Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: kustom-combi - 23.04.2015, 18:37:38
-
Ensin hieman taustatietoa Amasta, vanha suomi kustom, katto tiputettu, kaikki listat ja ovenkahvat poistettu, tippalistat poistettu, etuvalot upotettu, 1-osanen maski, takasiivet pyöristetty ja valoina -59 cadilacin bulletvalot, samoin etuvilkkuina -59 käkkylän bulletit, sähkölasit. Tehty ilmeisesti pääkaupunkiseudeulla, ollut ainakin Salossa. Rekkari ollut IKL-74 ja ainakin joskus keltainen. Jos jollain historiatietoja, niin voipi kirjoitella tänne tai e-mail: pasi.romppanen@te-toimisto.fi
Projekti on nyt siinä pisteessä, että mädät hitsattu pois, sähköt uusittu, kone elvytetty käyntiin, jarruputket uusittu ja jarrut herkistelty. Seuraavanlainen ongelma ilmeni jarrujen kanssa, poljin menee pohjaan, jarruttaa tasasesti ja hyvin (mitä nyt hiekkatiellä kokeiltu), mutta poljin jää pohjaan ja jarrut päälle ? Hieman kun nostaa jalalla poljinta ylös, niin jarrut vapautuvat. -67, joten tehostaja on ja 2 piirinen pääsylinteri. Tehostajasta menee letku imusarjaan ja välissä on joku "takaiskuventtiili". Pääsylinterille en ole mitään tehnyt, voiko johtua siitä ? Vai tehostaja rikki ?
Hyviä vinkkejä otetaan vastaan :)
-Pate-
-
Minä vilkaisisin pääsylkän sisään. Miten itse jarrupolkimen kiinnitys, onko herkkäliikkeinen/palautusjousi paikallaan ?
-
Missä palautinjousi pitäisi olla ? Jarrupoljin on kiinni poikkittaisputkessa, missä myös kytkinpoljin ja siinä putkessa on jonkinlainen jousi. Liikkuu hieman "tahmeasti", ei kuitenkaan mikään älyttömän jäykkä.
-P-
-
Nyt oli jarrunesteet valuneet ulos pääsylinterin ja tehostajan liitoskohdasta, sylinterin kumit entiset ? Sylinteri Wagner merkkinen, johon ilmeisesti todella vaikea löytää korjaussarjaa ? Sopiiko joku muu pääjarrusylinteri tähän suoraan ?
-Pate-