Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: LaitinenP - 19.04.2015, 09:52:37
-
BW55-vaihdelaatikko vuotaa öljyä takapäästään. Vetoakseli lonksuu reiässään, kun kardaanista ravistaa. Lieköhän tyypillinen vika 155 000 km ajetussa laatikossa. Sattuisiko joku tietämään, millaisesta korjausprosessista on kyse ja mitä varaosia tarvitaan? Tiivisterengas, holkki, laakeri,...?
(http://s10.postimg.org/sbhy3s11x/Kuvat_323.jpg) (http://postimg.org/image/sbhy3s11x/)
(http://s10.postimg.org/cngqwzlg5/Kuvat_324.jpg) (http://postimg.org/image/cngqwzlg5/)
-
Tuossa hieman haalea kuva.
(http://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/Muut/IMG_3740.JPG/_full.jpg)
Kannattaa tietenkin vaihtaa kaikki tiivisteet ( paperi, stefa ja o-renkaat ) ja holkki.
-
Siinähän se taitaa olla yhdessä kuvassa, kiitoksia! Minulla on myös Volvon vihreäkantinen huoltokirja mutta siinä ei ollut noin havainnollisia kuvia. Huoltoaika on varattu tiistaiksi ja holkki ja tiiviste on ainakin jo löydetty. Printtaan tuon kuvan mukaan. Toivottavasti takakotelon pahvitiiviste ehtii tiistaiksi.
Pikkuisen säikäytti eilen kun käynnistyksen jälkeen alkoi konehuoneen puolelta tulla "savua". Öljyä oli päätynyt pakoputken päälle kun kallistelin autoa tuota vuotopaikkaa etsiessäni.
-
Kävin tänään huollossa uusimassa tämän peräholkin ja stefan. Kolmisen tuntia siihen tuhrautui mutta se kaikki oli aivan tarpeellista. Kumitiiviste oli kulunut ja kovettunut täysin joustamattomaksi. Myös holkissa oli kulumaa. Samalla vaihdettiin vielä nopeusmittarin anturikiinnikkeen tiivisterengas, ja takakotelon tiiviste toki myös.
(http://s2.postimg.org/yq07ja5t1/IMG_20150505_084820134.jpg) (http://postimg.org/image/yq07ja5t1/)
Tässä kuvassa näkyy vanha holkki vielä paikoillaan kotelon sisällä. Sen ulkopuolella on mainittu stefa.
(http://s28.postimg.org/wtoze3zk9/IMG_20150505_083430412.jpg) (http://postimg.org/image/wtoze3zk9/)
-
Hyvä kun tuli tiivistä.
Se on tullut todetuksi jo monta kertaa, että kaikki vanhat tiivisteet kannattaa vaihtaa mahdollisuuksien mukaan mieluummin ennen kun alkavat vuotamaan.
-
Takapää saatiin korjattua mutta nyt myös etupäästä vuotaa :(
Joudun näköjään irrottamaan koko vaihteiston alas ja vaihtamaan kaikki puslat ja tiivisterenkaat. Harmillista, sillä vaihteisto toimii muuten kuin unelma.
-
Kannattaa samalla, kun laatikko on irti niin varautua kampiakselin takastefan vaihtoon.
-
Kiitti hyvästä neuvosta. Ei auta kuin alkaa etsimään näitä osia ja myöskin paikkaa jossa vaihdelaatikon irrotus onnistuu kohtuullisin kustannuksin.
-
Tuosta löytyy varaosanumerot takastefaan ja tiivisteeseen.
(http://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/Muut/Lohko.jpg/_full.jpg)