Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: miksu122 - 14.05.2015, 22:50:29
-
Elikkäs Cee olisi kyseessä ja kytkin nyt on alkanut luistaa. Onkohan kenelläkään tietoa mitä tuo remontti suunnilleen tulisi maksamaan jos kaikki hilpeet vaihtaisi mukaanlukien sylinterin? Kannattaako mennä siniselle vai suostua tappioonsa ja teetättää "pikkuliikkeellä"? Myöskin jos tuossa tulevaisuudessa jos saisi vaikka hieman kutiteltua tuota 2.0T niin minkälaista kytkintä nyt kannattaisi katsoa sinne? kestääkö originaali kuinka pitkälle? Ja laatikko on muistaakseni M56 sama kuitenkin mikä löytyy T5 jos olen oikein ymmärtänyt.
-
Kyllä alkuperäinen kestää kutitellun 2.0 tehot, jos et oikeasti ala virittämään eli koneen sisuskalut vaihtoon ja muuta..
Osat tarvikkeina ehkä n.400+ työ. Työsylinteri on siis painelaakerissa joka menee myös vaihtoon. Kaksoismassapyörää ei tarvinne vaihtaa, jos täytyy, lisäkulu n.600€.
Pikkupajalla koko hinta ehkä n.800-900€ ilman vauhtipyörää..
Sinisen hintaa en tiedä, se selviää kysymällä.
-
Itse vaihtaisin tuossa remontissa vielä kampiakselin takapään stefan, vetoakseleiden stefat kytkinakselin stefan ja lootaöljyt koska auto alkaa olemaan jo 15v vanha ja tuo kampuran takapään stefa tuppaa aina vuotamaan (helvetillinen homma jälkikäteen). Myös nuo vauhtipyörän pultit tulisi vaihtaa, mikäli vauhtipyörän irroittaa vaan käsittääkseni moni noilla vanhoillakin kasannut. Volvo 850 kytkimen vaihdon ohjeaika näkyy olevan 5,30h joten jos nuo stefat vaihtaisi nii varmaan joku 6h voisi olla aika realistinen arvio.
-
Itse vaihtaisin tuossa remontissa vielä kampiakselin takapään stefan, vetoakseleiden stefat kytkinakselin stefan ja lootaöljyt koska auto alkaa olemaan jo 15v vanha ja tuo kampuran takapään stefa tuppaa aina vuotamaan (helvetillinen homma jälkikäteen). Myös nuo vauhtipyörän pultit tulisi vaihtaa, mikäli vauhtipyörän irroittaa vaan käsittääkseni moni noilla vanhoillakin kasannut. Volvo 850 kytkimen vaihdon ohjeaika näkyy olevan 5,30h joten jos nuo stefat vaihtaisi nii varmaan joku 6h voisi olla aika realistinen arvio.
Kampuran ja laatikon stefat ehdottomasti vaihtoon, ei maksa taivasosuuksia, mutta erikseen sen takia pajoittaminen ei kannata.
-
Volvo 850 kytkimen vaihdon ohjeaika näkyy olevan 5,30h joten jos nuo stefat vaihtaisi nii varmaan joku 6h voisi olla aika realistinen arvio.
No paljonkos 6 tuntia sinisellä töitä maksaa? :)
-
Kiitoksia kaikille vastanneille ja pistetään nuo stefat vaihtoon sitten samalla reissulla. Lohjan volvolta kun kyselin paljonko ottavat tuntipalkkana sanoivat 1h/100€ joten kyllä se jokin pikkupaja saa luvan olla ;)
-
Kiitoksia kaikille vastanneille ja pistetään nuo stefat vaihtoon sitten samalla reissulla. Lohjan volvolta kun kyselin paljonko ottavat tuntipalkkana sanoivat 1h/100€ joten kyllä se jokin pikkupaja saa luvan olla ;)
Aika kallista on :o Päijät-hämeessä on tuo pikku-korjaamoiden tuntiveloitus noin puolet tuosta
-
Kiitoksia kaikille vastanneille ja pistetään nuo stefat vaihtoon sitten samalla reissulla. Lohjan volvolta kun kyselin paljonko ottavat tuntipalkkana sanoivat 1h/100€ joten kyllä se jokin pikkupaja saa luvan olla ;)
Aika moni (isompi firma) laittanut tollaisen hinnan ja ihmettelee minne asiakkaat häipyvät. :)
-
Aika moni (isompi firma) laittanut tollaisen hinnan ja ihmettelee minne asiakkaat häipyvät. :)
Viroon. :D
-
Viroon. :D
Ei olisi huono idea ;D