Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: ikämies - 14.05.2015, 09:59:25
-
960 vm - 94, ajettu 260 tkm. Viime vuodet vähäisellä ajolla - lyhyttä matkaa maaseudulla.
Tuntuu että koneesta on tehot hävinneet. Öljyä ei kulu ja muutenkin toimii luotettavasti,
mutta moottori tuntuu nuhapumpulta.
Mistä voisi johtua?
t Ikämies
-
Ilmansuodatin tukossa?
Katti tai joku äänenvaimennin tukossa?
-
Koska viimeksi tulpat vaihdettu? Ja mikä on "lyhyttä matkaa maaseudulla"? Hyvähän se olisi antaa koneen kunnolla lämmetä ja kierroksia välillä.
-
Täytyy laittaa tulpat ja ilmanputsari vaihtoon - edellisestä vaihdosta varmaan 10 vuotta.
Jos katalysaattori on tukossa, selviääkö siitä muuten kuin vaihtamalla kokonaan uuden?
Taitaa olla kallista lystiä?
-
Onko vanhaa bensaa tankissa ja onko suodatinta vaihdettu?
-
Jos katalysaattori on tukossa, selviääkö siitä muuten kuin vaihtamalla kokonaan uuden?
Taitaa olla kallista lystiä?
Vähän riippuu miksi ja miten pahasti on tukossa. Jos on vaan lyhyestä ajosta jäänyt karstaa kennojen pintoihin niin reippaampi ajo voi polttaa sen auki. Tai sitten se sulaa siinä samassa. Toinen vaihtoehto voi olla että se on jo mekaanisesti rikki.
Jonkin verran hintaviahan nuo ovat vaihtaa verrattuna ilmanputsariin, mutta passelin tarvikkeen saanee parilla - muutamalla satasella. Ei sitä merkkiliikkeestä tarvi hakea.
Täytyy laittaa tulpat ja ilmanputsari vaihtoon - edellisestä vaihdosta varmaan 10 vuotta.
Näihin sitten alkuperäiset tulpat, sanoo isot pojat. Tarvikkeilla ei kuulemma toimi hyvin.
-
Kiitokset vinkeistä, kokeilen näitä.
Muuten sen verran hieno laatuvaunu ettei viitsi vaihtaa.
-
960 vm - 94, ajettu 260 tkm. Viime vuodet vähäisellä ajolla - lyhyttä matkaa maaseudulla.
Tuntuu että koneesta on tehot hävinneet. Öljyä ei kulu ja muutenkin toimii luotettavasti,
mutta moottori tuntuu nuhapumpulta.
Mistä voisi johtua?
t Ikämies
MIten se kulkupuoli? Eihän se tosiaan raketti ole alunperinkän, mutta 450tkm ajettukin kulkee sen 200km/h, 80km/h vauhdista kun polkaisee kickdown nappulaa myöden kaasupolkimen pohjaan, lähtee keula vasemmalle ja perä oikealle :-X
-
Mitä noihin alkuperäisiin tulppiin tulee, niin saatanpa niitä seuraavan kerran kokeillakin. Autossa oli orginaalit silloin kun se meille about 7 vuotta ja 240 tkm kilometriä sitten tuli. Sen jälkeen olen ajanut tarvikekynttilöillä enkä ole huomannut mitään, mikä viittaisi siihen, että ei toimisi tuossa. Jos havaitsen alkuperäistulppien tuovan ajoon jotain, mitä nyt on puuttunut, lupaan kertoa havainnoistani syksymmällä lisää ;)
Hinnastahan noiden ostaminen ei ole kiinni; Bilian verkkokaupasta just katoin, että tulppasatsin tuotenro: 8642661 kustantaa 47.52 € ja ilmansuodatin, mikäli ikäluokkani edustaja sellaisenkin siniseltä noutaa näyttää seuraavaa: tuotenro: 9161033 24.60 €
-
MIten se kulkupuoli? Eihän se tosiaan raketti ole alunperinkän, mutta 450tkm ajettukin kulkee sen 200km/h, 80km/h vauhdista kun polkaisee kickdown nappulaa myöden kaasupolkimen pohjaan, lähtee keula vasemmalle ja perä oikealle :-X
Kunhan ollaan sorapinnalla (tämä havainto siis tarviketulpilla) :D
-
Kunhan ollaan sorapinnalla (tämä havainto siis tarviketulpilla) :D
Asfaltilla.
Mulla taisi olla 450tkm ajetussa alustassa jo sen verran väljää, että taisi taka-akseli muuttaa kulmaansa :-X
-
No tuo vähän selittää ;)
Ei ole tuolla meidän (= vaimon) 150 kilowattisella V90:llä ollut sutimisesta pelkoa sen paremmin silloin kun se taloon tuli 127 tkm ajettuna eikä nyt kun mittarilukema lähestyy 370 tkm:ä.
Tosin takapään puslat kaikki vielä orginaaleja eli ehkä tuo muutaman vuoden päästä jo piirtää viivaa. Edes lyhyttä ja katkonaista ;D
Lähetetty iKälättimestä