Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Nahkahansikas - 12.06.2011, 13:02:39
-
Moi
Volvo 850tdi 1996. ABS-vikakoodi -314 (oikean takapyörän anturin signaalivirhe) Anturi vaihdettu, ei vaikutusta.
Luin netistä että näissä 96-98 ohjausyksiköissä olisi jotain kolvausongelmia, ja ostin käytettynä nettivaraosan kautta "ehjän abs-boksin". Tämän vaihdon jälkeen ei enää tule anturin signaalivirhettä, mutta tilalle koodi abs-443 (PUMP MOTOR, ELECTRICAL OR MECHANICAL FAULT)
Ideoita tämän korjaamiseksi / vian paikantamiseksi :-\
Kiitti.
-
Kuules se ABS pumpun virrasyötössä on häikkää tarkista liitokset ja toivottavasti ne juotokset on kunnossa siinä ostetussa boxissa.Muuta en voi kertoa näkemättä autoa.
-
Todennäköisesti pumpunlittimen juotokset on siitä uudesta ohjainlaitteesta murtunut. Ei muuta kuin auki ja juottamaan ne tai jos et itse halua tai uskalla korjata niin lähetä vaikka meille korjattavaksi.
-
Minullakin aika ajoin jää abs-valo palamaan ja siksi olen miettinyt sen ohjausboksin vaihtoa. Mutta olen sitten lueskellut ohjeita juotosten kolvaamisesta uudestaan, koska tuo abs-valo ei jää aina palamaan.
Mutta sitä ennen haluaisin kysyä noista oireista, että viittaavatko juotos-ongelmiin.
ABS-valo jää usein, varsinkin helteellä ja kun moottori on ollut kuuma, niin sitten käynnistyksen jälkeen valo jää palamaan.
Silloin, kun abs-valo jää palamaan, niin mitkään ajovalot ei toimi ja nopeusmittarikaan ei toimi :D
En tiedä miten ne liittyvät toisiinsa, mutta kun abs-valo sammuu, niin valot pelaa ja mittari toimii taas.
-
Minullakin aika ajoin jää abs-valo palamaan ja siksi olen miettinyt sen ohjausboksin vaihtoa. Mutta olen sitten lueskellut ohjeita juotosten kolvaamisesta uudestaan, koska tuo abs-valo ei jää aina palamaan.
Mutta sitä ennen haluaisin kysyä noista oireista, että viittaavatko juotos-ongelmiin.
ABS-valo jää usein, varsinkin helteellä ja kun moottori on ollut kuuma, niin sitten käynnistyksen jälkeen valo jää palamaan.
Silloin, kun abs-valo jää palamaan, niin mitkään ajovalot ei toimi ja nopeusmittarikaan ei toimi :D
En tiedä miten ne liittyvät toisiinsa, mutta kun abs-valo sammuu, niin valot pelaa ja mittari toimii taas.
Jos valotkaan ei toimi niin silloin viittaisi siihen että vikaa voi olla myös virtalukossa.
-
??? Kävin taas vähän kurvailemassa, niin lähtiessä abs-valo jäi palamaan ja valot ja nopeusmittari eivät toimineet. Piti sitten laittaa valokatkaisimesta edes huomiovalot päälle. Hetken aikaa ajettuani, sammui abs-valo ja nopeusmittari ja valot alkoi toimimaan.
-
Tarhanen, vihda virtalukon pohja niin asia korjaantuu, ja osta alkuperäinen Volvon varaosista, on halvempi kuin esim.motonetissa.
-
Mitähän tuo pohja kustantaa... arviolta?
-
Laita auto käyntiin ja heiluttele avainta / virtalukkoa ja katso onko vaikutusta.
-
Mitähän tuo pohja kustantaa... arviolta?
olikos se nyt jotain viiskymppii volvolla, en muista tarkalleen mut halvempi ku motonetis ja vaihtaa apaut vartissa.. Kääntyykö avain "off"-asennosta "on"-asentoon löysänlaisesti? Se on myös merkki et pohja on vaihtokunnossa.. avainta käänettäessä pitää välit tuntua selkeästi.. Missäs tämä auto olikaan?
-
Laita auto käyntiin ja heiluttele avainta / virtalukkoa ja katso onko vaikutusta.
olikos se nyt jotain viiskymppii volvolla, en muista tarkalleen mut halvempi ku motonetis ja vaihtaa apaut vartissa.. Kääntyykö avain "off"-asennosta "on"-asentoon löysänlaisesti? Se on myös merkki et pohja on vaihtokunnossa.. avainta käänettäessä pitää välit tuntua selkeästi.. Missäs tämä auto olikaan?
Voisi kokeilla erikseen tuota löysyyttä vielä, kun en ole avainta kääntäessä kiinnittänyt juurikaan huomiota tuohon löysyyteen.
Lahdessa päin auto majailee.