Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: NIgor - 23.04.2015, 08:43:09
-
koneen kun käynnistää käy kunnolla mutta 10sekuntin sisällä sammuu, ei tottele kaasua ottaa huonosti kierroksia, aikansa kun antaa kaasua niin alkaa pysymään tyhjäkäynnillä käynnissä noin 600 kierrosta. Sekä koneenlämpö ei mittarin mukaan nouse.
Koneesta piuhasarjat oli palaneet uusin ne ja kaikki piti mennä oikein mutta olisko joku menny mönkään vai voisko olla että jakohihna yhel pielessä?
Ahdot eivät myöskään nouse oma ahdin oli mitsubishin td04 13c ja nyt siinä on garrettin t25 mihinkähän mahtaa siitä letku lähteä? (oikeassa yläkulmassa oleva letku)
(https://www.volvoclub.org.uk/faq/ImagesProcedures/Images-Turbo/TurboGarrettT25.gif)
-
Mittarit/anturit kytketty oikein? Oliko nyt niin että ei mene väri-väriin siellä imusarjan alla, mm. läpömittari. Letku menee imusarjaan (bypassin ohjaus).
-
yks vikakoodi
3-1-2 Nakutusanturin signaali puuttuu, nakutukseen liittyvä polttoaineen rikastaminen
voisiko johtua että maalasin lohkon ja saatto jäädä putsaamatta tuo anturin kiinnitys pinta...
koneenpiuhasarja oli ehjä mutta liittimet oli sulaneet sekä piuhoja kuskin ja apumiehen kulmista.
-
Metallia vasten sen pitää olla ja momentissaan. Ei ranteella. Anturi voi lisäks olla rikki. Ja tai piuhoja ristissä juur silläpuolen konetta.
-
yks vikakoodi
3-1-2 Nakutusanturin signaali puuttuu, nakutukseen liittyvä polttoaineen rikastaminen
voisiko johtua että maalasin lohkon ja saatto jäädä putsaamatta tuo anturin kiinnitys pinta...
koneenpiuhasarja oli ehjä mutta liittimet oli sulaneet sekä piuhoja kuskin ja apumiehen kulmista.
Väittäisi ongelman olevan juurikin tuossa puhdistamattomassa lohkon pinnassa.
Vikakoodi tulee siitä, ettei EZK kuule nakuanturilta mitään rajan ylittävää mölyä koneen kiertäessä +3000rpm.
Eli pinta puhtaaksi, anturi kiinni joko 11Nm tai 20Nm momentilla (riippuu anturista).
-
jakohihna on kyl kohillaan, nakutuksen anturin pinta oli puhdas piuhassa oli vaan jotain häikkää. Vedin piuhan ohitte mutta mahtaako kelvata kun alkuperäinen on coaxial kaapeli ja ton minkä vedin on vaa kaksi erillistä, mutta vikakoodia ei enää tule
kaasuläpän piuhan kun ottaa irti niin käynti ei muutu ja kierroksia ottaa ihan samlalla lailla. Tyhjäkäynti on kohdillaan kun kone lämpiää ei sammu ja pystyy liikutteleen ei vaan ota kierroksia ahdot nousee noin 0.25kiloon. voisiko sytkä tai bensa boksissa olla vikaa? voiko mennä testaan vaparin boksei?
imm vaihettu, lambda vaihdettu, puola vaihdettu. Anturien ja boksien yhteydet varmistettu.
-
Itsellä oli samantyylistä ongelmaa ja se poistui" ruiskureleen" vaihdolla.
-
vaihdoin releet mutta ei muuttunut. Pakkosyötin virtaa bensapumpulle ja kaikki ongelmat katosivat. Tyhjäkäynti kohdillaan, ei sammuile ja ottaa kierroksia niinkuin kuuluukin. Mutta mistä lähden vikaa etsimään taikka miten rakennan uuden bensa pumppu systeemin
-
Bensarele napsuttaa koko ajan kun auto käy?
-
Vaihdoin uudestaan sen valkosen releen ja alko pelittään, kiitos avusta! :)