Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Icharus - 09.06.2011, 19:28:00
-
Morjesta, eli jo pitkään vaivannut vika alkaa olemaan aika vaarallinen. Kun kääntää puhalluksen esim. suoraan eteenpäin tai jaloille, alkaa lämmönsäätimen paneelinta takaa vinha suhina, eli alipaineet karkaa. Kaupungissa loppuu teho jarrutehostimelta jos pitää puhallusta jaloille, tai vastaavasti jos parkkaa eikä käännä puhallusta ylös / ylös-alas - asentoon, vuotaa alipaineet pois ja lähtiessä meinaa säihkätää kun ei olekkaan alipainetta jarruissa..ja vielä automaatti kaiken lisäksi.
Onko siellä jotain kalvoja tms., viime kesänä purin jo kertaalleen ja testailin ne letkut jotka tulee säätimelle, mutta niistä ei mikään vuotanut..ei enään viitsisi purkaa uudestaan ellei tiedä mistä vikaa etsiä.
-
Nyt kirjoitan ihan mutuna. Ei kai voi olla mahdollista että JARRUTEHOSTIMEN teho häviää lämmönsäätimen alipainevuodon takia. Tai jos on mahdollista niin täytyy näkyä/kuulua selvänä letkuvuotona. Aivan erikoinen vika kaikenkaikkiaan.
-
Nyt kirjoitan ihan mutuna. Ei kai voi olla mahdollista että JARRUTEHOSTIMEN teho häviää lämmönsäätimen alipainevuodon takia. Tai jos on mahdollista niin täytyy näkyä/kuulua selvänä letkuvuotona. Aivan erikoinen vika kaikenkaikkiaan.
Dieseli kuten tuolla profiilissa lukee.
Dieselissä kun on erikseen alipainepumppu ja se ei isoa reikää alipainesysteemiin tarvitse kun paine nousee liiaksi, joissakin autoissa on niin pienet alipainepumput että riittää kun pumppaat jarrua muutaman kerran niin jarrutehostimen toiminta heikkenee selvästi.
-
Eli se siis vuotaa sillon, kun kojelautasuuttimille on käännetty ilmaa tulemaan. Tiedät siis, mikä alipainekello on rikki, sikälimikäli letkut eivät vuoda. Nyt onkin tehtävänä enää etsiä se kello, ottaa letku irti ja tulpata se, ja testata loppuko vuoto. Jos loppu, niin eikun kelloa vaihtamaan, muussa tapauksessa letku tai alipaineventtiiliä ehjäämään.
-
Eli se siis vuotaa sillon, kun kojelautasuuttimille on käännetty ilmaa tulemaan. Tiedät siis, mikä alipainekello on rikki, sikälimikäli letkut eivät vuoda. Nyt onkin tehtävänä enää etsiä se kello, ottaa letku irti ja tulpata se, ja testata loppuko vuoto. Jos loppu, niin eikun kelloa vaihtamaan, muussa tapauksessa letku tai alipaineventtiiliä ehjäämään.
Sen kellon sijainnin ku sais tietää..ei oo ihan näkyvillä ainakaan ku purkaa sen lämmönsäädinhässäkän siitä pois.
-
museon puolella oli jo juttua, missähä lie ne ohjeet..
mut eiks noin suunnilleen ne ole siellä jommankumman jalkotiloissa tosi hyvin piilossa?
-
No niimpä onkin diesel.Pitäisi näköjään tässä suuren innoituksen vallassa osata lukea myös profiilista tuleva tieto.
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=141.0
Olisko tuosta apuja? :o
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=141.0
Olisko tuosta apuja? :o
On, eli kuskinpuolella sijaitsee jalkatilassa tekstin perusteella erittäin vittumaisessa paikassa, joten saanee vuotaa.. :pomo:
-
Kellot pääset näkemään ja letkut tarkastamaan kun otat kuskin jalkatilan pahvin pois....
Vaatii T-35 ruuvarin ja kolme ruuvia auki ja kuskin A-pilarin juuresta käännät muoviniittiä 90 astetta.
-
Kellot pääset näkemään ja letkut tarkastamaan kun otat kuskin jalkatilan pahvin pois....
Vaatii T-35 ruuvarin ja kolme ruuvia auki ja kuskin A-pilarin juuresta käännät muoviniittiä 90 astetta.
Kiitos tiedosta, pitääpä käyttää irti ja tsiigailla löytyskö vika..
-
Sain vian paikallistettua kelloilta seuraamalla jonnekkin paneelin taakse, tietääpähän mikä letku vuotaa..pitää joku päivä purkaa tuo paneeli taas niin eiköhän se vika sieltä löydy.