Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: sokkalanmäki - 08.06.2011, 10:29:44
-
Terve vaan kaikille foorumin käyttäjille uudelta jäseneltä :D
Elikkäs itselläni on 740 b230ft jossa moottorinohjauksena on lh 2.2
Tarkoituksena olisi hieman viilailla sitä mutta olisi kiva tietää missä tulevat rajat tuolla moottorinohjauksella vastaan.
Esim. tuohonhan on paljon tehty 3" ilmanmäärämittarin koteloita ja isompia suuttimia, jolla mm. fuel cuttia saadaan kyseisessä ruiskussa korkeammalle jos olen oikein ymmärtänyt. Sitten kuinka tuon ruiskun sytytys toimii isoimmilla tehoilla ja missä sen kyky toimia oikein tulee vastaan. Onko keinoa Parantaa tuon sytkän toimivuutta, mm lastulla? saako 2.2 sytkälastua?
myös onko tuohon 3" ilmanmäärämittariin määrätty juuri oikeankokoisia suuttimia, eli mikä olisi ihannekoko että se ei vedä ylhäällä laihalle eikä käy liian paksulla alhaalla. Lamdan kauttahan matalien kierrosten seos taitaa tulla, joten tarviiko lamdaan koskea?
Kiitos etukäteen :D
-
Samaa tietoa itsekkin kaipailisin?
-
0,8bar pitäs oleman fuelcutin raja, 760 sijotettu "overpressure valve" paisarin kupeeseen, osassa taasen polkimien seassa, eli alipaine letku veks jollon ei tuu cuttia, mikään ei tosin pelasta jos paineet karkaa...
toimivalla vakio immulla riittää sose 1,0bar tienoille, mikä sitten on muilta osin paikkojen kunto ku alakaa olla miehen iässä kaikki nämäkii vehkeet, vaikuttaapi paljo varmaa auto kohtaset erot.
se mitä immun ruuvin veivailu vaikuttaa kierroksille ei oo haisua...
immun seosruuvin ruuvailuhan on tehtävä lambdan johto irti ette lambda pakota takas co:ta 0,5 seutuun, tai mikä ikinä lähtokohta kelläkin on.
oma visio on semmone että mäjelle koko paska 2,2 ku tiettyjen osien saanti on loppu mm polttoainepumpun rele.
tilalle 2,4 tai mega