Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Orlov - 20.04.2015, 20:56:01
-
Mites saadaan ohjaustehostin/hihnapyörä linjaan!? On aikamoinen kulma, kampuran hihnapyörään!
-
Kai sitä voi koittaa saada akselillaan liikkuun sitä pumpun siivapyörä, omas ainaki akseli o jonku mm yli pyörän.
Vao onko tukirauta mutkalla.
-
Tarkastelin tukirautojakin, ei niissä mitään kieroutumista ollut havaittavissa.
Täytyy huomenna jotain tolkkua tuohon yrittää saada.
-
Noniin, tähän olikin jo vastauksia Suomeksi ja muilla kielillä. Jos ei nyt ihan suoraan, niin hyvin perusteltuina :)
Itsekin syyllistyin, tähän johtaneeseen tapaan, eli kiristelin hihnan "kiristimestä".
NO! Se on säädin, jolla kirrataan pieniä juttuja!
Hihna vedetään mekaanisesti oikeaan kireyteen ja linjat tarkistetaan samalla, viimeinen asia johon kosketaan, on tuo "säädin"!
-
Silloin kun tuo seiskasatanen pihaan ilmestyi 14 vuotta sitten, siinä kitkutti tehosimen hihna etenkin kostealla kelillä.
Aikani ihmeteltyäni purin koko mysteerion pois ja huomasin, että jostain syystä kiinnitysrautojen reiät eivät olleet pyöreät vaan soikeat :o Raudat itsessään olivat kyllä suorat.
Olisihan nuo voinut mallin mukaan itsekin tehdä sopivan jämäkästä matskusta mutta kun eivät kumma kyllä montaa euroa siniselläkään maksaneet tilasin moiset Lohjanportin Auotn kautta.
Siihen loppui kitinät sen sporttiwagoonin kohdalta :)
En ole muita yksilöitä purkanut, mutta saattaapi muissakin olla samaa vikaa. Ainakin naapurikylän mies aina hihnaa kiristäessään käyttää milloin minkäkinlaista vipuvartta, jolla pitää ohjaustehostimen pumppua oikeassa linjassa kunnes pultit ovat kiristetty. Ei kitkuta hihnat tuollakaan tavalla meneteltynä ;)