Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Nikkei - 08.06.2011, 13:31:05
-
240 oli aikas osissa talven aikana ja nyt kun alkaa olemaan kaikki osat kiinni niin ilmeni sitten kasa sähkövikoja.
-Etuvilkkujen ja parkkivalojen liittimiin ei tuu kummallekaan puolelle mitään sähköä.
-Pitkät valot ei toimi, kun laittaa pitkät päälle niin rele kyllä hakkaa mutta ei jää vetämään, pitkät ei myöskään pala vaikka vipua pitää ylhäällä.
-Kun laittaa ajovalot päälle niin samalla alkaa tuulilasinpyyhkijät pyyhkimään :o
Pitkät valot ei ole missään vaiheessa toiminut tän jälkeen kun auto on saatu kasaan, mutta etuvilkut ja parkit ja tää tuulilasinpyyhkijäjuttu ovat ihan uusia ilmiöitä.
Onko kellään mitään vinkkiä mistä suunnasta näitä kannattais lähteä ratkomaan?
-
Lähtisin käymään läpi maadoitusjohtimet akun,korin ja moottorin väliltä.
-
Ja se surullinen sulakesysteemi.
-
Purin 240 -91 B230F toimimattoman hälärin pois.
Mutta yksi johtomeni tuonne sytytyspuolalle + napaan
(http://i42.tinypic.com/2dik9j4.jpg)
Ja johdon toinen pää meni sinne hälyttimen boxiin (valkoinen, musta jotka jatkuvat vihreä, valkoisena)
(http://i42.tinypic.com/21dldgn.jpg)
Eli minne nuo pitäisi kytkeä?
-
Ja se surullinen sulakesysteemi.
Komppaan tätä. Suuri osa sähkövioista löytyy sulakerasiasta. Pyörittelee sulakkeita niin ongelma saattaa ratketa, mutta jos vesi pääsee sinne valuun niin uutta tuulilasia vaan kehiin. Viisaammat jatkaa.
-
Komppaan tätä. Suuri osa sähkövioista löytyy sulakerasiasta. Pyörittelee sulakkeita niin ongelma saattaa ratketa, mutta jos vesi pääsee sinne valuun niin uutta tuulilasia vaan kehiin. Viisaammat jatkaa.
Ei taida mun onglemaan auttaa :-[
-
Lisätään vielä yksi kuva
(http://i44.tinypic.com/2z57gxi.jpg)
Eli mihin noiden johtojen päät pitäisi mennä?
Apua tarvittaisiin, saa arvatakkin kun alkaa olemaan kiire...
-
Sulakerasia on kaiken pahan alku ja juuri. Ennen mitään muita toimenpiteitä aina sen putsaus ja sulakepidinten kiristys. Lasikuitukynä tähän paras, sillä rapsuttelee kaikki pidikkeet ja sulakkeiden päät. Sitten sähköpuhdistusainetta vähän perään, mutta ei mitään CRC 5-56:tta, se on liian öljyistä kyseiseen tarkoitukseen. Se on järkevää sulkea pois heti ensimmäisenä, niin ei tule tehtyä turhaa työtä niin kauheasti. Toinen murheenkryyni on kulunut virtalukko/virtalukonpohja. Oireilee yleensä niin, että kun vääntää virrat päälle, niin lasinpyyhkijät ja lämppärinpuhallin toimivat, mutta kun vääntää auton käymään, niin sitten ovat mykkiä. Kääntää avainta takaisinpäin pikkasen, niin sitten alkavatkin taas toimia.
-
Purin 240 -91 B230F toimimattoman hälärin pois.
Mutta yksi johtomeni tuonne sytytyspuolalle + napaan
(http://i42.tinypic.com/2dik9j4.jpg)
Ja johdon toinen pää meni sinne hälyttimen boxiin (valkoinen, musta jotka jatkuvat vihreä, valkoisena)
(http://i42.tinypic.com/21dldgn.jpg)
Eli minne nuo pitäisi kytkeä?
Puolan plussaan tulee virtalukon kautta virta silloin kun sytytysvirta on kytketty.
-
Puolan plussaan tulee virtalukon kautta virta silloin kun sytytysvirta on kytketty.
Ok
Pystytkö vielä kertomaan mistä löydän kohdan mihin liitän tuon..
-
Ok
Pystytkö vielä kertomaan mistä löydän kohdan mihin liitän tuon..
En kyllä varmasti pysty. Muistaakseni alunperin lähtee suoraan virtalukon pohjasta johto puolalle, eli luultavasti tuon hälyn asentamisen yhteydessä on katkaistu virtalukon johtonipusta puolalle menevä virtajohto ja laitettu sytytysvirta kulkemaan hälyn kautta.
-
Jep jep
Kytkin tuon plussalta tulevan johdon sulakerasiaan, ikkunanostimien liittimiin kerta siinä oli vapaa liitin.
Eli avaimen ollessa 2 asenossa virta kulki. Mutta kun käynnisti (avain 3 asennossa) ei virta kulkenutkaan ja startti vaan pyöritti ja pyöritti, mutta auto ei käynnistynyt.
Mutta kun avaimen päästi 2 asentoon niin auto sitten käynnisty, mutta yskien... eli siinä vaiheessa vasta sytytys tuli mukaan ja motti pyöri vielä vähän kuitenkin että auto käynnisty.
Vaihdoin sitten sen johdon bensapumpun liittimiin ja starttaus toimi kuten ennenkin, kun virta ei katkennut.
Toivottavasti toimii tälleen pidemmän päälle, ei kyllä mikään tehdasasennus mutta eipä kyllä tuon hälärinkään kanssa....
Kiitos kuitenki ohjeistasi. ;)
-
Virtalukon pohja sökönä. Revi se häly pois kokonaan. Saa olla aika epätoivonen kaveri joka koittaa 2-satkua varastaa.
-
Virtalukon pohja sökönä. Revi se häly pois kokonaan. Saa olla aika epätoivonen kaveri joka koittaa 2-satkua varastaa.
Ei tokikaan. Starttiasennossa vain ei virta kulje kuin sytytykselle, moottorin ohjaukselle ja bensapumpuille. Siksi ei ole tullut virtaa startatessa siihen lasinnostimen sulakkeelle.