Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: S80kuski - 03.05.2015, 23:20:31
-
Elikkä Volvo tekee aina välillä sillei että lyö turbon pois pelistä kesken ajon ja kun sammuttaa auton, odottaa n. 5 min niin taas toimii täydellisesti. Yksi turbopaja sanoi että vika voisi olla ehkä Maf-anturissa.
Ajattelin tässä että, en viittisi turhaan lähteä ostamaan uutta MAF-ia, niin mitäköhän tapahtuu jos otan vaan MAF:in johdot irti. Onko siitä mitään haittaa?
Eikös se Maf anturi oo just siinä ilmasuodatinkotelon jälkeen, mk2 S80 ja mk3 v70:ssa. Niin ja koneena on D5.
-
Elikkä Volvo tekee aina välillä sillei että lyö turbon pois pelistä kesken ajon ja kun sammuttaa auton, odottaa n. 5 min niin taas toimii täydellisesti. Yksi turbopaja sanoi että vika voisi olla ehkä Maf-anturissa.
Ajattelin tässä että, en viittisi turhaan lähteä ostamaan uutta MAF-ia, niin mitäköhän tapahtuu jos otan vaan MAF:in johdot irti. Onko siitä mitään haittaa?
Eikös se Maf anturi oo just siinä ilmasuodatinkotelon jälkeen, mk2 S80 ja mk3 v70:ssa. Niin ja koneena on D5.
Vikatilaan menee tai softaversiosta riippuen käyttää perusarvoja, mutta aiheuttaa muita ongelmia, kuten dpf polttoja ei tehdä jne jne.
-
Kävin yhdellä korjaamolla kertomassa murheestani ja he sanoivat että on todennäköisesti ahtopaineen säätöanturissa vika. Suosittelivat käymään sinisellä lukemassa vikakoodit jotta saisi tietää mikä niistä antureista, ku niitä on kuulemma monta.
Nyt täytyy vaan varata aika volvolle ja pitää peukkuja että vika on siinä. :P
-
Kävin yhdellä korjaamolla kertomassa murheestani ja he sanoivat että on todennäköisesti ahtopaineen säätöanturissa vika. Suosittelivat käymään sinisellä lukemassa vikakoodit jotta saisi tietää mikä niistä antureista, ku niitä on kuulemma monta.
Nyt täytyy vaan varata aika volvolle ja pitää peukkuja että vika on siinä. :P
Ei ole kuin yksi anturi, mutta käy sinisellä niin saavat kyllä selville oikean vian aiheuttajan.