Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: maxmax - 20.05.2015, 17:41:24
-
Volvo v50 2.0d -05 ajettu 260tkm, dpf poistettu (mekaanisesti ja ohjelmallisesti) ja egr myös ohjelmallisesti poistettu.
Välillä käynnistäessä käynnistyy, muttei ota kierroksia yli 1200 ja meinaa tukehtua/sammua. Kun kaasua polkee päälle ja pois hetken niin yhtäkkiä alkaa kiertää normaalisti. Suurin osa käynnistyksen jälkeisistä lähdöistä sujuu ongelmitta.
Välillä myös hitaasti kiihdyttäessä alkaa nypyttää noin 2000 - 3000 kierroksen kieppeillä. Jos kiihdyttää oikein rivakasti niin ongelmaa ei esiinny.
Egr ja dpf poistettu käytöstä kuten em. eikä vaikutusta. Kaasuläppäkotelon putsaus tehty eikä likaa juuri ollut eikä asialla mitään vaikutusta. Polttoaine- ja ilmansuodatin vaihdettu. Ei vikakoodeja. Luettu Vidalla. Olisiko vinkkejä mistä lähteä vikaa seuraavaksi etsimään? Alkaa hieman turhauttaa..
-
Liikkuuko se läppä ongelmitta vai tahmaako siihen koteloon reunoistaan?
Itse ainakin jouduin veistelemään siitä läpän reunoista tavaraa vähän pois jotta alkoi liikkumaan kunnolla, muuten tahmasi koteloon ja jäi herkästi kiinni-asentoon.
-
Liikkuu ongelmitta. Ei mitään jumiutumista havaittavissa.
Eikös suutinvika näy savuttamisena? Ja oireet ei kai muutenkaan täsmää..
-
Jos suutin oireilee "kusemalla" se aiheuttaa savutusta, mutta voihan se hajota muillakin tavoin...
Ohivuodot voisi mittailla, sillä näkee suuttimien kunnon aika hyvin.
-
Kaikki suuttimet tuon perusteella kunnossa. Tässä loppuu itseltä jo ideat.. Ei kukaan osaa sanoa ees minne hakuammuntaa kannattaisi suunnata?