Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: comanche - 06.05.2015, 03:05:06
-
b5254s -95 automaattilaatikolla. Vaihdevalitsin D:llä paikallaan jarrua vasten tyhjäkäynnillä auto nykii eteenpäin, vaihdevalitsin N tai P tyhjäkäynti tasainen.
Tasakaasulla ja kevyessä kiihdytyksessä nykii, täyskiihdytyksessä ei ongelmaa.
Vaihdoin autoon pakosarjan tiivisteet, katin ja vaimentimen.
Voiko johtua taka lambdasta? Sen kanssa oli vähän ongelmaa, muuten homma sujui ok.
-
Voi mutta myös sytytyshäikkä nykii. Jakajan kansi ja pyörijä, tulpanjohdot ja tulpat
-
Itsellä tuli vaihdettua kaikki sytytykseen liittyvät osat, nykimisestä ei meinannut päästä eroon, sitten rupesi sammumaan ajosta ja arpomaan vaihteita (automaatti) mittasin kaasuläpän asentoanturin ja antoi aivan villejä arvoja, nyt uusi ja vielä toistaiseksi mennään tasaisesti.
-
Mulla ollut 850 malleja yli 10kpl, yksi mistä ei millään meinannut saada nykimistä korjattua selvisi lopulta moottorin ohjaus viaksi. Sen vaihtamalla korjaantui. Ei ollut ajonestoa niin ainakin siihen sen vaihto kävi helposti.
-
Tämä nykimis-ilmiö on ihmetyttänyt minun 850 STW vm. 1996 103 kw koneella, Kun kierrokset kuumana laskee tyhjäkäynnille, esim risteyksessä, niin siitä kun painaa kaasua, käynti pätkki, eikä meinaa ottaa kierroksia. siinä kun muutaman kerran herkuttelee kaasupoljinta ja saa kierrokset nousemaan, jotta liikkeellelähtö onnistuu, kone toimii normaalisti. Tämä ilmiö on esiintynyt lämpimillä ilmoilla ja kesäisin. Meneekö seokset jotenkin laihalle, vai mistä lie johtuu. Huomenna 8.7.2015 vaihdan uudet tulpat. Ajettu 360000, ei syö öljyä ja polttoaine kulutus on 7,5-10 litraan, vähän ajotyylistä riippuen.
-
Tämä nykimis-ilmiö on ihmetyttänyt minun 850 STW vm. 1996 103 kw koneella, Kun kierrokset kuumana laskee tyhjäkäynnille, esim risteyksessä, niin siitä kun painaa kaasua, käynti pätkki, eikä meinaa ottaa kierroksia. siinä kun muutaman kerran herkuttelee kaasupoljinta ja saa kierrokset nousemaan, jotta liikkeellelähtö onnistuu, kone toimii normaalisti. Tämä ilmiö on esiintynyt lämpimillä ilmoilla ja kesäisin. Meneekö seokset jotenkin laihalle, vai mistä lie johtuu. Huomenna 8.7.2015 vaihdan uudet tulpat. Ajettu 360000, ei syö öljyä ja polttoaine kulutus on 7,5-10 litraan, vähän ajotyylistä riippuen.
Jos lämpötila vaikuttaa, katso ettei imuilman läppä ole juminut kuumalle puolelle. Ottaa siis koko ajan pakosarjalta.
Ensihoitona on ottaa se haitariputki joka menee putsarikotelosta pakosarjan päälle pois kokonaan.
-
Kiitti vihjeestä, kokeilen ja palaan asiaan.
-
Huollon tulokset. Vaihdoin tulpat, Bochilaiset ja mittasin puristuspaineet, Paineet oli jokaisessa sylinterissä 13 bar ja vanhat tulpat kauniin harmaat, ei noettuneet. Sitten irroitin imuilman esilämmitysletkun pakosarjan päästä ja lähdin koe-ajolle. En saanut enään volvoa nykimään kaikista tempuista huolimatta, pysäsin, lähdin pienillä kierroksilla ja painoin äkkiä kaasua, ei nykinyt, lähti kuin rusakko makuulta. taisi huolto auttaa, näkee nyt jatkossa, joten kiitos vihjeestä, Laatikkovikaiselle 850 20v nykijälle.
-
Joskus saattaa sokeakin saada jyvän osumaan sinne kanan ahteriin. Vaatii vain kokemusta. :D
-
Tai sitten on vain ohuesti sivuttu ongelmaa ja se on korjaantunut väliaikaisesti ELK
Olikos näissä jo puolat tulppien päällä? Ne saattaa haljeta tosi nätisti, jos näin, niin vetelee vaikka sikaflexia pintaan :)
-
Olikos näissä jo puolat tulppien päällä?
Ei ole.
-
Kyllä tämä nykimisvika on haitannut jo viimekesästä, aina lämpimillä ilmoilla, ekä nyt voida enään puhua mistään sattumakorjaiksesta, sillä volvo ei nyi enänn, vaan pelittää kuten pitää. Tulpissa on jokaisessa puola, tässä konemallissa, 103kw 1997 Nykimätöntä kesää kaikilla 850 STW kuskeille, Reiska.
-
Kyllä tämä nykimisvika on haitannut jo viimekesästä, aina lämpimillä ilmoilla, ekä nyt voida enään puhua mistään sattumakorjaiksesta, sillä volvo ei nyi enänn, vaan pelittää kuten pitää. Tulpissa on jokaisessa puola, tässä konemallissa, 103kw 1997 Nykimätöntä kesää kaikilla 850 STW kuskeille, Reiska.
Juu ei, ei todellakaan ole B5252S:ssä coil-on-plug systeemejä, ihan perinteinen puola ja virranjakaja sieltä löytyy. Tarttee varmaan porukoiden vastaavasta autosta heivata toi imuilman esilämmitysputki kesäksi jonnekin.