Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: jen - 20.04.2015, 21:47:14
-
luin jostain että suositus ois vaihtaa 180tkm välein? mulla nyt 374tkm ja koskaan ei vaihdettu eli pari vaihtoa jäänyt väliin,pakokaasuarvot ollu aina hyvät,ei kai anturia tarvitse huvikseenkaan vaihdella vai onko siitä jotain hyötyä?mites muilla on näissä autoissa anturit toimineet/kestäneet?
-
Kyllähän se lambda nimellisesti toimii, mutta vanhemmiten se hidastuu ja paljon. Joten sen takia suosittelisin vaihtamaan kyllä.
-
ok,olin katsovinani että motonetissa bochin lambda alle satasen tohon koneeseen,ehkä se tulis sitten aikanaan takaisin polttoainekustannuksissa.
-
Itse kun katson motonettiä niin ei näytä sopivaa olevan enää ollenkaan :idiot2: piti vaan heti vilkaista kun hinta kuulosti niin edulliselta.
-
Itse kun katson motonettiä niin ei näytä sopivaa olevan enää ollenkaan :idiot2: piti vaan heti vilkaista kun hinta kuulosti niin edulliselta.
Ite laitoin omaani tämän boschin lambdan: http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/283434 Vähän joutui sähköhommia tekemään, kun piti vaihtaa vanhasta käypäinen liitin. Pieni kulutuksen lasku tuli itellä(ehkä n. 0,5l/100km), verrattuna alkuperäiseen 300 tkm ajettuun.
-
Itse kun katson motonettiä niin ei näytä sopivaa olevan enää ollenkaan :idiot2: piti vaan heti vilkaista kun hinta kuulosti niin edulliselta.
eikö tuo tuote 28-3434 käy?tarkoitin just tota minkä tuomas r on myös laittanut,kerkes vaan ekax ;),hain tänään todistuksen leimalle ja arvot vieläkin ok.
(http://i1.aijaa.com/t/00266/13807006.t.jpg) (http://aijaa.com/XdhDo1)
-
Käyhän se mutta kuten tuomasr kertoikin niin kolvaushommia tulee.
-
Käyhän se mutta kuten tuomasr kertoikin niin kolvaushommia tulee.
aivan näin,hinta vaan mun mielestä semmonen että kannattaa liitin vaihtaa.
-
Käyhän se mutta kuten tuomasr kertoikin niin kolvaushommia tulee.
Itse hommasin ja hommaisin suoraan oikealla liittimellä olevan. 80e tais oma orggis bosch maksaa tuolla uudemmalla suoraan käyvällä liittimellä.
Ja niitä lambdan piuhojahan ei kolvailla sitten, muistaakseni bosch jopa kieltää lambdan piuhojen juottamisen.
-
Itse hommasin ja hommaisin suoraan oikealla liittimellä olevan. 80e tais oma orggis bosch maksaa tuolla uudemmalla suoraan käyvällä liittimellä.
Ja niitä lambdan piuhojahan ei kolvailla sitten, muistaakseni bosch jopa kieltää lambdan piuhojen juottamisen.
mistä ostit?
-
nyt ajattelin sen vaihtaa kun edelleen alkuperäinen ja nyt410tkm mittarissa tämä sopii suoraan ilman mitään ylimäärästä askartelua.
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/283476/101862?ajoneuvo=658
-
Lambdoissa on tapahtunut aika paljon kehitystä nopeudessa ja tarkkuudessa. Kannattaa vaihtaa.
-
Lambdoissa on tapahtunut aika paljon kehitystä nopeudessa ja tarkkuudessa. Kannattaa vaihtaa.
näin teen. ;)
-
Mä vaihdoin omaan 360tkm ajettuun Boschin lambdan muttei tuntunu vaikuttavan yhtään mihinkään, ei ees merkkivalo sammunu... Tarttiskohan tehhä jotaki?
-
Joo, kannattaa lukea vikakoodit ensin ennen kuin käynnistää osakarusellin.
-
Ei nähny hovisepän lukija niin syvälle, piti arvata. Täytynee ettiä parempi lukija.
-
Ei nähny hovisepän lukija niin syvälle, piti arvata. Täytynee ettiä parempi lukija.
Ei ne tavis obd lukijat ymmärräkkään tosta vehkeestä, koodit saa pihalle modaamalla esim sen vilkku led boksin obd liittimeen. Itseltä löytyy kiertokytkimellä tehty versio.
-
Ei ne tavis obd lukijat ymmärräkkään tosta vehkeestä, koodit saa pihalle modaamalla esim sen vilkku led boksin obd liittimeen. Itseltä löytyy kiertokytkimellä tehty versio.
Kettuterrieri meinas tota paikallista Shelliä jossa edelleen joku Jeesuksen aikainen Volvon testeri (joku Autosalvan edustus ollu vielä 2010-luvulla muistaakseni)
-
varmaan puhuu systemtesteristä?
-
Juu puhuin just siitä. Aikonaan se sai kaivettua merikontistakin semmosia koodeja mitä ukko ees tienny olevan :D
-
Juu puhuin just siitä. Aikonaan se sai kaivettua merikontistakin semmosia koodeja mitä ukko ees tienny olevan :D
näihin vanhoihin hyvä testeri!
-
tjaa no tuossa kohtaan asia muuttuu paljonkin :D
-
Kävin siellä Shellillä ja ukko katto vikakoodit: löyty yks ainoo, se lambda. Nollas sen ja ny on varotusvalo pimee.
Se hoviseppä, joka sen lambdan vaihto (mulla kun ei oo nosturia/monttua) ei pystyny omalla testerillään nollaamaan koodia.
Ny ei oo enää muuta (tunnettua) vikaa kun vuotava pakosarjan tiiviste, joka sekin vaihtuu lähipäivänä ::)
-
Kävin siellä Shellillä ja ukko katto vikakoodit: löyty yks ainoo, se lambda. Nollas sen ja ny on varotusvalo pimee.
Se hoviseppä, joka sen lambdan vaihto (mulla kun ei oo nosturia/monttua) ei pystyny omalla testerillään nollaamaan koodia.
Ny ei oo enää muuta (tunnettua) vikaa kun vuotava pakosarjan tiiviste, joka sekin vaihtuu lähipäivänä ::)
pitäs nollaantua kun sulake numero 1 pois tai akkukenkä irti.
-
pitäs nollaantua kun sulake numero 1 pois tai akkukenkä irti.
Samalla nollaantuu ecun sopeutukset, mikä vain hyvä asia kun vaihdetaan uusia osia. :)