Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Fanders - 13.04.2015, 00:05:38
-
Kuuluuko T5:ssa olla muovinen suoja moottorin alla?
Näkemissäni huoltokirjoissa (Haynes jne), niissä suojamuovi on ollut paikalla, eikä missään ole mainittu ettei se kuuluisi T5:een.
Volvon huollossa epäilivät josko se olisi jo tehtaalla jätetty kokonaan pois, turbon ilmanvaihdon ja lämmönvaihdon takia?
Onko jollain toisella T5 omistajalla tietoa tästä suojamuovista?
-
Kyllä suojamuovi löytyy täältä.
-
Muutama päivä sitten hommattu T5 ja ei suojaa. Tarkoitus olisi hommata ja pestä konehuone. Uskaalto vetästä ihan vaan liuottimet ja sit painepesurilla?
-
Tais olla manuaalissa, muovista pohjapanssaria ei suositella T5ssa käytettäväksi maissa joissa moottoritienopeudet ovat rajoittamattomat. Mutta kyllä se vakio taitaa tulla.
-
Uskaalto vetästä ihan vaan liuottimet ja sit painepesurilla?
Näin tullut tehtyä usein ilman ongelmia. Hieman kannattaa varoa ettei esimerkiksi laturiin suihkuttele (voi peittää vaikka muovipussilla halutessaan) ja muutenkin välttää kovan paineen kohdistamista mihinkään.
-
Kiitos vastauksista.
Kyseessä on manuaali ja auto tuotu Ruotsista. Itse harkitsen suojan laittamista sinne, koska haluan pitää konehuoneen puhtaana, varsinkin talvella.
Suomen nopeuksilla ja maltillisella ajolla ei pitäisi tulla ongelmia lämmön kanssa? Tiedän että on olemassa Volvon oma alumiininen suojapala (osanro 9451785), se kiinnostaa enemmän kuin muovinen suoja. Muovinen on varmaan kevyempi kuin alumiininen ja helpompi käsitellä öljynvaihdon yhteydessä.
-
Alumiinisissä on yleensä reikä öljynvaihtoa varten.
-
Mulla on 2.4T:ssä muovi alla eikä ole mitään lämpöongelmia. Hyvin pysyy moottoritila puhtaana normaalia pölyyntymistä lukuunottamatta.
-
Kyllä mullakin T5:ssä on alamuovi ja on geartronic.. Lämmöt on pysynyt ihan kuosissa ja etenkin konehuone pysyy siistinä.. normaalia pölyä sinne kertyy..
-
Suojamuovi löytyi täältäkin T5:ssa. Ja oli muuten jenkki-tuonti, en tiedä onko maalla jotakin merkitystä mistä tulloo?
-
Sellaisia tulkintoja olen ajan saatossa tehnyt, että vapareissa ei olisi alunperin pohjamuovia, mutta bensaturboissa ja dieseleissä on. Vaihteistolla ei ole merkitystä asiaan.
-
2004 saksantuonti v70r manuaali. Ei ollut pohjamuovia kun tuli mulle ja nyt ajanut 7000km muovinkanssa ongelmitta.
Kierteet näytti siltä ettei oo ollut muovia vuosiin, mutta vedin tapilla puhtaaks ja muovi paikalleen.
"Huom!
Suosittelemme, että tätä EI asenneta autoihin, joissa on bensiiniturbomoottori ja käsivalintainen vaihteisto markkina-alueille, joilla saa ajaa lujaa.
Ei voida myöskään asentaa autoihin, joissa on dieselmoottori ja AWD W0235-."
Lainaus http://accessories.volvocars.com/fi-fi/V70(00-08)/Accessories/Document/VCC-425405/2004/R%20AWD/Manual (http://accessories.volvocars.com/fi-fi/V70(00-08)/Accessories/Document/VCC-425405/2004/R%20AWD/Manual) lisävarustesivulta jossa alumiininen suoja.
-
Sellaisia tulkintoja olen ajan saatossa tehnyt, että vapareissa ei olisi alunperin pohjamuovia, mutta bensaturboissa ja dieseleissä on. Vaihteistolla ei ole merkitystä asiaan.
näin se taitaa olla. mulla on alupohja eikä niissä mitään öljyropun reikiä ole niinkuin ylempänä arveltiin
-
Mulla oli 850 t5 -95 ei ollut suojaa ainakaan minun aikana.
-
Tuo mun on saksan tuonti kun oli ajettu n.25tkm, ja suoja siellä on. :hello:
-
Ärrän kun ostin, tuli uusi pohja muovi mukana, sen asentelin.
Autolla on myös "helle" kelissä ajettu radalla, ilman minkäänlaisia lämpöongelmia.
Tosiaan, konehuone pysyy paljon siistimpänä muovin kanssa.