Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Tapsatu - 22.04.2015, 15:13:51
-
V70 1,6 DRIVe 2010, 154000 km
Tuntuu pientä häiritsevää värinää kaasupolkimessa, jarrupolkimessa, ratissakin, vaihdekepissä vähän joka puolella, kaikki ei sitä edes havaitse.
Näyttäisi moottorikin ehkä värisevän hieman enempi kuin kuuluu. Kaksosmassapyörä vaihdettu juuri, oikeastaan värinä vähän lisääntyi. Vasen moottorin alatukikumi vaihdettiin myös (vanha oli kyllä ehjä).
Värinä on sellaista partakoneen värinää. Tuntuu myös paikallaan. Moottorin käyntinopeus ei heilahtele.
Helpoiten huomaa liikennevaloissa jalka jarrulla ja jossain 80 km/h nopeudessa ajossa.
Mistä voisi johtua?
-
Voisko olla renkaissa jotakin, kun autolla ajetaan? Paikallaan olo ei kyllä kuulu renkaisiin :D että niissä olisi vikaa.
-
Teki saman talvi- ja kesärenkailla ja tosiaan paikallaan.
-
Eikö löydy tietäjiä??
-
Ei niitä vastauksia aina valmiina ole, jos parin päivän jäkeen sit uudelleem kyselemään, viikonloppuki on jne.
-
Niin kysymys on ollut foorumilla kohta kuukauden.
-
Volvon dieselit värisee vanhemmiten enemmän tai vähemmän, ei välttämättä ole merkki mistään viasta. Ehkä koneen kumityynyt vaan pehmenee ja värinät lisääntyy.
-
Tässä on bsa-konsernin tekemä moottori ja yksi kumihan jo vaihdettiin.
-
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
-
Voisko olla kyse ominaisuudesta?ootko verrannut täysin samanlaiseen autoon? Jakopään puoleisessa korvakkeessa on reilut pultin reiät korin kiinnityksessä josta voipi muuttaa hiukan moottorin asentoa, kokeilemalla eri asentoa voi saada tärinää pienemmäksi.