Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: ritiavanne - 24.04.2015, 07:33:43
-
Uusi fooruminkäyttäjä ilmoittautuu.
Se että kyselenkö oikealla alueella jää admin päätettäväksi/siirrettäväksi.
Ongelma:
Ajoin autoni (v70 d5 163hv man. -02) vauhtiksen ja kytkimenvaihtoon. Rempan jälkeen starttuuttaa urakalla ja saattaa lähteä käyntiin 20sekunnin hankauksen jälkeen tai vain hörähtää jnejne.
Vikana ajoittain virheellinen tieto "pyörintänopeus" antureilta. Nyt vaihdettu n-akselin sekä k-akselin anturit - ei parannusta. Ennen tätä pelannut kuin enkeli eli päivä nosturilla tuskin aiheuttanut suutin vuotoa ymsyms käynnistystä hankaloittavaa vikaa.
Ent. vauhtis oli todellakin ent. Piti rälläköidä veks, oli juminut pultinreiät limittäin. SACHSin kytkinpaketti (johon kylläkin oli pakattu LUKin levy) ja LUKin kaksoismassa.
Jos jollakin hajua mikå häröö.. saa avautua.
Etupäin kiittäen,
-pietu
-
voisko uuden kaksoismassan anturikehä olla viottunut, väärällä kohtaa tai jopa kaksoismassan halkaisija heittää.
-
....vai onko väärä vauhtis, uudemman mallin?? :hello:
-
Vaikuttaisi kovasti vääränikäiseltä vauhtipyörältä. Hammastus erikokoinen ja menee sen takia sekaisin.
Kerran XC90:een joutunut tekemään uusiksi ko. syyn takia. Eivät osanneet Volvolla myydä kerralla oikein.
-
Laitoin otsikkoon tarkennuksen.
-
....vai onko väärä vauhtis, uudemman mallin?? :hello:
Sama minullekin tuli mieleen.
Eli uudemmassa on eri kohtaa ajoitus merkit, jolloin ruiskutus ajoitukset ei ole oikein.
Tuli mieleen, kun on jouduttu rälläköimään vauhtipyörä pois, olisiko uusi vauhtipyörä mennyt väärään asentoon?
-
Sama minullekin tuli mieleen.
Eli uudemmassa on eri kohtaa ajoitus merkit, jolloin ruiskutus ajoitukset ei ole oikein.
Tuli mieleen, kun on jouduttu rälläköimään vauhtipyörä pois, olisiko uusi vauhtipyörä mennyt väärään asentoon?
ei taida käydä vauhtipyörä paikolleen kuin yhdessä asennossa.kannattaa tosiaan tarkastaa et vauhtis on oikea
kaikkihan on mahollista mutta kattelee et kaikki piuhat ym.. on paikollaan
-
Saattaa lähteä tuolla uudemman mallin vauhtiksella käyntiin mutta käy pirun karkeasti (ruiskutu menee liian aikaselle)
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
ei taida käydä vauhtipyörä paikolleen kuin yhdessä asennossa.kannattaa tosiaan tarkastaa et vauhtis on oikea
kaikkihan on mahollista mutta kattelee et kaikki piuhat ym.. on paikollaan
Ei käy, ellei ole toppari tappi rälläköity pois, vauhtipyörä on vahingossa mennyt toiseen asentoon.
-
Jos se kerran välillä lähtee käyntiin, niin säädä pyörimisen anturin etäisyyttä vauhtipyörältä. (Kai se siellä on, jis kerran tuossa rempassa vika tuli.;)))
Ei ole mulla kokemusta...
-
Tuossa keskustelussa on kuva josta voi nähdä mikä vauhtipyörässä määrittää ruiskutus ajoituksen.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2256.45
Anturin etäisyyttä ei pysty säätämään.
-
Ihmetten, että jos ajoitus on pielessä, niin miten on selitettävissä, että auto käy välillä hyvin; lähtee käyntiin pitkän starttauksen jälkeen. ;)
Veikkaan edelleenkin anturivikaa. Puhdistaisin anturin ja kiinnityspisteen. Vauhtipyörää asennettaessa on taidettu kolhaista anturia.
-
Eiköhän toi vauhtipyörän asennuksen tarkistaminen pitäisi onnistua, ottaa vain anturin edestä, pois kääntää ajoitus merkit kohdalleen ja katsoo onko vauhtipyörän tyhjäkohta osunut oikein.
Oletettavasti se pitäisi olla kun ajoitus merkit on oikein, niin tyhjä kohta vauhtipyörässä on anturin kohdalla?
-
Ei taida aloittajaa kiinnostaa, kun ollut paikalla viimmeksi aloituspäivänä. >:(
-
Kiitos vastauksista.. myös pakulle ;)
On pitänyt kiirettä kun autoa ei ole.
LUKin vauhtipyörä lähtee ja tilalle tulee sininen.. toivottavasti paranee!
-
Volvon vauhtikset on juuri LUKki, ei ole tarvike merkki. :hello:
-
Volvon vauhtikset on juuri LUKki, ei ole tarvike merkki. :hello:
Juuri näin. Vaihtamalla ei muutu miksikään.
-
Kiitos vastauksista.. myös pakulle ;)
On pitänyt kiirettä kun autoa ei ole.
LUKin vauhtipyörä lähtee ja tilalle tulee sininen.. toivottavasti paranee!
Miksi tämä päätös?
Toivottavasti ei ole firma joka on tehnyt remontin ja vetoaa siihen että LUK:n vauhtipyörä on väärä.
-
Kerroppa Se vauhtipyörän numeromikä on laitettu. :hello:
-
Tänään vauhtipyörä irtoaa.. mikä on oikea numero, niin voi verrata?
Eikös se pitäisi olla 415 0220 10
-
Joo, tuo mulle laitettiin, ja pelaa, nyt pyöriny n. 40tkm. :hello:
tuolla juttua "V70 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä ?", sori en osaa linkittämään. :hello:
-
tuolla juttua "V70 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä ?", sori en osaa linkittämään. :hello:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2256.0
-
:hello: :hello: