Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Aapeli - 09.06.2011, 22:04:44

Otsikko: B21:een paremmat männät?
Kirjoitti: Aapeli - 09.06.2011, 22:04:44
Niin että tasapäisiä tai pattipää 92mm tako tai muuten hyviä mäntiä kaipailis vaparikäyttöön.
Positiivista olisi jos puristukorkeus ja männän tapin halkaisija olisi ssopeva jo valmiiksi.
Niin että vinkkejä kapailis?
Ja onkos jossain mallissa ollut tasapäiset männät vakiona?
Otsikko: Vs: B21:een paremmat männät?
Kirjoitti: Veksi - 10.06.2011, 10:41:54
Ruiskukoneissa on tasapää männät.
Otsikko: Vs: B21:een paremmat männät?
Kirjoitti: Aapeli - 10.06.2011, 12:11:38
kuplan mäntiähän on kuulemma paljolti käytetty. Puristuskorkeus niissä vain on aika paljon pienempi 39,6 tai 35 ja männäntappi 22mm.
Eli kysymys kuuluu että onko joitain kiertokankia joilla vois kompensoida volvon 46mm purituskorkeuden käytettäessä jompia kumpia kuplan mäntiä?
Otsikko: Vs: B21:een paremmat männät?
Kirjoitti: Sittana - 11.06.2011, 00:31:02
kuplan mäntiähän on kuulemma paljolti käytetty. Puristuskorkeus niissä vain on aika paljon pienempi 39,6 tai 35 ja männäntappi 22mm.
Eli kysymys kuuluu että onko joitain kiertokankia joilla vois kompensoida volvon 46mm purituskorkeuden käytettäessä jompia kumpia kuplan mäntiä?

Moparin pikkulohkon kiertokanget menee pikku sovituksella.