Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: johape - 07.05.2015, 13:25:29

Otsikko: Tulppa murheita
Kirjoitti: johape - 07.05.2015, 13:25:29
 ELI kysees rempattu b-18 jossa D nokka ja 40 lortot  käy ja kukkuu nätisti kiihtyy ja kulkee mutta nyt ilmenny ongelmia tulppien kans ne ei kestä.
 oisko ehdotuksia mikä merkki ja lämpöarvonen vois toimia nyt oli jotkut NGK:t viimeks ??????
Otsikko: Vs: Tulppa murheita
Kirjoitti: Lankku - 07.05.2015, 14:24:27
Onko seosmittaria? Ettei kävis reilusti rikkaalla?
Otsikko: Vs: Tulppa murheita
Kirjoitti: estate - 07.05.2015, 18:06:52
Vaihda tulppamerkkiä, ngk:t ei kestä yhtään rikasta seosta. Densot todettu monessa merkissä hyviksi.
Otsikko: Vs: Tulppa murheita
Kirjoitti: Lankku - 07.05.2015, 18:25:37
Mikä sitten on rikas seos. Mulla ollu vissiin tulpissa vikaa, kun säätövaiheessa kohtuu tuhti 10,5 AFR bensalla (vino/tina)turbomoottoreissa ei ole tuottanut minkäänlaisia ongelmia NGK:n perustulpille. Tosin ei niissä ole ollut kuin "useita satoja hevosvoimia". Kunhan vaan muissa sytkäosissa riittää potku. Näissä koneissa NGK:n seiska on toiminut oikein hyvin. Onko se silloin tappikoneen tulppana BP7HS. Siitä voi käännellä sitten muihin merkkeihin jos niitä haluaa testailla.
Otsikko: Vs: Tulppa murheita
Kirjoitti: sopanja - 07.05.2015, 18:59:00
Mulla on toiminut hienosti NGK B8HCS. Maksaa vähän enemmän mutta ei ole ollut ongelmia paksujen seoksien kanssa kaasareita säädettäessä.
Otsikko: Vs: Tulppa murheita
Kirjoitti: Kari Grandi 240 - 07.05.2015, 21:18:30
ELI kysees rempattu b-18 jossa D nokka ja 40 lortot  käy ja kukkuu nätisti kiihtyy ja kulkee mutta nyt ilmenny ongelmia tulppien kans ne ei kestä.
 oisko ehdotuksia mikä merkki ja lämpöarvonen vois toimia nyt oli jotkut NGK:t viimeks ??????

Kerro enemmän motista ja kuvaile, että miten ne tulpat eivät kestä?

Onko saatavilla kuvia tai edes sanallista kuvailua tulpista tai edes siitä huonoimmasta, mikäli kaikki tulpat kuolevat suunnilleen samalla tavalla? Kerrothan myös lämpöarvot jne.
Otsikko: Vs: Tulppa murheita
Kirjoitti: johape - 08.05.2015, 06:54:21
 niin kone perus 1,8  jossa  d nenä ja kärjetön sytkä nää kaikki uutta osaa kapineella ajettu n.900 km.
kaasarit säädetty niin analysaattoria käyttäen ja pikkusen myös pers tuntumalla en ny muista suuttimien kokoja
mut tais jäädä vähä rikkaammalle kun silleen tuntu toimivan parhaiten. viimesin juttu oli näin lähtö tallilta kaikki hyvin n.30km ajomatka ja prötääminen alko
tulpat irti ja täl kertaa 1 kynttilä se oli pikimusta  ed.kerta muistaakseni oli 3 kynttilä. mut kaikil kiitos koitan noit vaihtoehtoja tulpis mitkä annoitte :)