Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: nelikymppi - 31.05.2015, 15:24:26

Otsikko: S40 päästöt pielessä
Kirjoitti: nelikymppi - 31.05.2015, 15:24:26
auto siis S40 -96 2.0i
päästötesti anto liian korkeat CO- ja HC- arvot: tyhjäkäynnillä CO 0,61- max. 0,50 ja HC 173- max. 100 ja kierroksilla CO 0,68 max. 0,30.

vasta uusittu:
-tulpat NGK
-ilmansuodatin (ja öljyt)

-sytkäpuolat vuosi sitte motonetistä, johot vajaa 3v sitte motonet, mittasin yhellä ohjeella vastukset ni ihan ok pitäs olla.
-katti palanu tyhjäksi jossai välissä, se on selvin havainto tähän mennessä., nyt pitäs selvittää tuo käyntihomma ennenku laittaa ainakaa mitää uutta kattia palamaan ..
-vikavaloja ei pala
-Lambda- arvo kunnossa, - tyhjällä katilla? ..vai onko ne ihan välittömässä yhteydessä ..

pitäkö alkaa selvittää onko joku tunnistinvika joka vois tehä sen että kone pitää ryyppyä, mikä aiheuttas rikkaalla käynnin ..
kokeilin starttipilotti- suihkeella onko imuvuotoja niin ei välittömästi näyttäs olevan ..  auto kulkee hyvin, ei nykimisiä tms. Oisko imuilman tunnistin tai/ja moottorin lämpötunn. mistä alottas ..? termostaatin laitan uuen, ihan perusasiana

-onko muuten termostaattikotelon kylessä oleva pieni 2- johtonen anturi ehkä moottorinlämpöt. johdon ku irrottaa ni moottorivikavalo syttyy.
- wetterin johtoon jos veisi siellähä varmaan täsmätiedon saisi mutta matkaa on ..