Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: kimmo72 - 15.04.2015, 05:16:25
-
Eli pari päivää sitten katsastettu V70 täristää ja repsikan etukulma kolahtaa pompuissa. Ei välttämättä samaa vikaa? Kaupunkiajoa(50-60km/h) pystyy melkein normaalisti ajamaan, mutta vauhdin lisääntyessä vapinakin lisääntyy. Yli satasta en oo uskaltanut edes ajaa. Vapinat loppuu yleensä kun päästää kaasun pois, eli on pahimmillaan vedon ollessa päällä. Vanteet ja renkaat vaihdettu ja jarrut ei laahaa päällä. Löysin jotakin vanhoja keskusteluja samasta asiasta ja siellä oli mainittu mm. vetarin sisempi nivel. Helpoin keino selvittää nivelien kunto? Moottorin tukikumien vaikutus?
-
Kyllähän tuo vetariongelmalta kuulostaa. Kolahtaako kun päästää kaasuu/painaa kaasua varsinkin pienillä vaihteilla? Jos näin niin tsekkaa ainakin napapultti ettei ole löysällä jolloin ulkopää pääsee liikkumaan. Tuo veto päällä-vapina tosin viittaa sisempään niveleen.
Töyssyissä kolahtaminen haisee iskarin yläpäältä koska koiranluun väljyyden olisivat varmaan leimalla huomanneet?
-
Kolahtaako kun päästää kaasuu/painaa kaasua varsinkin pienillä vaihteilla?
Töyssyissä kolahtaminen haisee iskarin yläpäältä koska koiranluun väljyyden olisivat varmaan leimalla huomanneet?
Kolahtaa välillä. Saaks tot sisemmän nivelen kuntoa mitenkään testattua, vai onko ainut mahdollisuus purkaa koko hässäkkä?
Joo leimal ei löytyny mistään löysää.
-
Kolahtaa välillä. Saaks tot sisemmän nivelen kuntoa mitenkään testattua, vai onko ainut mahdollisuus purkaa koko hässäkkä?
Joo leimal ei löytyny mistään löysää.
Vastaus oli volvolla "ei siihen välttämättä tule edes väljää ja silti tärisee ku laakerit on kulunut" eli itellä ei tunnu mitää välystä, mutta ravistaa täälläkin. Kaikki mahdollinen on koitettu, paitsi vetareita ei viitsis ihan "kokeiks" ostaa...
-
Mulla on 60:sä sama oireet. 60 Kmh eikä tunnu mitään mut 80 Kmh kohdilla alkaa vapina ja tärinä. 100kmh ja yli alkaa oleen jo jotain aivan käsittämätöntä. Vedossa tosiaan tuntuu selvemmin. Kesärenkaat kun vaihdoin niin oireet paheni, luultavasti johtuu siitä kun kesärenkaissa on matalampi profiili, tulee tärinä selvemmin esille...
Auton keulan nostin ilmaan ja revin vetareita ylös alas ja kuskin puolen vetarissa tuntui pieni välys.
Kannattaako ostaa käytettyä vai ennemmin purkamalla alkuperäinen? Motonetissä vetari 149e ja purkuosa 250-300e...
Edit: ruotsin purkaamoilta sais 150-200e hintaan noin 200tkm ajettua askeleita vaan kun ei ole kokemusta eikä kielitaitoa... :/
Autoni siis s60 -02 D5 manuaali.
-
Kävinpä sit kyselemäs varaosien hintoi. Motonetist toho ei vetareit saa ja merkkiliikkeen hinnat oli 750€/613€. Ei kyl viittis huviksee ostella..
-
Kävinpä sit kyselemäs varaosien hintoi. Motonetist toho ei vetareit saa ja merkkiliikkeen hinnat oli 750€/613€. Ei kyl viittis huviksee ostella..
[/quote
Paljon sun autolla on ajettu? Mulla tärinään ei vaikuta juurikaan kiihdytys, 80-100 vauhti on yhtä tuskaa... 130km/h-> menee kun juna.
-
Paljon sun autolla on ajettu?
218t
Ai nii, unohtu ketjun alusta et malli on V70 T5 2,3
-
218t
Ai nii, unohtu ketjun alusta et malli on V70 T5 2,3
Mulla on 156tkm... Ei oo sullakaan älyttömät kilsat, ei luulis että näissä kilsoissa olis vetarit loppu, mut kai se on uskottava.
-
Mistähän löytäisi tietoa vetareiden sopivuudesta??? Esim onko turbo bensa manuaalissa sama vetari kuin D5?
-
Mistähän löytäisi tietoa vetareiden sopivuudesta??? Esim onko turbo bensa manuaalissa sama vetari kuin D5?
Sama kiinnostais täällä. Motonetist löytyy muutama kappale lyhyempää puolta ja pidempiä taitaa saada vain merkkikorjaamolta sopivaan 750€ hintaan.
-
Niitä motonetin vetareita minäkin jo ehdin kysellä. Pariin sataan saa sitä lyhyempää purkaamolta ja pitää maanantaina semmonen itelle soitella. Toivottavasti on ees semmonen mikä ei täristä jo valmiiks, vois ottaa otasta muuten ::)
-
Mahtaisko tät ketjuu lukee joku, kellä ois fakta tietoa mikä akseli sopii mihinkin? Oma auto siis -00(2 koppa) mallin v70 t5 2,3 automaatti ja näyttää silt että toho ei oo enää vetareit olemassakaan vai mahtaako käydä esim. samat kun muihin turboihin?
-
http://www.polar-parts.de/ (http://www.polar-parts.de/) tuolta jotku on tilannu tarvike vetareita.. olisi tilanneilta kiva kuulla kokemuksia ja onko tärinät hävinny... ilmeisesti tuusulassa on joku firma minkä kautta pystyy kanssa tilaamaan noita...
-
Joo Tuusulassa Best parts mistä itelle tilasin (v50 d5). Mulla on vielä jonkun verran välillä tärinää mutta veikkaan että johtuu levyistä. JLeino (jos muistan nimimerkin oikein) tilas itte sieltä ja meni päin mäntyä ja ei käyny sen autoon. Hinta ero tais olla meillä sillon osissa se parikyt euroa.
Edit: Leino tilas vissiin just polarilta suoraan.
Se mikä tossa Best partsissa on hyvä että tulee ainaki oikeet jos tilaa niiden kautta.
-
Morjens
Katsokaa autonne vetareiden sisäpään maljassa olevasta tarrasta se varaosanumero, sillä rupeaa löytymään oikeita osia autoon. Jollakin varaosasivustolla kun omaani kuuklettelin vetaria, niin oli joku taulukko niistä numeroista mitkä käy mihinkin malleihin. Jos en ihan väärin muista, niin ainakin bensa automaatti turboissa 2000-2007 oli samat vetarit.
t. apa75
-
Tuli sit tänään nostettua auto nosturille. Molemmilt puolilt sisempi nivel väljä ja kuskin puolel nìin risa et ihme että on yleensä paikallaan enää. Nyt ku viel keksis et mikä akseli toho yleensä menee, ei ollu oikein maholisuutta käydä numeroita etsimään. Varaosaliikkeistä ei tot mun auton mallia edes löydy ja erimielisyyksiä on jo 2,4 ja 2,5 turbojenkin sopivuuksissa.
-
Polar Partsilla näyttäisi olevan molemmat akselit kappalehintaan 195€ + toimituskulut
http://www.polar-parts.de/transmission/drive_shaft__c91.htm?CT=91&n_pg=1&n_dis=0&n_srt=5&n_ipp=8 (http://www.polar-parts.de/transmission/drive_shaft__c91.htm?CT=91&n_pg=1&n_dis=0&n_srt=5&n_ipp=8)
Vasen löytyy kyllä suomestakin suhteellisen edullisesti:
http://www.nimark.fi/buy/SPIDAN_25338/ (http://www.nimark.fi/buy/SPIDAN_25338/)
Heillä taas ei näytä olevan oikeanpuoleista listoilla, mutta kannattanee kysyä vaikka sähköpostitse tarkemmin.
-
Itsetilasin Ruotsista käytetyn alkuperäisen vetarin, kun oli samat oireet. Tärinä alkoi n.80 km nopeuksista ja paheni nopeuden kasvaessa. Sisempi nivel paskana. Kyseessä oli Volvo S60vm 01, manuaali. Suomesta olis saanut vain alkuperäis osan kiskurihinnalla merkkiliikkeestä. Suosittelen tilaamaan sveduista.
-
Tuli sit tänään nostettua auto nosturille. Molemmilt puolilt sisempi nivel väljä ja kuskin puolel nìin risa et ihme että on yleensä paikallaan enää. Nyt ku viel keksis et mikä akseli toho yleensä menee, ei ollu oikein maholisuutta käydä numeroita etsimään. Varaosaliikkeistä ei tot mun auton mallia edes löydy ja erimielisyyksiä on jo 2,4 ja 2,5 turbojenkin sopivuuksissa.
No jos auto oli nosturilla, niin mikäli ne tarrat oli sisäpään maljoissa kiinni ja luettavissa olisi ollut helppo tarkistaa tuo numero.
Meillä samanlaisessa 2001 mallin T5:ssa on oikean puolen vetarissa sellainen numero kuin P9181252. Tätä samaa akselia on varmuudella myös saman ikäisissä automaatilla varustetuissa 2.4T V70 ja S60 Volvoissa.
apa75