Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: miakk - 16.04.2015, 00:06:21
-
Elikkäs kyseessä on Volvo v70 2.5T AWD -98. Ja kyselisin viisaammilta vähän neuvoa. Uskoisin kyllä et asiaa on kysytty täällä monta kertaa mut en jaksa selata kaikkia keskusteluja läpi. Ensin siis syttyi moottorin vikavalo ja se korjaamolla herjas lamda-anturia ja silloin valo nollattiin ja sanottiin et jos syttyy uudestaan ni sit auton kanssa takas sinne. Jonkun ajan päästä se sitten syttyikin uudestaan ja sitten lamda-anturi vaihdettiin. No jonkin ajan kuluttua alkoi palaa taas ja siitä lähtien on tehnyt sitä et välillä valo sammuu itestään ja välillä taas syttyy.
Ja toinen asia on tuo abs valo, se katsottiin samalla korjaamolla ja siitä sanottiin et oikeelle taakse pitäs vaihtaa anturi. Kysymys kuuluukin et osaako kukaan viisaampi neuvoa mistä noi vois johtua ku ei viittis ruveta laittaa kauheesti rahaa auton korjaukseen..
-
Volvot ei oikein tykkää tarvike Lambdoista, ei kai sellaista laitettu ?
-
ei ollut tarvike :)
-
ei ollut tarvike :)
Kaipas tuolla korjauksella on takuu, eikun uusiksi piuhanpäähän ja vikakoodien lukuun. Suodattimet ja sytytystulpat koska vaihdettu ?
Likainen /katkennut ABS-kehä saattaa aiheuttaa häröjä, taakse ei kai saa kuin molemmat anturit yhdessä. Absiantureina toimii biltemastakin hankitut.
-
Niin ja itelläni on vikakoodinlukija, ei oo kyl mikään kovinkaan laadukas mut sillä katoin et mitä se näyttää viaks ni siinä mukana tulleen luettelon mukaan vika on et käy liian rikkaalla.
-
Uskoisin kyllä et asiaa on kysytty täällä monta kertaa mut en jaksa selata kaikkia keskusteluja läpi.
Tervetuloa valmiiseen maailmaan, jossa kaikki tarjoillaan hopeatarjottimelta.
-
Tervetuloa valmiiseen maailmaan, jossa kaikki tarjoillaan hopeatarjottimelta.
Hyvä pointti, ehkä brutaalisti ilmaistu. No, jonkun pitää opettaa ja mode on siihen työhön paras väline.
-
mulla kans valitteli tota taka abs-anturia, joka vaihdettiin, vika ei kuitenkaan poistunut ja vika löytyi abs-boxista. tinaukset murtuneet...
uudelleen tinaus ja nyt toiminut jo 3kk. :)
-
Takapenkin selkänojan takana, verhoilun alla lienee ensimmäinen ABS-anturilta tulevan johdon liitos. Siihen tulee sekä oikealta, että vasemmalta pyörältä johdot. Mittaa ensin vastukset niistä. 1000 ohmia (vai oliko se milliohmia) +/- 5% pitäisi löytyä. Jos ei löydy, niin anturi on rikki.
Nosta auto ilmaan ja pyöritä pyöriä mitaten jännitteenmuutosta. 5 mV pitäisi tulla vaihtovirtaa anturilta, kun pyörä pyörii n. 5 km/h tai enemmän. Jos et saa jännitettä nousemaan yli 3 mVoltin, niin anturi on joko rikki tai liian kaukana mittakehästä; tai mittakehä on likainen.
-
Lambdavalo....
Jos sulla on simahtanut se apupumppu, joka puhaltaa ilmaa pakosarjaan kylmänä muutaman minuutin ajan, niin se oireilee juuri noin. Kuuluuko pumpun ääni normaalisti? Pumppu löytyy kuskin puolelta, eturenkaan edestä, auton alta. Kokeile vaikka kädellä, lähteekö pyörimään, jos et korvin erota ääntä.
kokeile myös imuvuodot starttisprayn avulla suihkuttelemalla sitä erityisesti imusarjan liitokseen ja imusarjan apumiehen puoleiseen päähän.