Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Chili - 12.05.2015, 14:18:07
-
Miten 745:n taka-akselin pitkittäistukitangot (nr. 31 ja 34) irrotetaan autosta?
Irrotetaanko nuo tukitangot 34 ja 35 akselista ensin avaamalla pultit 37 - onko siitä aloitettava? Vai onko järkevämpää irrottaa koko taka-akseli autosta?
Jääkö tuo tukirautahässäkkä nr 18 ja 19 autoon kiinni, jos irrottaa akselin autosta?
Tavoitteenani on vaihtaa noihin pitkittäisiin tukitankoihin (31 ja 34) puslat.
(http://www.volvopartswebstore.com/images/parts/volvo/fullsize/GR-75858.jpg)
-
Ihan yksinkertaisuudessaan pultit 37 ja 27 vaan auki ja tangot pois muuta ei tarvitse irroittaa.
-
Kiitoksia! Ja sitten taistelemaan puslien kanssa.
Mistä saa hyvät uudet puslat - onko väliä, jos hakee Motonetista vai kannattaako tilata muualta?
-
Riippuu kukkarosta ja taistelutahdosta :) valmiit tangot polypuslilla taitaa olla luokkaa 250€ @kotona
Korjasin hintaluokkaa :D
-
Nyt on uudet puslat tukitangoissa paikoillaan. Olisikohan ne pultitkin pitänyt vaihtaa samalla - liekö kuluneet?
Ajossa iso ero heti! Kuminauhamaisuus ykkösellä ajettaessa katosi, mitä jahtasinkin tällä vaihdolla.
Panhard-tangon puslat on myös tallissa, sekä akselin ja pyörien etupuolella olevan korinkiinnikkeen puslat. Tulee varmaan vaihdettua nekin tällä viikolla, kun vesisateita vain lupailee.
-
Panhardtangon puslatkin tuli vaihdettua. Kylläpä muuttui ajettavuus heti kympillä noiden puslien vaihdon jälkeen! Ei kannata odotella, jos auto soutaa - vaihtotyö on tosi helppo: puslat saa irti ja paikalleen Motonetin 50 eur sähköisen putlttipyssyn ja 150 mm x 14 mm pultin ja 27 mm ja 32 mm hylsyn avulla vajaassa minuutissa. Paitsi se isompi pusla - siihen tarvitsee isomman kupin, mihin pusla vedetään. Prikka sinne pultin työntöpäähän päähän riittää.
-
Miten panhardin puslien vaihto vaikutti auton käyttäytymiseen?
-
Miten panhardin puslien vaihto vaikutti auton käyttäytymiseen?
Juu - ne pitkittäisetn tukivarsien puslkien vaihdon jälkeen autoon tuli selkeä muutos parempaan. Hiukan i9tsekin ihmettelin, että kyseessähän oli pelkästään taka-akselin pyörimisen estämiseksi toimivat tangot; mutta muutos ajovakavuuteen oli äärimmäisen selkeä.
Panhardtangon puslien vaihdolla ei mielestäni ollut enää tuntuvaa/näkyvää vaikutusta. Mutta ehkä sellainen pieni ero oli, että kun ratti oli millin verran vinossa, niin se panhard-tuen puslien vaihdon jälkeen on ainakin ihan suorassa. Vaihhtotyö oli äärimmäisen helppo. Takaisin paikalleen laittaessa akselia oli tunkattava apumiehen puolelta ylöspäin, jotta tangon sai sattumaan kiinnityspulttiin. Jossain ohjessa on, että se koriin kiinnitettävä pultti on laitettava viimeksi, mutta se ohje on väärä: Panhard-tangon kuskin puoleinen päöä kannattaa laittaa pultilla kiinni höllästi aivan ensimmäiseksi. Näin menetellen saa tunkilla jousen alta nostaen sen toisen pään sattumaan helposti kohdalleen.
-
Selvä, kenen tekemät puslat laitoit alle?
-
Motonetistä hain. Katsoin, että vanhoissa oli sama valmistaja - olivat alkuperäiset puslat.
-
Motonetistä hain. Katsoin, että vanhoissa oli sama valmistaja - olivat alkuperäiset puslat.
boge?
-
Tarkoitus vaihtaa kuvan puslista 33 ja 36, tilasin tarvikkeena proffessional parts sweden
onko kokemusta kyseisestä merkistä?
-
Tarkoitus vaihtaa kuvan puslista 33 ja 36, tilasin tarvikkeena proffessional parts sweden
onko kokemusta kyseisestä merkistä?
Se on se halvin mahdollinen yleensä, entinen Scantech. Samaa kamaa löytyy Triscan, yms. paketeista. Voi kestää useammankin vuoden, riippuu mitä saa.
-
Se on se halvin mahdollinen yleensä, entinen Scantech. Samaa kamaa löytyy Triscan, yms. paketeista. Voi kestää useammankin vuoden, riippuu mitä saa.
Kiitoksia, tuota epäilin. :(