Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: MikKap83 - 20.05.2015, 21:52:59
-
moottori siis b230ft
Oireet esiintyvät pääosin lämpimänä. Aamulla ekassa käynnistyksessä kuulostaa niinku kävis hetken kolmella. Kuumana tupsuttaa putkessa, kierrokset heittelee ja kuulostaa niiku olis sytkä pielessä.
Jakohihna on vaihdettu ja on kohdallaan. Teki samaa jo ennen hihnanvaihtoa.
Ei vikakoodeja ezk:lta eikä eculta
Autoon vaihdettu jakajan kansi, pyörijä, tulpanjohdot, tulpat, sytkäpääte. Lamda uusittu, kokeiltu toista immua ja tyhjäkäyntisäädintä. Uusi bensapumppu+ suodatin. suuttimet, paineensäädin toisesta autosa. uusi lämpötilaanturi, suutinrele ja järjestelmärele.
Alipaineletkut uusittu. Imuvuotoja ei tunnu löytyvän.
puristuspaineet mitattu ja kaikista pytyistä löytyy sama 10bar
Tulpat on siistin näköiset eikä pakokaasu haise pakkasnesteelle.
Auto toimii ajossa normaalisti, ei nyi ja vetää niinku pitää.
Alkaa ideat loppua...
-
Tuo vauhtipyörän asentoanturi näytti listastasi puuttuvan. Olisi ainakin helppo ja halpa kokeiltava. Mulla oli murtuma johdossa kun oli ollut liian jyrkällä. Mites nesteet paisuntasäiliössä pysyy.? Mulla teki kanssa tuota ajoittaista kolmella käyntiä ennenkuin kansipahvi hajosi kunnolla yhtäkkiä ja nesteet paineella pihalle.
Tuosta kansipahvin kestoiästä näissä tuli mieleen erään sinisellä pitkään olleen asentajan kokemus, että näissä koneissa kansipahvien keskimääräinen kesto on ollut n. 350 tkm. En tiedä sitten miten tuo pitää paikkansa, mutta tämä nyt oli hänen kokemuksensa. Omani ainakin hajosi juuri tuossa kohtaa.
-
Asentoanturi on myös vaihdettu. unohtu kirjottaa listaan. Nestettä häviää todella vähän mutta se vuotaa vesipumpun ja kannen välissä olevasta tiivisteestä. Kilometräjä tuossa on kiitettävät 465tkm eikä näy merkkkejä että olisi koskaan avattu.
-
Joo, ei sitä mullakaan paljoa sieltä esim viikossa hävinnyt, mutta jos sulla on selvä muu vuotokohta tiedossa, niin tiedä sitten.
-
Mulla oli vähän samanlaisia oireita ,vika löyty kun irrotti imusarjan , tiiviste oli 1 ja 4 sylintereiden kohdalta , alapuolelta tullu " vähän ulos" ,tosi vähän ,ei oikein nähnyt vaikka peilillä yritti katsoa,näky selvästi kun imusarjan irrotti , uusi tiiviste ja ongelmat häipy .
-
Tuo on tosiaan tuo imusarjan tiiviste seuraava tutkintakohde... Motonetti näyttää lopettaneen tuon tiivisteen irtonyynnin eli pitää vissii ostaa varalle koko tiivistesarja.