Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: ArMo - 14.04.2015, 11:00:26
-
No niin tästä pientä esittelyä tuohon mun volleen, niin pysyy itekkin kärryllä mitä siihen nyt on sitten tehty ja mitä pn tekemättä :) .. (http://s22.postimg.org/vsxbsmq01/image.jpg) (http://postimage.org/)
how to take a screenshot on a pc (http://postimage.org/app.php)
Siinä on ensimmäisiä kuvia mitä löysin.. Ihmettelen itsekin miten en ole ottanut enempää kuvia uudesta autosta, mutta voi olla että kuvia olisi jossain vanhan koneen kätköissä, jotan tämä saa kelvata..
Tuossa kuvassa volle on vielä siitä kunnossa kun olen sen ostanut, mitään ei siis ole vielä tolloin muutettu, eli tästä se lähtee :) ..
Autosta kerrottakoon sen verran että ostin sen tammikuussa 2012, silloin mittarissa oli n.133tkm ja hintaa vollelle tuli 16900€ 8)
-
Aika kauan jaksoin katsella autoa vakiona ja vasta viime kesänä rupesin vääntämään autosta enemmän oman näköistä :pomo: ja ensimmäisenähän omalle kohdalle osuu se minkä laitosta on eniten kokemusta eli popit.. Idea lähti ehkä eniten siitä että autotallissa makasi valmiina subi ja vahvari, joten ei muuta kun konttia auki ja palikkaa paikalleen. (http://s15.postimg.org/v4nxf68ff/image.jpg) (http://postimage.org/)
image hosting more than 5mb (http://postimage.org/)
Joidenkin vaikeuksien kautta sain subin paikalleen ja ääntä konttoriin :) ..
Ei vaan kestänyt kauaa kun huomasin että äänikorva on "vähän" kehittynyt amis ajoista eikä nykyisellään enää riitä pelkkä 12" subi ja yksi pieni keskikaiutin, vaan autossa pitää olla jotain muutakin (ensimmäisessä autossani oli 2x12" subit ja YKSI 4" kaiutin, ei muuta)..
Eli eihän se auttanut kun ruveta selvittämään miten ovipahvit saa fiksusti irti ja minkälaista kaiutinta ovet sisältää.. Etukaiuttimet oli ensin vuorossa, koska tallissa oli valmiiksi yksi käyttämätön 2-tie erillissarja josta bassot sai istumaan oviin pelkällä hienosäädöllä sen suurempia muutoksia tekemättä.
(http://s1.postimg.org/6txb8ve1r/image.jpg) (http://postimage.org/)
how to take screenshots (http://postimage.org/app.php)
(http://s1.postimg.org/h2psep23j/image.jpg) (http://postimage.org/)
image upload no registration (http://postimage.org/)
-
Asennettuani uudet etukaiuttimet huomasin nopeasti ettei subista ollut enää vastaavaa hyötyä, varsinkin kun kontissa matkustavan koiran takia subin joutui siirtämään aina takapenkille kun jonnekkin lähti joten se sai siirtyä takaisin talliin odottamaan uutta käyttötarkoitusta. Samalla kun siirsin subin kontista talliin, ajattelin säästää koiran korvia ja poistin autosta takadiskantit jotka sijaitsivat D-pilareissa. Osittain tästä syystä ajattelin hankkia takakaiuttimiksi kaiuttimet joissa oli diskantit kiinni ja näin ollen takaoviin upotettiin uudet JVC CS-ZX640 350W 4tie kaiuttimet, joista mulla ei nyt jostain kumman syystä ole kuvaa..
Nyt sitten oli edessä ja takana uutta ääntä.. Taas tuli eteen ongelma.. Miten säätää ääntä soittimella jonka säätöasetukset olivat minimaaliset?! Vastauksen voi arvata, ei mitenkään.. Eli ei muuta kun harkitsemaan uutta soitinta.. Tässä kohtaa suurimmaksi haasteeksi tuli budjetti vaje.. Uutta soitinta ei voinut edes harkita, jos ei halunnut tinkiä soittimen ominaisuuksista joten jouduin tyytymään käytettyyn jonka sitten vaihtaisin jossain vaiheessa jos tarve tulisi.. Pari viikkoa katseltuani löysin netistä myynnissä olevan pioneerin avh2400-bt;n joka vastasi omia vaatimuksia tarpeeksi, eikä ollut kun pari sataa ja oli takuun alainen vielä puoli vuotta.. Puhelin käteen ja kättä taskuun, illemmalla olin soittimen uusi omistaja ja "seuraavilla vapailla laitan sen paikalleen" tai näin ainakin luulin, ei meinaan tullut pieneen mieleenkään että melkeen joka johdolle tarvittaisiin adapteri antennijohdosta lähtien.. Eli projekti seis ja nettiin metsästämään adaptereja. Salosta löytyi kauppa joka myi kaiutin johto adapteria ja antenni adapteria, rattiadapterin ja peruutustutkaadapterin joutui tilaamaan netistä.. Seuraavalla vapaalla keula kohta saloa ja uutta piuhaa konttoriin.. Tässä vaiheessa on ehkä hyvä kertoa että olen niin hätäinen kaveri että joskus tulee tehtyä ja ajateltua vasta jälkikäteen joka ei tunnetusti ole ikinä hyvä ratkaisu.. ;D .. Asensin siis soittimen paikalleen jo liikkeen pihalla Salossa ja tästä (http://s22.postimg.org/paawyxyxt/image.jpg) (http://postimage.org/)
free screen capture software (http://postimage.org/app.php)
Päädyimme tähän.. (http://s8.postimg.org/ssuwskzx1/image.jpg) (http://postimage.org/)
image hosting without registration (http://postimage.org/)
(Älkää kysykö miksi kuvat on poikittain, postimage käänsi ne itsekseen enkä tiedä miksi :idiot2: )
-
Hienolta näyttää -- olet selvästi pantannut tätä kunnes saatiin edes jotenkin toimiva helppo kuvatyökalu tänne! :D
(Älkää kysykö miksi kuvat on poikittain, postimage käänsi ne itsekseen enkä tiedä miksi :idiot2: )
Tuossa systeemissä on tosiaan muuta omalaatuisuus vielä. Kokeillaan ja keräillään kokemuksia, tuo on vielä betatestissä täällä... :)
-
Onneksi yksi foorumilainen auttoi vikakoodin kanssa ja saatuani sen pois osasin seuraavalla kerran jo ottaa akun irti asennuksen ajaksi. Nyt oli myöskin loputkin adapteria saatu ja asennettu paikalleen. Torni oli valmis, vaikkakin jäin kaipaamaan vanhan soittimen vieressä olevaa pysty lokeroa. (http://s8.postimg.org/j3lb197f9/image.jpg) (http://postimage.org/)
upload gambar (http://postimage.org/)
Nyt sitten oli uudet kaiuttimet ja "uusi" soitin.. Arvata saattaa että uusi ongelma hyökkäsi taka vasemmalta juuri kun toinen oltiin saatu syrjään, nimittäin resonointi.. 9vuotta vanha volvo kun ei arvatenkaan ole mikään maailman tiivein laitos, tuli uutena ongelmana ovien resonointi. Ongelmasta teki suuremman se etten ollut ikinä äänieristänyt autoa aikaisemmin vaan mennyt periaatteella "tarpeeksi kovaa kun soittaa niin peittyy resonointikin.." Nyt oli kumminkin otettava huomioon valittava emäntä, sekä koira jonka korvat eivät kestä kovin suurta voluumia.. Valinnan varaa oli kahdessa bitumimatto tai kyseiseen tarkoitukseen tehty äänieristysmatto.. Päädyin taas budjetti vajeessa halvempaan, voisihan sen vaihtaa sitten jos joskus on rahaa.. (http://s11.postimg.org/db0yzn6k3/image.jpg) (http://postimage.org/)
20mb image hosting (http://postimage.org/)
(http://s11.postimg.org/rsy67mxv7/image.jpg) (http://postimage.org/)
how to take a screenshot on a pc (http://postimage.org/app.php)
Siinä vähän valmista pintaa..
-
Hienolta näyttää -- olet selvästi pantannut tätä kunnes saatiin edes jotenkin toimiva helppo kuvatyökalu tänne! :D
Tuossa systeemissä on tosiaan muuta omalaatuisuus vielä. Kokeillaan ja keräillään kokemuksia, tuo on vielä betatestissä täällä... :)
Joo kiitos vaan tosiaan vielä :) .. Löysin mä sen kääntö nappulankin sieltä, en meinaan tajunnut että kuvaa pitää klikata että sen nuolen saa esiin mistä kuvan saa käännettyä :)
-
Nyt kuului ääni ja pienellä käsikirjan lueskelulla soitin sai myös asiaan kuuluvan taustakuvan (http://s15.postimg.org/ldx31xjmz/image.jpg) (http://postimage.org/)
image (http://postimage.org/)
Samoihin aikoihin postiin kolahti myös kylkien hirvitarrat (http://s15.postimg.org/sijhopga3/image.jpg) (http://postimage.org/)
screen grab (http://postimage.org/app.php)
Hirvitarroista lähti myös isompi visio siitä mitä haluisin tehdä auton ulkonäölle..
-
Koska autoon tulevat muutokset on tehtävä aina pienen budjetin mukaan, koska työni johdosta en kylve rahassa, oli vanteiden itse maalaaminen liki ainoa vaihtoehto mitä pystyi harkitsemaan.. Päädyin maalaamaan vanteet kumimaalilla, koska oma maalaustaito jää kilikali pulloon sekä kumimaalin saa repimällä irti mikäli maalaus ei onnistu.. Myös tästä syystä aloitin maalauksen kahdesta vanteesta..Ensimmäinen visio oli maalata vanteet kultaiseksi ja siksi vedin vanteisiin aluksi valkoisen pohjamaalin (http://s17.postimg.org/ifueze6cv/image.jpg) (http://postimage.org/)
image url upload (http://postimage.org/) pelikortit on vanteissa suojana maaliroiskeilta, vinkki tuli kumimaalin valmistajan sivuilta ja hyvinhän ne ajavat asiansa.. Kultainen maali ei kumminkaan ollut sellaista kun aluksi oletin ja näin ollen päädyin maalaamaan vanteet keltaiseksi.. (http://s16.postimg.org/a4gpwfus5/image.jpg) (http://postimage.org/)
images hosting (http://postimage.org/)
Mutta jo niinkun aikaisemmin mainitsin välillä tulee tehtyä ennen kun tulee ajateltua ja näin ollen valuma jäljet olivat sen verran näkyvät että koko homman joutui tekemään uudestaan.. (http://s18.postimg.org/gdbp0r61l/image.jpg) (http://postimage.org/)
adult image host (http://postimage.org/)
(http://s1.postimg.org/4yic32p5r/image.jpg) (http://postimage.org/)
photo hosting sites (http://postimage.org/)
Tulipahan testattua myös kumimaalin irrotus..
-
Kantapään kautta opittuani toinen maalaus kerta meni jo paremmin (http://s8.postimg.org/5xtec1o7p/image.jpg) (http://postimage.org/)
free image host (http://postimage.org/)
(http://s8.postimg.org/6m28uzmxh/image.jpg) (http://postimage.org/)
image ru (http://postimage.org/)
Väri miellytti omaa silmää joten kiekot jäi talliin odottamaan alle asentamista.
-
Seuraavana visiona oli peruutuskameran asentaminen.. Ei siksi että tarvetta olisi, vaan siksi että sille on soittimessa paikka ja kivahan se on saada kokemusta siltäkin saralta.. Heti alkuun oli tarkoitus että kameralle vedetään suora virta niin että sillä pystyy katselemaan taakse myös ajaessa, tai niinkun kaverini asian ilmaisi "sillähän voi katella tyttöjen pyllyjä ilman että pakkivalot paljastaa, jos sen kytkee suoraan".. Kameran olin aiemmin jo tilannut Kiinasta ja se oli kaapin päällä odottanut jo pari kuukautta asentamiseen tarvittavaa intressiä.. Johdotus oli helppoa koska olin jo tähän hetkeen irroittanut soitin tornin niin monta kertaa että osasin tehdä kyseisen jo alle kymmenessä minuutissa.. Kun olin vetänyt johdatuksen soittimelta kuskin puolen listojen alla takakulmaan josta olin nostanut sen kuskin puolen D-pilarin kautta konttiin, oli asennus enää kameraa ja virtaa vaille valmis.. (http://s16.postimg.org/71gwvtdp1/image.jpg) (http://postimage.org/)
image sharing sites (http://postimage.org/)
Virta suoraan akulta, kamera paikalleen, autoon virrat ja eikä näy.. Virrat pois, liitosten tarkistus, virrat uudestaan päälle eikä vieläkään kuvaa.. Nettiin ja selvittelyä, selvittelyä ja selvittelyä ja sieltähän se syy selvisi.. Olin asentanut kameran väärään reikään soittimen päässä.. Kamera oli nyt asennettu video signaaliin kun sille olisi ollut omakin reikä :-[ ei kun soitin irti ja kamera oikeaan reikään.. Nyt löytyi kuvakin :) (http://s2.postimg.org/pmhs7vdah/image.jpg) (http://postimage.org/)
image free hosting (http://postimage.org/)
Apuviivat on tosin "vähän" vinossa, mutta ei niitä suoraksi saakkaan, koska kamera ei ole keskellä autoa vaan oikeassa laidassa.. No on se nyt parempi kun ei mitään.. Näkeehän ainakin niitä pyllyjä :pomo:
-
Sain eräs ilta vision soittimen vieressä olleen lokeron uudelleen asentamisesta.. Soittimen vaihdon yhteydessä lokeron asennus ei tullut kysymykseen, koska soittimen etulevy (taustalevy tai mikä nyt onkaan.. Levy..) valmiilla reiällä olisi maksanut liki 500€ (vertaus kohtana se että ostamani etulevy oli motonetissä 19,9€).. Eli ei muuta kun akku ja soitin irti ja pora kätöseen.. Työntömitalla sain reijän koon suurinpiirteen oikeaksi ja koska alkuperäinen soitin ei ollut enää tallella jouduin arpomaan reijän paikan silmämääräisesti.. Poraa, kuviosahaa ja puukkoa käyttäen sain tehtyä levyyn ensimmäisen reijän mitä viilalla työstämällä pääsin jo lähemmäs totuutta.. Jouduin muokkaamaan myös itse lokeroa, koska siinä olevat muoviklipsit eivät suostuneet istumaan alkuperäisiin reikiin johtuen siitä että tekemäni reikä oli pari milliä vinossa.. Loppu peleissä sain kumminkin lokeron istumaan reikään suhteellisen hyvin ja itse olin ainakin lopputulokseen tyytyväinen :) (http://s13.postimg.org/aem2vozzr/image.jpg) (http://postimage.org/)
pic host (http://postimage.org/)
-
Olin miettinyt autoon alusta asti "hyökkäävämpää" lookkia ja koska korisarjaan ei ole varaa ajattelin aloittaa ulkonäön rakentamisen uudesta etusäleiköstä.. Taas netistä videoita ja erilaisia säleiköitä katsellen selvisi nopeasti että jos en halua maksaa heicon alkuperäisestä säleiköstä 400-500€, joudun tyytymään itse muokattuun versioon alkuperäisestä.. Eli ensimmäinen vaihe oli vanhan säleikön irroitus, se onnistui suhteellisen helposti etupuskurin yläosaa raottamalla ja sitä kautta ruuvimeisseliä ja rautalankaa apuna käyttäen.. Seuraavassa vaiheessa piti miettiä minkälaisen säleiköstä haluaisin.. Heicon alkuperäisen mallinen oli hakusessa joten sellaista lähdettiin myös hakemaan.. Taas siis kuviosaha käteen ja säleiköstä pystymuovit irti.. Saha pöydälle, viila käteen ja ylimääräisiä klimppejä irti.. Kun kehys oli "klimpitön" pystyi ritilää ruveta työstämään oikeaan muotoon kehyksen ympärille, kun ritilä oli lähes siinä muodossa kun se liimaus vaiheessa tulisi olemaan, oli aika maalata kehys.. Taas tuli tehtyä ennen kun ajattelin loppuun asti, enkä tajunnut että kehyksessä olevat suuremmat naarmut eivät peity vaan maalaamalla, vaan ne olisi pitänyt ensin kitata.. Noh, jos ne peittyisi suuremmalla maali määrällä.. Yhden purkin työnsin kilikalia siihen rkeleen kehykseen ja silti ne näkyy läpi.. Noh onpa ainakin oman näköinen.. (http://s12.postimg.org/6d0mg1jvh/image.jpg) (http://postimage.org/)
image hosting 30 mb (http://postimage.org/)
(http://s12.postimg.org/wk1tc0259/image.jpg) (http://postimage.org/)
image hosting site over 5mb (http://postimage.org/)
Säleikkö on vielä logoa vaille, mutta siitä tulee sitten kuvaa erikseen kunhan niin pitkälle pääsen..
-
Nyt autoon on laitettu myös "tupakkamuovit" ja vasta maalatut kesäkiekot.. En rupea kyseisistä projekteista sen enempää tarinoimaan, koska en usko että ketään kiinnostaa sen enempää plug & play tyyliin asennetut asiat vaikkakin antaa parin kuvan puhua puolestaan siitä miltä auto näyttää nyt.. (http://s22.postimg.org/3zhjcl1r5/image.jpg) (http://postimage.org/)
free jpeg images (http://postimage.org/)
(http://s22.postimg.org/gvzgsriu9/image.jpg) (http://postimage.org/)
photo uploading websites (http://postimage.org/)
(http://s22.postimg.org/mivtq8lcx/image.jpg) (http://postimage.org/)
upload image online (http://postimage.org/)
(http://s22.postimg.org/531nojme9/image.jpg) (http://postimage.org/)
free image hosting (http://postimage.org/)
(http://s22.postimg.org/3pa0t8n4x/image.jpg) (http://postimage.org/)
picture share (http://postimage.org/)
-
Kysykää toki jos jotain kysymyksiä tulee mieleen :) tarinoin taas lisää kun tarinoitavaa tulee ;)
-
Muistatko minkä paksusta toi vaimennusmatto oli? Ja mahtuko ovipahvi hyvin paikoilleen, kun kumpikin on vaimennettu?
-
Muistatko minkä paksusta toi vaimennusmatto oli? Ja mahtuko ovipahvi hyvin paikoilleen, kun kumpikin on vaimennettu?
Ei se tainnut olla kun millin tai pari.. Ihan hyvin mahtui pahvi paikalleen :)
-
Okei, joskus olen tehnyt sen virheen, että oon vaimentanut sisäpellin ja pahvin kattomatta sen enempää, niin siitähän tuleekin sittenihan uudenlaiset resonanssit kun se ovipahvi jää jännitykseen sen takia et mattoa on liikaa.
-
Jännät nuo vanteet mutta omaan silmää kyllä toimii. :) Mites kuinka paljon vaikuttaa tuo vaimennusmatto esim rengasäänii ja muihinki ulkoa tuleviin ääniin ?
-
Ei ne niin paljon vaikuta kun ehkä toivois.. Joutuu varmaan jossain kohtaa matottaa koko auton.. Joutuu vaan aina niin pienellä budjetilla laittaa että menee pala kerrallaan ;D vaikka eipä se niin haittana kun itelleen tekee..
Kyllä mä itekkin diggailen tota keltasta noissa vanteissa :P isompia kiekkoja pitää jossain vaiheessa ruveta ettimään, mut kaippa nekin joutuu keltaiseksi maalaa :pomo:
-
Istuiko sinulla mitenkä tuo soittimen asennuskaulus?
Tai istuuhan se, mutta mahtuiko kehys ympärille?
Niin ja mitenkä sait tuon taustakuvan asetettua? :P
-
Tulihan se esittely autosta..
Vissiin vikavalot olleet poissa ??
-
Istuiko sinulla mitenkä tuo soittimen asennuskaulus?
Tai istuuhan se, mutta mahtuiko kehys ympärille?
Niin ja mitenkä sait tuon taustakuvan asetettua? :P
Ihan hyvin se siihen istu.. Mahtu se soittimen kehyskin ihan mutkitta siihen paikalleen.. En tiedä sitten satutko osumaan niin hyvä yksilö ettei sitä tarvinnut muokata tai murjoa :idiot2: .. Ohjeet taustakuvan asettamiseen löysin ihan manuaalista.. http://docs.pioneer.eu/Manuals/AVH_2400BT_CRB3723_manual/?ForceLanguage=fi .. Aloita sivulta 32 ja toivottavasti siitä on apua.. Mutta yksinkertaisuudessaan niin että USB tikulle kuva, soittimesta dia esitys päälle ja sieltä saa tallennettua kuvan.. Sitten menee sinne teema kohtaa sieltä menusta ja sen taustakuvan pitäisi löytyä sieltä.. Toivottavasti ei nyt ollu liian vaikeasti selitetty ::)
-
Tulihan se esittely autosta..
Vissiin vikavalot olleet poissa ??
Joo ei oo vikavaloaan enää näkyny :) osaa nykyään katsos tyhmä ottaa akun irti kun asentaa :D
-
21 pvä tiistai tuli toinen netistä tilatuista logoista postissa.. Siitä riemastuneena ajattelin pestä auton ja laittaa uuden merkin keulille, lopputulos ei ollut ihan sitä mitä odotin.. Mutta lähdetään nyt siis uudesta logosta joka näyttää tältä.. (http://s9.postimg.org/8qx9kqjzj/image.jpg) (http://postimage.org/)
free image uploading (http://postimage.org/)
Pesun jälkeen otin siis maskin irti.. Etukilpikin puuttuu koska perfektionistin silmää rasitti kun kilpi oli 2,7cm liikaa vasemmalla joten pitihän se oikaista.. (http://s24.postimg.org/5u23ub405/image.jpg) (http://postimage.org/)
print screen windows 7 (http://postimage.org/app.php)
Uudessa keulamerkissä oli onneksi sellainen kiinnitys että sen saa myös tulevaisuudessa irti jos tarve vaatii.. (http://s16.postimg.org/clguoy3t1/image.jpg) (http://postimage.org/)
screencast (http://postimage.org/app.php)
Irrallaan olevaan maskiin merkki sopi omasta mielestä vielä ihan hyvin.. (http://s17.postimg.org/6lamwu25r/image.jpg) (http://postimage.org/)
post image online (http://postimage.org/)
-
Karu todellisuus kumminkin iski kun sain merkin kiinni maskiin ja maskin paikalleen..
(http://s7.postimg.org/wyc93ncuv/image.jpg) (http://postimg.org/image/wyc93ncuv/)
(http://s7.postimg.org/l7ybm9k2f/image.jpg) (http://postimg.org/image/l7ybm9k2f/)
Auto näyttää nyt yli kolmen metrin päästä fiatilta :-[ nyt sillä kumminkin joutuu ajamaan niin kauan että toinen merkki tulee postista >:( nimesin sen nyt Filvoksi.. Filvo elää siis niin kauan kunnes saan keulamerkin korvattua.. Ja niille jotka eivät näe yhdennäköisyyttä annan pienen kuva vinkin..
(http://s7.postimg.org/no0504253/image.jpg) (http://postimg.org/image/no0504253/)
-
Mainittakoon vielä että maskin irroituksen yhteydessä maalasin syylaria mattamustalla kilikalilla.. Pientä kuumoitusta teki se että maalasinko sen tukkoon, mutta hyvin toimii edelleen joten ihan onnistunut suoritus vaikka itse sanonkin :hello:
-
No niin! Nyt on taas pari kuukautta vierähtänyt edellisistä kirjoituksista ja "Fiatin"- merkkikin saanut keulalta kyytiä ;D
Auto siis näyttää samalta kun aina ennenkin, siitä pieni muistutus alla
(http://s9.postimg.org/b1ryytnvz/image.jpg) (http://postimage.org/)
photo sharing websites (http://postimage.org/)
Tämä kuva otettu siis 30. Toukokuuta jolloin Volvo pääsi kylpyyn viimeksi ja sai aiemmin tilatut kilventaustat ja pari vrcf;n tarraa komistamaan jo valmiiksi niin komeaa runkoaan ;)
(http://s3.postimg.org/u7dkseo77/image.jpg) (http://postimage.org/)
image upload (http://postimage.org/)
-
Toinen tuleva uudistus on uudet kesävanteet, jotka odottavat tällä hetkellä kunnostusta ja uutta kumipintaa tallissa.. Tästä joutuu myös kysymään teiltä hyvät kanssa foorumilaiset tietääkö joku teistä hyvää ja halpaa (eivät tietysti aina osu samaan lauseeseen) vanteiden korjaus firmaa pääkaupunkiseudulla tai jossain aika liki? Yhdessä vanteessa on pieni kanttari nirhauma ja kaikista on enemmän tai vähemmän lähtenyt lakka.. Kuvan vanne parhaimmassa kunnossa..
(http://s18.postimg.org/c338kv2l5/image.jpg) (http://postimage.org/)
pic host (http://postimage.org/)
Samalla voisin pitää huutoäänestyksen siitä tuleeko noista seuraavistakin kiekoista keltaiset? Vaikka äänestyksen tulos ei kyllä luultavasti vaikuta päätökseeni millään tavalla ;D
(http://s16.postimg.org/e8jiuec6t/image.jpg) (http://postimage.org/)
take a screenshot (http://postimage.org/app.php)
-
Ei ole omaa kokemusta, mutta olisi lähellä:
http://www.suomenvannekorjaus.fi/
-
Olen miettinyt jo pidemmän aikaa tavaratilan maton uusimista, edellinen kun on koiran jäljiltä todella rumasti revitty keskeltä vaikka ei kyllä alkujaankaan kaunis ole ollut.. Alusta alkaen mietintämyssyssä oli koko kontin peittävä matto, jonka voisi tarpeen tullen levittää myös kaadettujen penkkien päälle. Yritin hakea ensin alkuperäistä mattoa, mutta niitä ei tämän malliseen Volvoon tupannut löytymään kankaisena vaikka muovisia löytyi kyllä jokaisesta nettikaupasta. Päädyinkin lopulta ajatukseen että ostan tarpeeksi ison palan kynnysmattoa ja leikkaan kontin kokoisen palan siitä. Tämä ei loppupeleissä helpottanut hommaa mitenkään, koska isot palat kynnysmattoa maksaa PALJON (omalla kuvalla kynnysmatto saattaa maksaa liki tonnin neliö).. Lopulta bongasin hirveällä tuurilla honkkarista terassimattoa n.13€ 2mx1m ja ostin siis kyseistä mattoa 2mx2m :)
-
Aluksi leikkasin matosta suurinpiirteen oikean mallisen palan vanhaa mattoa sapluunana käyttäen, jonka jälkeen pääsin työstämään mattoa paikallaan
(http://s24.postimg.org/i87ipbosl/image.jpg) (http://postimage.org/)
post img (http://postimage.org/)
Pienen kontissa pyörimisen jälkeen matto alkoi näyttämään jo siedettävältä takaosasta. Etuosan meinasin aluksi jättää kuvassa näkyvällä tavalla jolloin se olisi suojannut hyvin myös etupenkit ja ovet.
(http://s11.postimg.org/p98z2lhqr/image.jpg) (http://postimage.org/)
image url (http://postimage.org/)
-
(http://s23.postimg.org/pc7tun5wr/image.jpg) (http://postimage.org/)
image (http://postimage.org/)
-
Mutta päädyin kuitenkin leikkaamaan maton myös edestä kahdestakin eri syystä. Siitä että sain tavaraverkon paikalleen ja siitä että matto mahtuisi sekä taipuisi kaksin kerroin sillin kun se oli vain tavaratilan suojana.
(http://s1.postimg.org/e0jvnj1nz/image.jpg) (http://postimage.org/)
image hosting (http://postimage.org/)
(http://s1.postimg.org/sih2visz3/image.jpg) (http://postimage.org/)
capture (http://postimage.org/app.php)
-
Mutta niinkun arvata saattaa, ei kaikki aina mene niin kuin kuvittelee ja vaikka karsin mattoa aikalailla alkuperäisestä koosta, en saanut mattoa kaksin kerroin niin ettei se olisi jäänyt mutkalle ja "ryppyyn".
(http://s22.postimg.org/sx02qoinl/image.jpg) (http://postimage.org/)
adult image (http://postimage.org/)
Joten ainoa vaihtoehto oli laittaa Volvoon tilapäisesti köyhänmiehen madallussatsi joka painoi maton oikealle kohdalleen :)
(http://s22.postimg.org/6jsc3vhpt/image.jpg) (http://postimage.org/)
upload image online (http://postimage.org/)
Nyt matto on juuri niin paikallaan kun voi ollakin :) tästä vaiheestahan mulla ei sitten tietenkään ole kuvaa, mutta laitetaan se vaikka sitten kun saan viimeisteltyä maton. Eli mattoon on tarkoitus vielä hankkia "reunamuovi" minkä pitäisi estää maton reunoja rispaantumasta.. Tähän tarkoitukseen olen ajatellut käydä ostamassa U-nauhaa, minkä voin sitten kivasti liimata paikalleen :)
-
27. Elokuuta kävin nyt sitten optimoimassa moottoriin Celtic Tuningin ohjelman ja näin ollen sain nostettua moottorin heposet 278;saan ja väännön 399Nm;iin..
(http://s17.postimg.org/qt5ecp5v3/image.jpg) (http://postimage.org/)
free image host (http://postimage.org/)
Alku tuntuma on ollut hyvä :) on meinaan aika villi tunne kun kickdownilla auto lähtee sutimaan 120km/h vauhdissa, varsinkaan kun en ihan odottanut noinkin huomattavaa muutosta.. Nähtäväksi jää miten optimointi vaikuttaa kulutukseen jatkossa.. Orkkis säädöillä kulutus oli vuoden mittausjaksolla ja 66km/h keskinopeudella, 9.8l/100km.. Aika näyttää, aika näyttää.. Nyt vaan tulee otettua sen verran iloa irti koko vehkeestä ettei kulutus tulos ole vertailu kelpoinen :) mutta kaippa se siitä tasaantuu 8)
-
Oletko ollut tyytyväinen tuohon Celtictuningin softaan? Itse olen harkinnut samaista omaan autooni.
-
Oletko ollut tyytyväinen tuohon Celtictuningin softaan? Itse olen harkinnut samaista omaan autooni.
Samalla asialla olen minäkin :hello:
-
Oletko ollut tyytyväinen tuohon Celtictuningin softaan? Itse olen harkinnut samaista omaan autooni.
Olen ollut tyytyväinen :) Suosittelen vaan tekemään homman jossain muualla kun Hirvipurolla, tai jos teette niin pitäkää huoli että saatte huoltokirjaan merkinnän jo chippaus vaiheessa.. Itsellä ei ollut silloin huoltokirja mukana ja olen näin jälkeenpäin yrittänyt saada merkintää, mutta ei tunnu aikataulut osuvan yksiin kyseisen henkilön kanssa.. Hän on myös jättänyt yhden sovitun tapaamisen väliin.. Käykää siis vaikka Lohjan ECU-tuningilla jos pk-seudulla olette, itse ohjelmasta ei meinaan ainakaan näillä kilometreillä ole mitään pahaa sanottavaa :P
-
Hyvä tietää. Kiitos :)
-
Hyvä tietää. Kiitos :)
Kumarrus myös täältä :pomo: