Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: kimmo72 - 30.04.2015, 06:25:12
-
Viikon päästä olis jakohihnan vaihto. Merkkiliikkeessä olivat sitä mieltä että vesipumppua ei tarvi/kannata vaihtaa samalla?
-
Paljonko on kilometrejä, onko volvon alkuperäinen pumppu ja onko sitä koskaan vaihdettu? Oman mielenrauhan vuoksi itse meinaan kyllä vuodenpäästä kun on jakopää ajankohtainen niin vaihdattaa myös vesipumpun. Jonkin verran lukenu kivoja tarinoita kun on vesipumppu leikannut kiinni :)
-
Viikon päästä olis jakohihnan vaihto. Merkkiliikkeessä olivat sitä mieltä että vesipumppua ei tarvi/kannata vaihtaa samalla?
Maksaako se vesipumppu todella niin paljon ettet voisi sitä laitattaa samalla?
Se on kuitenkin halvempi kuin konevaurio... ;)
-
Minkä ikäinen laite ja miten pitkään meinasit vielä ajella sillä? Eivät nuo vesipumput mitään pahan hintaisia ole. Esim. mister-autossa 2,4-litraiseen vapariin SKF tai Valeo molemmat alle 60 e ja Bilian verkkokaupassakin vain 136 e. Jos merkkihuollon tuntiveloitus on 85 e, niin kannattaa miettiä, että sijoittaako nyt n. 1,5 h työn verran ylimääräistä ennakoivaan huoltoon vai ottaako sen riskin, että vesipumppu pitää joskus vaihdella erikseen (puhumattakaan siitä, että jos se särkyessään tuhoaa muutakin).
Mut nää on näitä. Jokainen toimii tyylillään ja tuurillaan. Viimeksi mainittua itsellä on kahdenlaista, huonoa ja h***etin huonoa, joten olen suosinut pientä ennakointia käyttöautoissa.
-
Maksaako se vesipumppu todella niin paljon ettet voisi sitä laitattaa samalla?
Se on kuitenkin halvempi kuin konevaurio... ;)
150€ lisää loppusummaan.
-
vaihda vesipumppu vaan suosiolla, jos ei tietoa mikä tarvike p@ska sinne on laitettu, ittellä oli välystä kun jakopää tehtiin