Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Make - 04.05.2015, 18:45:10
-
Ajon jälkeen hokassin että vuotaa öljyä melkolailla kun muutama tippa tulee 10 s aikana. Vuotoa paikallistin alapuolelta niin rupeaa öljytippaa muodostumaan 3. pytyn alimmainen pakosarjan pultin nokkaan. Yläpuiolelta vähän hankala paikkana kun turbo edessä ensi. Voiko pakosarjanpultin kautta tulla vai onko "välikansi" todennäköisin paikka? Vuoto ilmantui äkkiä.
-
Ei ole öljykanavia pakosarjan pulttien läheisyydessä joten ei se sieltä ainakaan tule. Eli välikannen saumasta tai sitten venakopan tiivisteestä ja varsinkin se koneen takaosassa oleva kuminen puolikuu on yleinen vuotopaikka.
-
Peilillä kun katso yksi noro näyttää olevan juuri ks sylinterin kohdalla välikannesta alaspäin. Välikansi taisi olla liimalla ilman tiivistettä?
-
Liimalla. Katso tulpankaivot
-
Kansi irti nyt ja kun vanhaa tiivisteliimaa vai mitä liekkään raaputtelin pois niin se oli kuin kuivunutta lakkaa oisi raaputtanut. Mitä tuohon voi laittaa? Olisi pullo Kentin sili gasket tiivisteliima jota laitoin pikkulohkon välikanteen(imusarjaan). http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/Kemikaalit/Tiivistesilikonit/644/Tiivistesilikoni+Kent+Sili+Gasket+2+200ml/2373
-
Loctite tasotiiviste tai se volvon tinakoneisiin tarkoitettu mömmö on hyviä.
-
Ns. anaerobinen tiivisteliima kuuluu välikannen väliin. Eli kuivuu vasta kahden metallipinnan välissä puristuksessa. Tuntuu ja näyttää purkaessa juurikin siltä mitä kuvailit.
Joko Volvolaista numerolla 1161059 tai esim. 510 Loctite. En laittaisi mitään normaalia tiivistesilikoni tms kuraa. Aika suuri riski että joku öljykanava on tukossa sen seurauksena. Tuon Volvon tuubin kun kerran kehtaa ostaa niin sillä kasaa 16v vinokannen vaikka kuinka monesti. Itse oon kasannut kahteen kertaan ja vieläkin on vaikka kuinka...
-
Aika suuri riski että joku öljykanava on tukossa sen seurauksena.
Jos ei lutraile vaan levittää ohuen kerroksen kuten kuuluu, niin eipä siinä mitä. Normaalilla moottorisilikonilla/tms. on omat koneet tullut hyvin pitkälti kasattua.
-
Täytyy sitten hommata tuota loctiteä kun nyt epäonnistunut kokeilu permatex form a gasket 3:lla. Öljyä suorastaan tulvi parista koti ulos..
-
Jos ei lutraile vaan levittää ohuen kerroksen kuten kuuluu, niin eipä siinä mitä. Normaalilla moottorisilikonilla/tms. on omat koneet tullut hyvin pitkälti kasattua.
Olenko väärässä mutta eikös tuo rakenne 16v kannessa ja tinakoneen kansissa ole hiukan eri?
-
Olenko väärässä mutta eikös tuo rakenne 16v kannessa ja tinakoneen kansissa ole hiukan eri?
Rakenne on sen verran eri, ettei tinakoneessa ole sitä välikantta. Muuten vastaavanlaisesti kulkee öljykanavia.
-
Rakenne on sen verran eri, ettei tinakoneessa ole sitä välikantta. Muuten vastaavanlaisesti kulkee öljykanavia.
Sitä tarkoitinkin että tinakoneessa ei tiivistetä samallalailla öljykanavia kantta vasten kuten 16v koneessa niin tuon tiivistysaineen suhteen ei ole ihan niin nuukaa.
-
Sitä tarkoitinkin että tinakoneessa ei tiivistetä samallalailla öljykanavia kantta vasten kuten 16v koneessa niin tuon tiivistysaineen suhteen ei ole ihan niin nuukaa.
Kyllä siinäkin ne kanavat kulkee samalla lailla.
Nostajille ja nokkien laakereille menee linjat. Vähän isommat ne taitaa kyllä olla.
-
Tinakoneessa venakoppa on myös yläpuolen laakerikansipaketti, joten siihen ei voi vetää mitään hirmu paksua mömmöä. Yhden kasasin Wurthin oranssilla tiivistesilikonilla. Kasassa pysynyt ja ei vuoda.
-
Näyttäyisi että välikansi pitää mutta vuotaa edelleen ja tippoja alkaa muodostua ainkain 2 pytyn alimman pultin nokkaan kun kone alkaa olla kuuma. Kun muistelen tuohon on vaihdettu selvästi pitemmät pinnapulit. Onko mahdollista että puhkaisisia reiän öljy kanavaan?
-
Öljykanava kanteen tulee 1 ja 2 pytyn välissä olevan kannenpultin ympärillä joten alempien pakosarjan pulttien kohdalla ei tule kuin vesikanava vastaan jos poraa syvemmälle.
1 ja 2 pytyn välissä olevan ylemmän pakosarjan pultin kautta taas pääsee öljykanavaan jos poraa läpi tyyliin kannenpultin reikään asti.
-
Öljykanava kanteen tulee 1 ja 2 pytyn välissä olevan kannenpultin ympärillä joten alempien pakosarjan pulttien kohdalla ei tule kuin vesikanava vastaan jos poraa syvemmälle.
1 ja 2 pytyn välissä olevan ylemmän pakosarjan pultin kautta taas pääsee öljykanavaan jos poraa läpi tyyliin kannenpultin reikään asti.
No nyt puhuin lööperiä siis öljy vuoto on 3 pytyn pakosarjan alimman puoltin kohdalla. ja 4 kohdalle tulee kanssa. Todenäköisesti taitaa olla kannentiiviste mistä öljyä vuotaa.
-
Minullakin hiukan samaa robleemaa.
(http://images.tapatalk-cdn.com/15/06/06/e50fe5494129557d15bf74cf47d885c1.jpg)
Eli ikäänkuin tuosta ekan mukin tiivisteen kohdilta tulis?
-
Kannattaa huomioida että ilmavirta konehuoneessa vie tuota öljyä vuotokohdasta yllättävän pitkälle joten kannattaa ensitöiksi pestä kone kunnolla niin on helpompi paikallistaa mistäpäin öljy vuotaa
-
Juu totta. Ostin vasta kolmisen viikkoa sitten kyseisen mööpelin niin en ole hänen kaikista kikka kolmosista päässyt perille vielä ;)
-
Mulla loppui vuoto kuin möin auton pois. ;)
-
^ Sattumoisin tunnen kysyjän ja kyseisen GLT:n poikkeuksellisen hyvän historian varsin hyvin eli tuo ehdotus autokaupoilla ongelman ratkaisemisesta on kyllä tässä tapauksessa
no go ;)