Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: erkkaz - 08.06.2015, 21:29:58

Otsikko: Kun Getrag ja katsastusmies kohtaa...
Kirjoitti: erkkaz - 08.06.2015, 21:29:58
Eli en tiedä onko tämä oikea paikka kysyä mutta kysyn kuitenkin, eli miten mahtaa olla asian laita, kun autossani 760 turbo on alunperin zf automaatti,
nyt tilalle on laitettu getrag 265 manuaali    minkälaisia toimenpiteitä katsastuksessa vaatii miten onnistuu muutoskatsastus pitääkö olla jotain paperia laatikosta entä vaihteiston kannatinpalkki vakio on muokattu tälle laatikolle ja ns "naamioitu" ja huolellisesti tehty? :idiot2:


onko helpompi laittaa pohjaan rosterisuojalevy  ::)

Otsikko: Vs: Kun Getrag ja katsastusmies kohtaa...
Kirjoitti: jaskajokunen - 08.06.2015, 21:36:45
Ei kai vaihteistoa ole mitenkään sidottu autoon, onhan noita vaihdelaatikko muunnoksia tehty "maailmansivu" . Tärkeintä tuossa on kai vastaavuus manuaalilaatikon osien suhteen ?
Otsikko: Vs: Kun Getrag ja katsastusmies kohtaa...
Kirjoitti: Lankku - 08.06.2015, 22:12:54
Jos katsastajaa asia kiinnostaa, niin tietoihin merkataan vaihteiston vaihto ja muutosprosentit. Vaihteiston mallilla, yms. ei ole merkitystä kuin vähäpäästöisissä autoissa. Ja mitä vanhempi vähäpäästöinen, niin sitä vähemmän tuntuu sekin vaikuttavan.