Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: sneik - 07.06.2015, 14:02:12
-
löytyiskö täältä ratkaisu ongelmaan..
eli otsikon auto -00 vm. Automaatti
Tasakaasulla kierrokset välillä n.1700-2200 tuntuu puutumista ja hyökkimistä ja kierrosmittarin heittelee.
Kaasun asennolla ei väliä meno tasottuu kun saa kierrokset pois tuolta alueelta. Ei vikakoodeja. Polttoainesuodatin ja tulpat uudet. koitettu myös ilmamassamittarista johto irti ajella eikä vaikutusta
-
kaasuläpän asentoanturi, käyttökierrokset kyseessä erityisesti automaatella, säädin kulunut kyseisestä kohdin. Kohta voi ruveta sammuilemaan ja arpomaan vaihteitakin.
-
Sitä tässä pelättiin ja sieltähän se vika löytyi. Kiitokset avusta
-
Korjasin juuri omani tämän ohjeen mukaan. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=57505.0
Korjauspalikka maksoi n 120 euroa.
Irrotuksessa huomasin että johto kiertää starttimoottorin tuen takaa ja liitin ei mahdu tulemaan sieltä, joten katkaisin johdot ja kolvasin ne myöhemmin yhteen.
Huomasin että näissä kaasuläpissä on myös eroja. Jännitettä mitattaessa ohjeen mukaan oikealta alimmasta pinnistä, oma näytti 0 volttia koko ajan. Kun mittasin jännitteen ylimmästä pinnistä (kolmesta) niin silloin näytti oikein.
Jälkeenpäin mietin olisiko noita "vastuskalvoja" saanut jostain, ne olis ollut kenties vielä helpompi vaihtaa ja olisi kestänyt ainakin omassa käytössä auton elinajan.