Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Heikki75 - 21.04.2015, 20:00:57
-
Nyt tuli näytölle ilmoitus dpf:n täyttymisestä. Melko lyhyen matkan päästä sammui kyllä, mutta on se sitä poltellut viimeaikoina normaalia enemmän muutenkin, kun pari desiä liikaa on keskikulutuksessa mielestäni.
Mietin tuossa että pesenkö, vaihdanko vai poistanko? Huomasin että saksasta saa noita pönttöjä jopa alle 400€. Ei kai noissa pysty mitään ihmeellistä olemaan, mikäli sovitukset ovat kunnolliset?
Periaatteessa olisi sama vaihtaa tuohon hintaan jo kerralla uusi pönttö, kuin alkaa rassautumaan pesuhommien kanssa, kumminkin se 200tkm. alkaa olla mittarissa, niin tuleeko se tuhka edes pesemällä pois, jota täytyy olla siellä jonkin verran?
Poisto on yksi vaihtoehto, mutta tuntuu vähän hölmöltä maksaa 500-600€ pelkästä valmiista ohjelmasta. Tietysti auto voi muuttua sillä toki paljon paremmaksikin?
Autoahan on tuo MY 2009 2.4d
Edit:
Mahtaako noissa suodattimissa olla eroa mallejen D5224T4 ja D5224T5 välillä? Kun aika paljon on tarjolla valikoimaa tuohon ensimmäiseen 185hv. malliin. Tutntuisi kuitenkin, että samahan sen täytyy olla noissa molemmissa?
-
Sanovat että näissä kestää paljon pitempään se dpf kuin mitä sulla mittarissa. Itselläkin 255tkm mittarissa eikä ole valot vilkkunu
-
Voi olla että mitään ongelmaa ei ole. Tuon ilmoituksen ja sen poistumisen jälkeen on kulutus pienentynyt taas parilla desillä. Nyt on tuosta vajaa 1000km. takana ja paine-ero on aivan sitä mitä vuosisittenkin.
-
Tyhmä kysymys mutta millä näet paine-eron? Jollain lukijalla?
-
Mulla on tuo Autelin md702 elite.