Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: kimmo72 - 05.05.2015, 11:06:35
-
V70 T5. Tyhjäkäynti n. 400-1000 jos pysyy käynnissä ja ei ota kierroksia käytännössä ollenkaan.
Koodit 903C Kaasuläpän ohjainyksikkö, virheellinen toiminto ja 904D Polkimen tunnistimen vika?
-
samanmoisessa kipossa samat oireet. ei oikeen pysy käynnissä, tyhjäkäynti heittelee (jos sattuu käymään) nykii pätkii ym ym... vikakoodin antoi p1020. autoon on joskus vaihdettu kaasuläppäkotelo. osaako joku kertoa lisäinfoa?
-
Jos vaikka putsais tuon kaasuläppäkotelon,kun se läppä jumittaa jos sinne imukanavaan
on kertynyt liikaa töhnää joka estää läpän oikean laisen liikkeen.
,,,putsaamisen voi käyttää vaikkapa CRC Brakleen ja pientä sutia.
ohjeita varmaan löytyy netistä lisää
-
Tuli sit purettua ja putsattua kyseinen kotelo ja jäljistä päätellen, sen oli joku putsannut ennenkin. Vika ei kuitenkaan poistunut ja auto pitäisi jotenkin saada takaisin liiknteeseen. Kaasuläppäkotelohan oli se surullisen kuuluisa magneti marelli ja numerot kyljessä 8644347. Mahtaako tohon löytyä enää korvaavaa osaa kohtuuhinnalla. Ei viittis montaa sataa maksaa käytetystä samanlaisesta, mikä todennäköisesti hajoaa seuraavan vuoden aikana.
-
Tuli sit purettua ja putsattua kyseinen kotelo ja jäljistä päätellen, sen oli joku putsannut ennenkin. Vika ei kuitenkaan poistunut ja auto pitäisi jotenkin saada takaisin liiknteeseen. Kaasuläppäkotelohan oli se surullisen kuuluisa magneti marelli ja numerot kyljessä 8644347. Mahtaako tohon löytyä enää korvaavaa osaa kohtuuhinnalla. Ei viittis montaa sataa maksaa käytetystä samanlaisesta, mikä todennäköisesti hajoaa seuraavan vuoden aikana.
Hei
Olisiko tästä apua
http://www.sercap.fi/product/76/etm-tunnistin---magneti-marelli
-
Löyty sit netistä kohtuuhintainen vähän käytetty, joka numerosarjan perusteella on yhteensopiva omani kanssa. Ilmeisesti "alkuperäis varaosana" ostetut läppäkotelotkin ovat tehdaskorjattuja? Ainakin kyseisessä yksilössä volvo tarrassa lukee 21 2014, mikä ilmeisesti viittaa viikkoon 21 jne. Kotelo paikoillaan, vika koodit hävis. Ei oikein kunnolla toimi vieläkään, vaikka pystyy jo ajamaan. Vida dice yhdistelmä kertoo että purkki pitäisi configuroida uudestaan. Ilmeisesti jonkun toisen moottorin softa sisällä? Maanantaina 10 aika paikalliseen merkkikorjaamoon. Unohin kysyä että mitä tää softan päivitys mahtaa kustantaa?
-
Meikäläisen kärryn softa päivitettiin uusimpaan versioon noin vuosi sitten ja hintaa oli n 100€
-
Tilasin sercap.fi ETM-tunnistin - Magneti Marelli. Sain kaiken menemään ohjeiden mukaan mutta ei kyllä pelaa lainkaa.
Säädellessäni magneetin asentoa huomasin ettei jännittteillä n.1,7-2V tullut ei moottorin teho alentunut viestiä lainkaan.
Alemilla jännitteillä kyllä. Säädin kuitenkin jänniteen 1,45 volttiin. Voiko S60 T A 2001 147KW jännite ollakin toinen?
Nämä tyhjäkäynti asennossa
-
Vikakoodeja oli aluksi 4. Nollauksen jälkeen jäi P0121 päälle..
-
no omasta löysin vian ja onneksi paljastui vain maf anturiksi *taavih->
-
Nyt toimii. Kaasuläppäkotelo oli alkuperäinen ja tullut tiesä päähän(ajettu 220t). Vähän käytetty läppäkotelo 200€ ja softa merkkiliikkeessä 120€.
-
Kaikki vikakoodit lähti ja auto pelaa hienostii vakionopeudensäädintä myöten. Ihan sokeasti ei olisi ohjetta pitänyt noudattaa.
Laitoin magneetin asentoon missä se ilman säätämistä olisi ollutkin. Emt lähtevä jännite oli niin 1,36V ja Kaikki säätäminen aivan turhaa.
Kulumattomat sisäosat ja uusi kansi kaasuläppäkoteloon 149e Sercap:illa. Vähän hommia teettää mutta tälläiseltä tumpeloltakin onnistui ::)
Nyt on moottorinohjainboxsi optimoitavana Sercap Huoltopalvelut Oy:ssä. Sain alennusta lastutukseen johtuen kotelon korjausohjeiden vaillisuudesta
Jos Kolvi ja työkalut kädessä pysyy niin edullisimmin pääsee kun itse vaihtaa. Softaakaan ei tarvitse vaihtaa ja kotelo käytänössä ikuinen koska kuluvia osia ei
korjauksen jälkeen enää ole :)