Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: eepo - 17.05.2015, 19:26:27
-
Ehtisikö joku foorumilainen vaihtaa öljyjä vm-2000 5-vaihteiseen lootaan sopivaa korvausta vastaan.
Jos ite innostun koittamaan niin mistä saa tarvikkeet. Mitä letkua (koko), kumpi letku irti jäähdyttimeltä ym.
-
Kaksi faq-topicia läpilukemalla on työ jo melkein tehty:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=130.0
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=40722.0
Youtubesta löytyy myös video-ohjeita. Tarvikkeet saat öljyä lukuunottamatta vaikka biltemasta. Öljyksi jws3309 luokituksen täyttävä tuote.
Lisäisin noihin ohjeiden tarvikkeisiin vielä apteekista ison ruutan ja öljytikun kolosta mahtuvaa letkua. Näiden avulla öljymäärä on helppo laskea oikealle tasolle kun sitä lopussa kumminkin on liikaa.
-
Kaksi faq-topicia läpilukemalla on työ jo melkein tehty:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=130.0
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=40722.0
Youtubesta löytyy myös video-ohjeita. Tarvikkeet saat öljyä lukuunottamatta vaikka biltemasta. Öljyksi jws3309 luokituksen täyttävä tuote.
Lisäisin noihin ohjeiden tarvikkeisiin vielä apteekista ison ruutan ja öljytikun kolosta mahtuvaa letkua. Näiden avulla öljymäärä on helppo laskea oikealle tasolle kun sitä lopussa kumminkin on liikaa.
Lisään vielä että Biltemasta saa myös tratti sarjaa jossa on letkulla oleva pää, lisäksi keittiötarvike puolelta mitta-astia samasta putiikista jolla oli helppo mitata öljyn määrä. Toiseksi, monesti on neuvottu ottamaan paluulinjan putki irti jäähdyttimestä. Mielestäni typerää rikkoa ne plommit kun on helpompi ottaa paluuputki laatikon päältä irti virittää siihen letkut, tässä normaali hydrauliikan helmiliitos. Kolmas ja viimeinen, Biltemasta löytyy nykyään ATF öljy jossa on JWS3309 luokitus ja lisäksi Volvon luokituksia, ei kylläkään kokemusta tuosta. Itsellä Teboilin fluid S öljy lootassa.
-
Homma alotettu. Hain letkua ja välineet biltemasta. Pistin paikoilleen ja auto käyntiin. Mitään ei tapahtunut. Onneksi hoksasin sammuttaa auton ja mennä katsomaan. Öljy tulikin letkusta jonka irrotin jäähdytäjän päästä eikä jäähdyttäjän päästä johon laitoin biltemasta hakemani letkun..
Toi linkitetty ohje on uudempikoriseen eikä näjemmä päde suorakylkiseen 5 vaihteiseen.. Eli olisi pitänyt ottaa jäähdyttäjän päästä alempi letku irti tai jotain ihan muuta. Pikkusen vituttaa toi sotku tos laatoilla..
-
Tuo ylempi ohje olisi siis ollut pätevä muuten kuin öljyjen osalta. Eli kiertosuunta muuttuu ilmeisesti vasta korimallin myötä, eikä laatikon mukaan.
-
Homma alotettu. Hain letkua ja välineet biltemasta. Pistin paikoilleen ja auto käyntiin. Mitään ei tapahtunut. Onneksi hoksasin sammuttaa auton ja mennä katsomaan. Öljy tulikin letkusta jonka irrotin jäähdytäjän päästä eikä jäähdyttäjän päästä johon laitoin biltemasta hakemani letkun..
Toi linkitetty ohje on uudempikoriseen eikä näjemmä päde suorakylkiseen 5 vaihteiseen.. Eli olisi pitänyt ottaa jäähdyttäjän päästä alempi letku irti tai jotain ihan muuta. Pikkusen vituttaa toi sotku tos laatoilla..
Sori eepo, mutta oli pakko nauraa ääneen kuin luin tän korjausraportin ;D tuli vaan semmonen kummeli sketsi fiilis. Ei herneitä.
-
Ei herneitä..
Pitääkö auto olla käynnissä kun kattoo öljyn määrän mittatikusta?
-
Pitää, Carcom vaihtelee öljyjä. :hello: