Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: volvo99v70 - 13.06.2011, 18:45:20

Otsikko: Kytkinongelma
Kirjoitti: volvo99v70 - 13.06.2011, 18:45:20
Tervehdys Vovolaiset,Auto v70 -99 10v kytkin teki tepposen,tähän asti toimi normaalisti,ja vähän aikaa lähdettyäni liikkeelle,sitten tuli aivan oudoksi,auton ollessa paikalla kun kone ei käy,kytkin pohjassa menee vaihteet päälle ajossa on poljin hervoton. mikä neuvoksi,kiitos vastauksista etukäteen.
Otsikko: Vs: Kytkinongelma
Kirjoitti: Koo Pee - 13.06.2011, 21:50:02
Tervehdys Vovolaiset,Auto v70 -99 10v kytkin teki tepposen,tähän asti toimi normaalisti,ja vähän aikaa lähdettyäni liikkeelle,sitten tuli aivan oudoksi,auton ollessa paikalla kun kone ei käy,kytkin pohjassa menee vaihteet päälle ajossa on poljin hervoton. mikä neuvoksi,kiitos vastauksista etukäteen.

Siis kun kone ei käy,kytkintä poljettaessa normaali vastus ja vaihteet toimii.>kytkin irrottaa?. (vaihteet pääosin taitaa mennä päälle kytkin ylhäälläkin jos moottori sammutettu)

Kun moottori pyörii niin kytkin on rento ja vaihteet ei kytkeydy?> Paljonkos on kilometrejä kertynyt?
Otsikko: Vs: Kytkinongelma
Kirjoitti: volvo99v70 - 13.06.2011, 23:05:51
Siis kun kone ei käy,kytkintä poljettaessa normaali vastus ja vaihteet toimii.>kytkin irrottaa?. (vaihteet pääosin taitaa mennä päälle kytkin ylhäälläkin jos moottori sammutettu)

Kun moottori pyörii niin kytkin on rento ja vaihteet ei kytkeydy?> Paljonkos on kilometrejä kertynyt?

Ajettu 251 tkm. tuo vastus polkimessa ei ole entisenlainen, Kun moottori pyörii niin kytkin on rento ja vaihteet ei kytkeydy?> tuo mainitsemasi,juuri niin. Muuten tilanne tuo ensin mainitsemasi.vastusta ei ole polkimessa kuin aikasemmin. Aluksi kun kerroin kaikki tapahtu ajossa,kun piti vaihtaa pienemmälle,jospa saisin hiukan vinkkiä.kiitos.
Otsikko: Vs: Kytkinongelma
Kirjoitti: Koo Pee - 14.06.2011, 20:49:37
No kannattanee tutkia tuo kytkimen työsylinterin tiiveys>onko ilmaa tai vuotoja?>nestettä riittävästi säiliössä.
Jos sieltä ei häikkää löydy voi mennä paineasetelman,painelaakerin,tai polkimen mekaniikankin piikkiin.>yleistietoa tämä ja tuon mallin paremmin tuntevat vastatkoon täsmällisemmin miten mikäkin nippeli huolletaan.
Otsikko: Vs: Kytkinongelma
Kirjoitti: Grand-Tourer - 19.06.2011, 13:45:04
Kytkinneste säiliö on samassa jarrunestesäiliön kanssa, siellä tuulilasin puoleisessa päässä. ( 855- 95 b5252s aw42)
Matala seinä välissä ettei hörsi jarrunesteet. Niin kurkkaa sinne että onko nestettä. Ilmausnippa löytyi työsylinteristä.

Jos kytkinnesteet karanneet ja vaihdat tiivistesarjan, niin takavedon tiivistesarja ei hyvä, jos yleisvaraosaluettelo sanoo.