetta) josta tulee "höyryä" kun tarkkaan katsoo. Kuuluisa letku siihen? ::)
-
Siitä mustan kopan alta. Kaasuläpän luota jossa jakopaikka alipaineletkuille. 20 cm pätkä oli vailla osoitetta, jonka tulppasin.
Venakopan mustan muovin alta tulee metalliputki (vailla osoitetta) josta tulee "höyryä" kun tarkkaan katsoo. Kuuluisa letku siihen? ::)
Katso nyt ihmeessä ettei se letku puutu esimerkiksi bensapaineensäätimestä joka on siitä suutintukin alla, tai sitten EVAP-venttiilistä joka sijaitsee siinä ahtoputken & ilmanottoputken alla flektin vieressä.
Ja se musta metalliputki venakopan mustan muovin alla on kannen huohotuksen lähtö josta kuuluisi mennä putki imusarjan alla olevaan huohotuspurkkiin....
-
Mä tykkään siitä että vikaketjuun kerrotaan jossain vaiheessa millä vika on korjaantunut, eikä jätetä asiaa leijumaan. Mutta tässä kohtaa tuo #Korjattu# merkintä on kyllä enemmän kuin harhaanjohtava :D
Komppaan Joonasta ihan täysin, kato nyt ihmeessä mistä se alipaineletku puuttuu. Huohotusletkukin olis hyvä pistää kuntoon, siitähän pääsee paska ja lika suoraa öljyn sekaan..
-
Puhumattakaan siitä että huohotinpurkilta lähtee putki PTC-nipalle imuputkeen eli nyt koneella on mahdollisuus imeä huohotusjärjestelmän kautta mittaamatonta ilmaa IMM:n ohi ;)
-
Bensanpaineensäätimeen menee joo letku, se ei ole se puuttuva palanen.
Konehuone kun on niin ahdas niin näille kahdelle en paikkaa löydä, viitsi etsiä.
Tehot on tallessa, kulutus 9l/100km ja ei vikakoodeja. Letkut pysyy tulpattuna ;)
Ja vikakoodit on #korjattu# :pomo:
Kiitoksia vastauksista. Saa kommentoida.
-
No mä nyt kommentoin tähän jo tulevaisuutta ajatellen että: Mitäs mä sanoin.
Mun puolesta jokainen saa tehdä autolleen mitä haluaa, mutta mä en noin tekisi ::)