Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: kerma - 17.05.2015, 16:57:54
-
Joo eli vm.89 b200f koneinen 740 käy heikosti tyhjäkäyntiä. On lh2.4. Ei anna koodeja. Imu vuotoja ei löydy. Kaasuläppä putsattu. Lambda uusi bossilainen. Uutta imm. Koklattu. Missä vois olla vikaa? Ajossa pelaa. Laittaa käyntiin, käy n. 1000 vähä reilu. Lähtee ajaa ni kohta käy valoissa 250-500rpm Ja joskus lambda valo välähtää.
-
onko ilmanotossa termari etc jäänyt lämpimään asentoon?
-
Onko se sielä mihin tulee haitariputki pakosarjalta?
-
Jeps, jos siellä läppä on
-
Joo täytyy tutkiskella. Lämpösenä käy aina ajon jälkeen hyvin. Sit sellasen homman huomasin että kun kaasuläpäm kotelon se musta mötikkä (tunnistin) niin siihen tulee liitin. Jos siitä liittimestä painaa syvemmälle niin käynti nousee heti 750rpm. Mitähän tää tarkottais, laitoin jo crc.tä ilman vaikutusta?
-
Kaasuläppäkytkin.
Juurikin tuo kampe kertoo koska auton haluttaisiin käyvän tyhjäkäyntiä.
-
Sit se vielä tekee sitä että jos käy huonosti ja lyö kaasun pohjaan ja antaa kierrosten nousta vaikka 3000 rpm ja päästää kaasun ni saattaa muutamalla rykäsyllä jäädä käymään 750rpm. Mites tuon osan kanssa, saako uuden mistä mihin hintaan vai voiko jotenkin korjailla?
-
Pitää käydä sinisellä kysymässä kuinka köyhtyis sitä kautta.
-
Eiks mokomia saa ihan tarvikkeenakin.
-
Mulla kävi huonosti tyhjää aina sillon tällön ja loskasateessa auto sammukin liikenteeseen kun virranjakajan kannessa oli halkeama mitä ei nähny kyllä kun vasta sen jälkeen kun sen putsas. Mokoma imi niin paljon kosteutta sisäänsä, että lopulta ei käyny ollenkaan. Puolan ja jakajan välinen johto oli myös huonona. Halvat osat vaihtaa ainakin näin aluksi.
-
Joo täytyy sytkäpuoli uusia ku vaan tulpat oon 40t aikana sinne paristi vaihellu mitä mulla on ollu. Laitoin ton kaaduläpän tunnistimen tilaukseen.
-
Et liene säätänyt sitä kaasuläppäkytkintä? Ja imuletku kaasuläppäkotelosta irti ja kunnon pesu rätillä ja esim bensa tai bräkleen sille kaasuläpän ympärykselle, monesti tosi karstanen...
-
En ole kajonnut säätöihin. Kaasuläppäkotelo on täysin puhdas ja kiiltävä ulkoa että sisältä, bräkliinillä kivasti. Jännä vaan että kun hieman painaa liitintä niin käynti tasoittuu.
-
Voipi olla kontakti poikki sieltä kytkimen sisältä.
Eihän kaasuvaijeri kanna yhtään?
Kuuluuko kytkimestä naksahtelua heti kun vähänkään availee kaasuläppää.
-
Mielestäni kaasuvaijeri ei kanna, tarkastan vielä. Ja kytkin naksahtaa kyllä kun läppää kääntää. Täytyy kattoo oisko siinä pihassa tai liittimessä jotain vialla jos sen tosta näkis.
-
Noniin! Nyt auto pelaa. Vaihdoin sen kaasuläpän tunnistimen. Hintaa oli 63€, kiitoksia avusta! ;)