Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: mrek - 22.04.2015, 13:44:18
-
Olisiko ehdotuksia mistä voisi johtua, että tyhjäkäynnillä (n. 650rpm), tulee pieni resonointi / täristys?
Kun kierroksia hieman nostaa, niin se tietysti loppuu.
Ilmastointi, vaihteen (autom.) päällä olo, koneen lämpö eivät juurikaan vaikuta asiaan.
Auto on juuri katsastettu, joten tuskin vikakoodejakaan on päällä.
-
Moottorin tukikumit veikkaisin.
-
Olisiko ehdotuksia mistä voisi johtua, että tyhjäkäynnillä (n. 650rpm), tulee pieni resonointi / täristys?
Kun kierroksia hieman nostaa, niin se tietysti loppuu.
Ilmastointi, vaihteen (autom.) päällä olo, koneen lämpö eivät juurikaan vaikuta asiaan.
Auto on juuri katsastettu, joten tuskin vikakoodejakaan on päällä.
Mulla on ihan sama ongelma. Kuuluuko normaalisti tyhjäkäynti olla noin alhaalla?
Muitaakseni autodatassa oli jotain 8xxrpm pitäis olla.
Uudet tukikumit löytyy jo, kerron vaikuttiko kun saan vaihdettua.
Rikkinäiset tukikumit eikai vaikuta tyhjäkäyntinopeuteen (ellei ole mallia mihin menee joku alipaineletku)?
Eikun olihan se 650rpm+-50
-
Noniin nyt on uudet alatukikumit edessä ja takana. Hankalin homma oli takimmaisen alapultti joka on iiiihan hanuri paikassa.
Sai räikkälenkillä 2-3 naksua kerralla jostain välistä hinkutettua. Paras juttu oli se ettei tärinä hävinny vaan tuli tuplaten pahemmaksi.
Syystä että? Kiva sellanen pieni nopeataajuuksinen täristys koko ajan, liikkuva hieromalaitos.
Ainut tuki vaihtamatta on oikealla alhaalla jakopäässä, pitää kai kokeilla vaikuttaako se mitään
E: Kun rullaa menemään niin ei mitään mutta kun antaa kaasua niin tosi tärinä tuntuu.
Jos jotain positiivista pitää hakea niin tuntuu että nykäsy tyhjäkäynnin/kaasun rajalla katosi