Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: miksu01 - 14.05.2015, 08:25:36
-
Yritin ettiä tietoa mutta en löytäny..
Kysymys olisi että mitä eroa on 850 GLT ja T5 alustoissa? Mulla on erittäin hyvä volvo 850 GLT johon haluisin tehoa lisää ja ajattelin asenttaa sihen T5 koko moottorin, erikseen turbottaa en ala ku on vähäpäästöinen. noin kiinnostais tietää mitä osia tarttis vaihtaa muutoskatsastukseen??
Vai tarviiko mitään, onkohan noissa kaikki samat osat jo vakiona..
Kiitos vastauksista etukäteen.
-
Ei välttämättä joudu mitään vaihtamaan. Moottorinvaihdossa tietysti sähköt uusiksi, boksit sun muuta ja pakoputkesta ainakin alkupätkä jossa kattikin on.. T-5:ssä on vähän jäykemmät ja matalammat jouset kuin glt:ssä vakiona mutta niiden muuttamattomuus tuskin estää leimaa.
-
Riippuu mitkä tukivarret on T5:sessa. jos ne eroaa niin joudut apurungon vaihtamaan päittes.
Lisäksi tarviit Volvolta eroavaisuus laput, että konttorilla näkevät sitten verrata.
Itellä ainakin nämä mainittiin kun meinasin siihen turbokoneeseen päivitystä.
Päätin jättää suosiolla leikin kesken ja vaihtoin vaan 10V--->20V mallin moottoriin.
-
Turbossa on käytetty kumpiakin tukivarsia. Pitäisi kelvata siis molemmat.
Aina sanotaan että turbossa on ne nelipulttikiinnitykset apurunkoon mutta itsekin omistan teevitosen jossa on ihan alunperin ne kaksipulttiset tukivarret.
-
Turbossa on käytetty kumpiakin tukivarsia. Pitäisi kelvata siis molemmat.
Aina sanotaan että turbossa on ne nelipulttikiinnitykset apurunkoon mutta itsekin omistan teevitosen jossa on ihan alunperin ne kaksipulttiset tukivarret.
Sama homma itsellä.
-
Sama homma itsellä.
Täällä myös ollut "muutama" T5:nen ja kaikissa on itseasiassa ollut kaksi pulttiset tukivarret :)
-
Näyttäs Vadiksen perusteella siltä, että ainoastaan AWD- ja Diesel-malleissa on nelipulttiset tukivarret.
T5, T5-R ja R-malleissa on kaikissa kakspulttiset vapareiden lisäksi tietysti.
-
Okei kiitti tähän mennessä tulleista vastauksista. Saa nähä viittikö lähtee tohon hommaan jos menee hankalaks.
Mitä eroa niissä sähköissä sitten on? Eli noissa on eri moottorinohjaus, eikö tuo vakio ruisku ymmärrä ahtamista? Sori että kyselen mutta mulla ei oo kokemusta 850 volvoista, oon perehtyny ainoastaan b2X0 moottoreihin.
Jos joku jaksaisi nähä vaivaa että mitä mun tarvii hankkia moottorin lisäksi, eli ajatellaan että löydän täydellisen koneen jossa turbo ym on kiinni. Itellä tulee mieleen nyt ainakin downpipe, välijäähdytin,
-
Johtosarja, ohjausboxit+niiden liitin portit jos eroavat toisistaan, tarvittavat letkut (vesi ja öljy).
-
Lisäksi jäähdytin, jossa on moottoriöljyn kierto.
-
Eli melkeen helpompi hommata tekniikanluovuttaja jos tuohon hommaan haluaa ryhtyä