Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: puppet - 28.04.2015, 20:58:58
-
-312tkm ajettu b2544t (V70) vm.1999
-Syyläri vaihdettu (ent. om 2014)
-ilmastoinninkenno (lämppärin) (2014)
-nestettä häviää MAX rajasta valolle asti n.1500-2000 km matkalla
-ylävesi letku ei ole kova käydessä
-pakokaasu haisee aika samalle, kun b230ft- koneisessa Volvossa
-ollut 100% jäähdytin nestettä jakopään vaihdosta asti (n. 4tkm, jakopää tehtiin 308tkm kohdalla)
-Lämmöt on ja pysyy puolikkaassa heti kun moottori lämpeää.
Paisarin sisälle en ole haistanut, enkä ole tarkastanut sytytystulppien väriä.
Ideoita/kokemuksia? Autossa ilmeisesti vesijäähdytetty turbo? Imusarjan lämmitys toimii ilmeisesti vedellä ja on huohotin järjestelmään yhteydessä? Kansipahvi?
-
Turbo on vesijäähdytetty. Syyläri ja lämppärin kenno ovat ne yleisimmät vuotokohdat näissä. Eli ne ei vuoda tässä? Alavesiletku, termostaattikotelo?
-
Omaan 2.4t -99 samaan vikaan syyllinen oli kansipahvi. Vaihtelin kans sisäkennon ja syylärin letkuja jne mutta ne oli vaan oireita. Tosin jäähdytysneste tuoksahti pakokaasulle.
Ruuvaa tulpat poies ja kurkkaa lampun kans miltä männät näyttää. Jos vaikka ovat/on kiiltäviä niin selvä peli.
-
Omaan 2.4t -99 samaan vikaan syyllinen oli kansipahvi. Vaihtelin kans sisäkennon ja syylärin letkuja jne mutta ne oli vaan oireita. Tosin jäähdytysneste tuoksahti pakokaasulle.
Ruuvaa tulpat poies ja kurkkaa lampun kans miltä männät näyttää. Jos vaikka ovat/on kiiltäviä niin selvä peli.
Paljonko maksoi kansipahvin vaihto?
-
Turbo on vesijäähdytetty. Syyläri ja lämppärin kenno ovat ne yleisimmät vuotokohdat näissä. Eli ne ei vuoda tässä? Alavesiletku, termostaattikotelo?
Alavesiletku vuosi aiemmin, kiristin ja se loppui. Termari kotelon joku on tiivistänyt rumasti sinisellä tiiviste liimalla, sen alla imusarjalta palaavan letkun nippa oli löysä ja siinä oli valkeaa utua, kiristin sen. Nyt huohotin pöntön putsauksen jälkeen merkkasin paisariin täyttökohdan kylmänä. Pitää seurata tilannetta. Ja kurkkia tulpan reiät...
-
Tulpat oli kaikki mustia/maitomaisia. Mäntien laet mustia kaikki. Alaslaskutulpassa vihreää nestettä, kiristin sitä mutterimaista osaa, aikasemmin kiristelin siitä kuusiokolo kannasta
-
Katsoppa turbon vesikierron letkut. Monesti aika huonossa kunnossa ja kuumassa paikassa nii höyrysyy pois ennenku jättää mitää jälkiä
-
Katsoppa turbon vesikierron letkut. Monesti aika huonossa kunnossa ja kuumassa paikassa nii höyrysyy pois ennenku jättää mitää jälkiä
Pitää ne vielä katsoa jos tuo alaslasku ropun kiristys ei auttanu. Siinä oli kuitenki tippa 30min seisonnan jälkeen ennen kiristystä. Kaikki ketjut tuohon sais vaihtaa alipaine letkuista lähtien.
-
Paljonko maksoi kansipahvin vaihto?
No samalla kiillotettiin nokat, tasot oikaistiin ja venttiilit läpättiin niin 1400€ piti töineen lyödä tiskiin