Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: volle - 25.05.2015, 15:01:34

Otsikko: b19-muutoskatsastus 2.3
Kirjoitti: volle - 25.05.2015, 15:01:34
terve.tarviiko 244 vm 84 b19k muutoskatsastukseen 2.3 kaasutin moottoriin jarruista ja jousista ja ehkä vakaajista yhdenmukaisuus todistusta?
Otsikko: Vs: b19-muutoskatsastus 2.3
Kirjoitti: lassii - 25.05.2015, 17:14:51
Periaatteessa.

Mut kun oot hiljaa vaan konttorilla niin harva katsuri noita moottoreita erottaa toisistaan.
Otsikko: Vs: b19-muutoskatsastus 2.3
Kirjoitti: volle - 25.05.2015, 18:51:20
on se yksi vaihtoehto. mutta jos haluaa lailliseksi niin mistähän semmoisia todistuksia saa?
Otsikko: Vs: b19-muutoskatsastus 2.3
Kirjoitti: lassii - 25.05.2015, 19:16:38
Ei se mitää todistuksia vaadi. Sanoo vaan et tuun muutoskatsastukseen. Turbo malli ja diiseli on sit eri juttu mut noi perus vaparit menee ihan samaa rataa.

Ite en sanois konttorilla yhtään mitään.
Otsikko: Vs: b19-muutoskatsastus 2.3
Kirjoitti: Lankku - 25.05.2015, 20:55:39
Jos teho kasvaa alkuperäisestä enintään 10%, ei tarvitse mitään todistusta jarruista sun muista. Sen kuin merkkauttaa vaan tiedot paperiin. Alkuperäisistä moottoreista puhuttaessa, tehon takeeksi riittää käyttöohjekirjan tai korjausoppaan tehot.
Otsikko: Vs: b19-muutoskatsastus 2.3
Kirjoitti: mauser240 - 29.05.2015, 16:18:47
Jos teho kasvaa alkuperäisestä enintään 10%, ei tarvitse mitään todistusta jarruista sun muista. Sen kuin merkkauttaa vaan tiedot paperiin. Alkuperäisistä moottoreista puhuttaessa, tehon takeeksi riittää käyttöohjekirjan tai korjausoppaan tehot.

Mulle on selitetty että se 10 prosentin sääntö pätee vasta tehokkain vertailuauton kohdalla.

Tässä kohteessa riittää kun näytät varaosaluettelosta että autossasi on vastaavat kamat kuin vertailuautossa joka on koneen luovuttanut.