Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Jube - 19.04.2015, 20:55:19
-
(http://i9.aijaa.com/t/00992/13804399.t.jpg) (http://aijaa.com/xfFs3t)
Tälläinen tuli pienen vaihtorumban jälkeen pihaan lopputalvesta ja tarkoitus on ajaa ensitalvikin.
Kevyesti sisäänajettu (420tkm) B230FK, jonka jatkeena automaattiloota. Varusteita ei kummasti ole. Kaukolukitus, sähkölasit ja persegrillit.
Niinku aina, enemmän tai vähemmän nää ajoneuvot aina harrastamiseks menee, vaikken automies tunnustakaan olevani. Teen vaan duunia niiden parissa ja prätkiin suuntautuu intohimo.
Pesua ja huoltoa on tehty ja nyt sitten puraisi kevyesti tuo piristyskärpänen. Ahtoruuvi on paikallaan, ahtopainemittari laitettiin että nähdään mitä on ja tällä hetkellä siellä on noin 0,5bar eli FT:n paineissa. Ilmanputsarikotelon tulpat avattiin ja vikingin lastuja oon kaks päivää selannu netistä. Alkuperäsessä ecussa on viimesenä numerona 539 ja sen alapuolella 965. Kumpiko lie se oikea numero?
Kesäksi menee varmaan seisontaan ja silloin jos on varaa, voisi päivittää välijäähdytintä ja mahdollisesti bensapuoltakin. Mitään tykkiä tästä ei oo tarkotus tehä. Jos semmonen 200+ heppaa nii kerkee duuniin talvisin.
-
Molemmat outoja mun mielestä. Numerosarja pitäisi olla tämän tyyppinen: 0 280-000-962
-
Kävin nappaamassa kuvan, onko mulla ees oikea lappu? ;D
(http://i2.aijaa.com/t/00868/13804503.t.jpg) (http://aijaa.com/So092K)
-
Tuolla raudan takana piilossa :D
-
No voi perkele! :D
Pitääpä huomenna purkaa lisää sitten. Kiitos avusta!
-
Oikea numero löytyi raudan takaa ja lastukin jo tuli postissa. Päätin kuitenkin sairastua, joten siru odottelee tuossa pöydällä vielä.
Ennen ku flunssa kaatoi ehdin heittää alle kesä/seisontarenkaat. 16" tarvikevanteet sileillä renkailla kelpaa hyvin kesäsäilytykseen auton alla. Voi olla että tuon lastunkin laittelen vasta kun autoa en enää käytä. Samoin oon miettiny myös DP:n kasvattamista, tukevampaa väläriä ja isompia suuttimia. Tehoa ei siis varsinaisesti haeta, mutta pikkuisen kun saa lisää niin ei kaikenmaailman avensikset roiku puskurissa.
Loppuun kuva autosta kesärilloilla.
(http://i6.aijaa.com/t/00485/13810305.t.jpg) (http://aijaa.com/RrMcAw)
-
Isommat suuttimet -> uusi lastu
-
Tuli nyt laitettua tuo vikingin lastu paikalleen ja rupeshan se vähän eritahtiin potkimaan. Paikoillaan jo mulle tullessa ollu turboruuvi ei taida olla järin laadukas, ei meinaa saada asetettua paineita sopivaks.
Yllättäen tämäkin eksyi myyntiin, mieli rupes tekemään T5 kasipätkää.
-
Mitään ihmeellistä ei oo tapahtunut, turboruuvin vaihdoin tutun turbogurun tekemään ja nyt paineet asettuu vajaaseen baariin ja nousee välittömästi. Tuo mitä myydään ahtoja.comissa ja kaikissa muissakin nettikaupoissa oli kyllä sellanen paska etten suosittele kenellekkään. En olis kyllä itse ostanutkaan, mutta kun se oli tässä valmiina.
Käytiin kokeilemassa varttimailia kännykkäsovelluksella
60 jalkaa 3,81sec.
0-100km/h 8,7sec.
1/4 16,799sec
Loppunopeus 141 km/h
Eli ei mene mihinkään, joten kokeilin onko siitä edes alla olevaan.
http://iconosquare.com/p/1047268081898904169_1480088093