Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: ec1393 - 01.06.2015, 19:40:55
-
Sorry, en löytänyt vastausta aiheeseen; tuntuu olevan tyyppivika, että takalasin pyyhkimen akseli jumittuu. Niin tekee monessa muussakin merkissä. Mutta, miten voisin voidella akselin laakerin, voitelureijän poraaminen ei oikein onnistu. Onko valmiita ratkaisuja?
-
ei siinä ole laakeria vaan akseli pyörii semmosen putken sisällä. pura takaosa moottorista ja vedä akseli ulos. putsaa ja voitele. kasaa päinvastaisessa järjestyksessä. tarkasta se iso muoviratas. se yleensä pettää jos jumittaa.
-
Kiitos neuvosta. pitää tehdä ennen kurakelejä. Kyllä tässä olisi vanha kunnon nippa paikallaan.
-
Täältä sain lääkkeen kohtalaisella korvauksella ja hyvillä ohjeilla omaani.
http://www.v70pyyhin.fi/
-
ei siinä ole laakeria vaan akseli pyörii semmosen putken sisällä. pura takaosa moottorista ja vedä akseli ulos. putsaa ja voitele. kasaa päinvastaisessa järjestyksessä. tarkasta se iso muoviratas. se yleensä pettää jos jumittaa.
Ei ihan kevyellä vetäisyllä irtoa akseli ainakaan mulla.. Lähteekö ne hammaspyörät pois edestä ihan vain kampeamalla vai onko siellä jotain sokkia tms? Ei kyllä näy mitään ja äkkiseltään näyttäis et ei tossa mitään sokkia tarvis ollakaan.
Oli melko ähräys saada se pyyhkijän varsi irti. Onneksi oli malttia mukana ja hain biltema pallonivelen ulosvetäjän. No sehän ei ihan sellaisenaan sitten käynytkään niin viilaa tarvittiin mutta sittenpä lähti varsi irti niin helposti että ihan nauratti. Bilteman ulosvetäjä 8eur ja motonetin 7eur. Hakekaa suosiolla jompi kumpi noista ennenkuin varren kimppuun käytte. Mulla ainakin oli pirun tiukassa mutta ulosvetäjälle piece of cake
-
No alkoi surisemaan kun aikansa CRC:llä liotteli. Mutta kiinnostais putsata ja rasvata kunnolla. Pyyhkimen akseli lähtee siis irti ulkopäästä naputtelemalla(ko)? Tuntuis että miten muuten tuo ois voitu kasata mutta mistäpä tuota voi olla varma
-
Viime viikon loppuna purin moottori irti takaluukusta ja yritin ottaa akselin irti. Eihän se lähtenyt vaikka yön yli oli wd-40 vaikuttamassa, lopputuloksena koko muovinen hammaspyöräkotelo rikki. Pitää ostaa uus tarvikemoottori, vanhasta oli hammasrataskin jo sileänä.
-
Joo minä arvasin että noin saattaa käydä niin pitäydyin kevyehkössä naputtelussa. Ei se koskaan irronnut mutta crc liottelulla alkoi pyörimään oikein kevyesti lopulta. Olisiko käynyt niin kuin jollekin toisellekin nimimerkille että se laakeriputki lähti mulla pyörimään akselin sijasta. No jospa tuo vuoden pari jaksais crc voitelemana pyöriä. Nyt on on pelit ja vehkeet varren irroitukseen niin voi vaikka joka kesä laittaa crc:tä eikä tartte koko höskää purkaa.
Tämä oli vähän samansorttinen homma kuin pyörän laakerin vaihto. Työnnä vetoakseli irti..saattaa vaatia pientä naputtelua. Just joo. Lopulta laakeri paloiteltiin rälläkällä ;D
-
Jotenki tuntui että siellä akselilla on pakko olla jokin lukitus, puoli senttiä liikkui ja pyöri mutta ei irronnut.
Joskus ne remontit venähtää, tavalla tai toisella. Aikaa ei oo koskaan liikaa :D
-
Kyllä kait akselilla pieni lukkorengas on ulkopäässä kuten vanhemmissakin? Ei ole tarvinnut remppailla, vaihtanut vaan uutta tilalle. Esim. Virosta saa kohtuullisempaan hintaan kuin täältä.
-
Kyllä kait akselilla pieni lukkorengas on ulkopäässä kuten vanhemmissakin? Ei ole tarvinnut remppailla, vaihtanut vaan uutta tilalle. Esim. Virosta saa kohtuullisempaan hintaan kuin täältä.
Ei siellä oo. On vain se muoviholkki ja O-rengas. Akselin pitäisi irrota kopauttamalla vaan eipä näköjään aina irtoa