Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: KekeN - 30.05.2015, 18:40:36
-
Morjees, jokohan ne alkoi kaasuläppäkotelon viat omassa yksilössä...paljon ajettu, kohta 350tkm, eikä oo tuo vielä kummitellut. Mutta nyt tuossa ajellessa olin huomaavinani pari kertaa kaasun yksinään nykäisevän vähän ylöspäin...ja kun nyt kylmiltään lyö käyntiin, kuten äsken, höpötteli tyhjäkäynti omiaan, putosi alas, nousi ylös...käy niin alhaalla että kone jo vähän pöyrii huonosti, nostaa siitä normaalia korkeammalle tyhjäkäynnile...polin kaasua muutaman kerran, ottaa ihan ok kierroksia...humpaili vielä hetken yksinään tyhjäkäynnillä ja pyöri sitten normaalisti. Ajussa pienellä pätkällä en huomannut mitään.
Ehkä tähän liittyvää esitautia on ollut jo aikaisemmin, kun vuosia ominaisuutena on ollut kylmällä pieni haluttomuus vetää kunnolla, mutta hävisi aina ihan muutaman sadan metrin ajun jälkeen, kovallakin pakkasella. Mutta saattoi ilmetä helteelläkin. En tiedä liittyneekö nyt tähän tyhjkäkäyntihommaan.
Mitään vikakoodia ei tule, eikä muutakaan valita...mutta varmaankin tuo kaasuläppäkotelo? Sehän taisi olla tässä T6 mallissa hankalampi purkaa? Pitänee kokeilla sitä putsausta ensin...auto on vanha ja ajettu, mutta melko ison rahasumman saa antaa että parempaan pääsee...tämä kelpais kyllä vaikka vuosikausia vielä...
-
Moi
ettei olisi moottorin lämpötilan tunnistin tai imuilman lämpötilan tunnistin kaput,
tai sitten ehkä joku alipainevuoto.
-
Tere.
Immun voisi myös pestä,aiheuttaa juuri tuollaista tyhjäkäynnin heittelyä.
Minulla kilsoja vasta 160 000,joitakin aikoja sitten oli samat oireet,putsasin kaasuläpän vaikka eituolla juuri mitään näyttänyt olevan(hommana aika ahdas tehdä).
Lopuksi vika oli kuitenkin immussa jonka laitoin uuden ja nyt pelannut moitteetta.
-
Ei varsinaisesti tähän liity mutta miten on laatikko pelannut 350 000 kilsan aikana? :)
-
Laatikko pelaa hienosti. Kerran on minun aikaan vaihdettu öljyt ja suodatin, saattaapa hyvinkin olla ainut kerta...:) Mutta mistään ei huomaa että ois pienintäkään probleemaan. Kaveri vieläpä töikseen automaattilaatikoita korjaa...joten oon jo ootellut milloin tavataan työasioissa. Tietty edellinen omistaja oli varmasti aika rauhallinen ajotavoiltaan (iäkkäämpi mies) ja eikai tässä oo itsekkään tullut paljoa rääkättyä...
Mutta näin maalaisena, pakko kysyä mikä on immu? ;D
Nyt on useita startteja kylmänä ettei oo oireillut yhtään. Kävin tuossa asioikseen antamassa vähän happea koneelle moottoritietä ees-taas kiihytellen...on nimittäin melkein kokonaan kaupunkiajussa tämä auto. Eikai tässä auta kuin ootella...ja pestään immu kunhan keksitään mikä se on :)
-
Mutta näin maalaisena, pakko kysyä mikä on immu? ;D
Ilmamassamittari
-
Vihdoin ja viimein tähänkin vikaan saatiin selvyys mistä kiikastaa...yhtä ja toista kerettiinkin jo kokeilla. Kaasuläppäkotelohan se, vikamuistiin tulee siitä merkintää, vikavalo ei kuitenkaan syty. Tätä vikaa ei saa myöskään poistettua.
Mitäs mahdollisuuksia tässä nyt olisi edessä...näinkin paljon ajettuun alkaa vähän miettien tekemään isompia tai ainakin kalliimpia remontteja...vaikka mieluustihan tällä vielä ajelisi monta vuotta...