Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: 2012 - 15.04.2015, 17:54:08

Otsikko: 850 T5 menohalut
Kirjoitti: 2012 - 15.04.2015, 17:54:08
Moi,

Tulipa hommattua tuollainen T5 ja vähän ihmetyttää, että missä vaiheessa tällaisen oikein kuuluisi lähteä ahtamaan kunnolla? Kyseessä oleva yksilö on 94 mallinen ja nyt lastutettu dp-tuningin lastulla. Lähtee ahtamaan noin 2,5 tuhannessa ja ahtaa oman mittarin mukaan noin 3/4 asteikosta. Mutta vasta 4 tuhannen kierroksen jälkeen vetäisee asteikon loppuun ja sitten mennään vasta tosissaan. Kuuluuko tuon olla tuollainen? Alkuun, kun auton ostin ei ahtoja löytynyt oikein nimeksikään. Vaihdoin ne tcv:n pikkuletkut ja katsoin ahtoputket läpi. Ilmamassanmittarin vaihto toi menohaluja ja puuttuneen alaväännön peliin, mutta vieläkin tuntuu ettei kaikki olisi ok.Tcv venttiilin vaihto -> Ei vaikutusta.. Mitä kannattaisi seuraavaksi tutkia? Tulpat, pyörijä, vj kansi, bensapumppu, ilmanputsari uusittu myös. Kiitokset vastauksista!
Otsikko: Vs: 850 T5 menohalut
Kirjoitti: hukka - 15.04.2015, 18:41:53
Heitteleekö ahtopaineet?
Pysyvätkö samassa joka vaihteella?
Otsikko: Vs: 850 T5 menohalut
Kirjoitti: 2012 - 15.04.2015, 18:53:47
Paineet ei heittele enää, teki sitä tosin vanhalla ilmamassamittarilla jatkuvasti.
Otsikko: Vs: 850 T5 menohalut
Kirjoitti: Paskakuski - 16.04.2015, 21:02:29
Hukkaportin kello löysä? Nuo tahtoo ajan kanssa jonku verran löystyä ja portti aukeaa "hiipimällä". Sitte ku on enemmän kierroksia koneessa nii jaksaa nostaa paineita.
Otsikko: Vs: 850 T5 menohalut
Kirjoitti: 2012 - 17.04.2015, 16:47:18
Hukkaportin kello oli tosiaan löysä! Kiitoksia!  :hello: